Gå til innhold

Komponenter til ny PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ikke så veldig peiling på dette, men har litt.

Skal kjøpe meg en ny PC, dvs. komponentene.

Tenkte å kjøre følgende prosessor:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300871&cks=SER

og følgende skjermkort:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303774&cks=SER

Lit usikker på hva slags hovedkort som er bra til dette? Noen Forslag.

Jeg lurte også litt på hva PCI-ekspress vil si for noe når det gjelder skjermkort. det er vel siste teknologien? AMD prosessorene har ikke støtte for dette har jeg skjønt?

Alternativt til skjermkortet over er:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300974&view=detailed

Dette er et PCI-ekspress kort så vidt jeg kan se, men da må jeg vel ha Intel prosessor og annet hovedkort. Anbefalinger her?

PC`en kommer til å bli brukt mye til spill, og litt til jobb. AMD er vel bedre ved en spill PC? Eller ville folket der ute heller gått for PCI-ekspress og intel 3,4-3,6 prosessor?

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du masse penger du da...uæææ føler meg fattig når jeg ser disse prisene

Kjekt å komme på et forum hvor man får god hjelp!

Har nylig begynt å jobbe i et IT-firma, så jeg får ting litt billigere heldigvis :)

Takk for all hjelp så langt, men er det noen som kan gi meg en kort beskrivelse av hva PCI-ekspress er? Og til hvilket bruk det er aktuelt?

Lenke til kommentar
PCI-E er avtagerne til AGP, og tilbyr bedre ytelse enn AGP. Det vil si at de fleste skjermkort som blir produsert fremover kommer til å bli produsert til PCI-E.

Pirkepirke: Teoretisk høyere overføringshastighet, samt at data sendes med full duplex, fram og tilbake samtidig.

AGP og PCI-E passer ikke om hverandre, så et AGP-skjermkort kan kun brukes i AGP-hovedkort, og omvendt. Men som sagt, kommer snart nForce4, der det er støtte for PCI-E.

Lenke til kommentar
PCI-E er avtagerne til AGP, og tilbyr bedre ytelse enn AGP. Det vil si at de fleste skjermkort som blir produsert fremover kommer til å bli produsert til PCI-E.

Pirkepirke: Teoretisk høyere overføringshastighet, samt at data sendes med full duplex, fram og tilbake samtidig.

AGP og PCI-E passer ikke om hverandre, så et AGP-skjermkort kan kun brukes i AGP-hovedkort, og omvendt. Men som sagt, kommer snart nForce4, der det er støtte for PCI-E.

Da er jeg litt mer med på PCI-ekspress:)

Har mest lyst på AMD prosessor, men dersom jeg velger det dyreste skjermkortet fra "min første post", med støtte for PCI-E, hvilken intel prosessor anbefales da? Gjerne i samme prisklasse som AMD prosessoren eller litt dyrere.

Noen som har peiling om når nForce 4 med støtte for PCI-ekspress kommer? har ikke lyst å vente for lenge:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...