Cera Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Eksempelvis: Somalieren som nå er siktet i forbindelse med drapet i Sogndal var tidlig et vitne i saken som politiet ønsket kontakt med. Vedkommende må etter alt og dømme ha visst at det var han politiet ønsket kontakt med, med bakgrunn i alle landets aviser. Somalieren tok ikke kontakt med politiet på deres oppfordring. Burde politiet da gått ut tidligere og etterlyst somalieren med bilde tidligere, slik at an kunne blitt tatt inn til avhør og ikke hatt mulighet til og rømme? Bilde av etterlyste som nå er frigitt: http://gfx.dagbladet.no/nyheter/2004/11/04...fra_sogndal.jpg Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hvis du ikke selv melder deg når du er etterlyst ser jeg ikke problemet med å slippe bilde. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 I dette, som i mange andre tilfeller er ikke vedkommende etterlyst grunnet det ikke foreligger nok bevis for og ta ut tiltale, og da har vedkommende bare status som vitne. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Selvfølgelig bør personer etterlyses med bilde... Er jo ingen som kan tipse om hvor den etterlyste er hvis de ikke vet hvem det er? Endret 4. november 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Synes ordningen fungerer bra som den er nå Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Kun for å kverulere kan jeg jo nevne at hvis man får bildet sitt klistret over nyhetene med overskriften "Denne mannen kan ha voldtatt 20 jenter i 12-15års alderen, og du blir frifunnet, vil folk fortsatt kjenne deg igjen fra bildet og være skeptisk til om du virkelig er en kjernekar. Det kan ødelegge ryktet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Politiet er generelt sparsommelige med informasjon dersom de ikke er relativt sikre, så i dette tilfellet og alle andre tilfellene der navn og bilde er brukt så synes jeg det er fult på sin plass. Kun for å kverulere kan jeg jo nevne at hvis man får bildet sitt klistret over nyhetene med overskriften "Denne mannen kan ha voldtatt 20 jenter i 12-15års alderen, og du blir frifunnet, vil folk fortsatt kjenne deg igjen fra bildet og være skeptisk til om du virkelig er en kjernekar. Det kan ødelegge ryktet. Da hadde i hvertfall jeg meldt meg til politiet før de rakk å sette bildet mitt på trykk. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Da hadde i hvertfall jeg meldt meg til politiet før de rakk å sette bildet mitt på trykk. Ja, det hadde nok jeg òg gjort. Men la oss si at mannen ikke har TV, eller hadde nylig dratt til syden. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg tror man merker at man er etterlyst av interpol. Men selvsagt kan det jo være mannen er på ørkenvandring i sahara på kamelryggen for alt vi vet, men dåg så rart at en flyktning skulle på ferie så plutselig etter å ha krangla i fylla. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Etter det jeg har fått med meg så har den ferien blitt planlagt for en stund siden med arbeidsgiveren. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Dagens løsning er bra nok. Han får ikke være i fred fordi han har stukket av til utlandet ... politiet i norge kan fortsatt spore han opp og dra han hit hvis de vil, det har de gjort før. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Slik jeg forsto det bad han om 3 uker dagen etterpå. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Tenk nå tanken! Jeg krangla med en dame i går, nå er hun død, Jeg reiser på ferie uten å forklare meg. Man gir ikke akkurat omverdenen signaler om at man er uskyldig selv om ferien var planlagt. Som andre har sagt tidligere så fungerer dagens ordning bra og de som feilaktig får bildet sitt på trykk kan få en feit erstatning i etterkant. Jeg sier ikke at gud og hver mann skal få bildet på trykk i hytt og pine, men i saker av tung karakter og politiet er "sikre" så er det på sin plass. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg sier er det skjellig grunn til mistanke slipp bilde og navn i meget alvorlige saker. Dersom vedkommende blir tatt og sjekket ut av saken blir det trykket tilsvarende oppslag i avisen om dette. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 sorry mac, uansett hvor renvasket man blir ... så er det belastende å bli mistenkeliggjort. Husk at når vi ser et bilde over en mistenkt morder så er det det som setter seg i hue, uansett hvor mange bilder vi ser etterpå at han er uskyldig. Human nature. Han var jo mistenkt, kanskje han er sånn som er på kanten av loven og gjør slike mistenkelige ting? Eg ville f.eks aldri ha ansatt revisorer som har vært mistenktfor øk.krim. , og frikjent i mitt firma f.eks. Vaskedamer som er mistenkt men frikjent for stjeling. osv osv. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ja, gitt at det er en god grunn til å gå ut med bilde. Vi trenger ikke bilder av folk som ikke har betalt telefonregningen sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå