jonsen Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hei, vår skole bruker et system levert av it's:learning for å levere inn prøver, innleveringer og andre ting via internett. Dette er ting som bør holdes skult for alle andre enn vedkommende. Passordet/brukernavnløsningen er mildt sagt elendig. Brukernavnet består av de tre første bokstavene i fornavnet og etternavnet vårt. Passordet er dette: pwd[tre siffer] Det betyr altså at det for hvert brukernavn er mulig med passordet pwd000-pwd999. Altså 1000 muligheter. Det går heller ikke an å skifte passord. Dette holder selvsagt ikke mål. Jeg holder på å skrive en oppgave om dette. Jeg kunne selvfølgelig prøvd ut metoden ved å taste inn opptil 1000 siffer for en elev, men det burde vel gå an å lage en .bat-fil eller lignende for å automatisere prosessen? Altså lage passordene i f. eks Excel og så skrive en fil som "mater de inn i passordsboksen"? Veldig takknemlig for all hjelp. Dette er siden vi bruker for å logge oss inn: Skoleportalen (fungerer bare i Internet Explorer) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) jeg skal ta en titt på det jeg... har du ett brukernavn til meg som jeg kan prøve å logge meg inn på? edit: har scriptet ferdig nå, trenger bare ett brukernavn... Endret 4. november 2004 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 åssen gikk det? har du fått overbevist noen om at det var dårlig?? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 åssen ser dette scriptet ditt ut? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 det er vel en sperre for dette, 3 forsøk per min eller noe... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 åssen ser dette scriptet ditt ut? tror det scriptet skal holdes der det er jeg, i innboxen til jonsen... funket ikke, men jeg hadde heller ingen måte å teste det på, men med noen endringer kan det nok funke... Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg kunne selvfølgelig prøvd ut metoden ved å taste inn opptil 1000 siffer for en elev, men det burde vel gå an å lage en .bat-fil eller lignende for å automatisere prosessen? Altså lage passordene i f. eks Excel og så skrive en fil som "mater de inn i passordsboksen"? Det er sikkert mulig å lage en .exe fil i f.eks AutoIt, som "tar over" pcen, ved å styre musa og tastatuer, inkl. vanlige ting som et program kan utføre mot en maskin. Sikkert mulig å lage noe der. Som prøver seg frem med å taste inn ett og ett passord, men det ville jo tatt like lang tid som å prøve manuelt, hvis det er en begrensning på tre forsøk i minuttet elns.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå