Gå til innhold

Lage .bat fil for å finne passord til nettsted

Anbefalte innlegg

Hei, vår skole bruker et system levert av it's:learning for å levere inn prøver, innleveringer og andre ting via internett. Dette er ting som bør holdes skult for alle andre enn vedkommende.

Passordet/brukernavnløsningen er mildt sagt elendig. Brukernavnet består av de tre første bokstavene i fornavnet og etternavnet vårt. Passordet er dette: pwd[tre siffer] Det betyr altså at det for hvert brukernavn er mulig med passordet pwd000-pwd999. Altså 1000 muligheter. Det går heller ikke an å skifte passord. Dette holder selvsagt ikke mål.

Jeg holder på å skrive en oppgave om dette. Jeg kunne selvfølgelig prøvd ut metoden ved å taste inn opptil 1000 siffer for en elev, men det burde vel gå an å lage en .bat-fil eller lignende for å automatisere prosessen? Altså lage passordene i f. eks Excel og så skrive en fil som "mater de inn i passordsboksen"?

Veldig takknemlig for all hjelp.

Dette er siden vi bruker for å logge oss inn: Skoleportalen (fungerer bare i Internet Explorer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg kunne selvfølgelig prøvd ut metoden ved å taste inn opptil 1000 siffer for en elev, men det burde vel gå an å lage en .bat-fil eller lignende for å automatisere prosessen? Altså lage passordene i f. eks Excel og så skrive en fil som "mater de inn i passordsboksen"?

Det er sikkert mulig å lage en .exe fil i f.eks AutoIt, som "tar over" pcen, ved å styre musa og tastatuer, inkl. vanlige ting som et program kan utføre mot en maskin. Sikkert mulig å lage noe der. Som prøver seg frem med å taste inn ett og ett passord, men det ville jo tatt like lang tid som å prøve manuelt, hvis det er en begrensning på tre forsøk i minuttet elns.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...