Gå til innhold

Subtitles! Hvilke filer?

ken8

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt SimpleDivX til å konvertere en DVD->Xvid. Programmet har også mulighet til å ta med subtitles (tror det bruker VirtualDubMod).

Når konverteringen er ferdig står jeg igjen med 1 .avi-fil, 1 .idx-fil og 1 .sub-fil.

Jeg har installert VobSub og bruker MediaPlayer 10. Filmen fungerer utmerket å spille med, men på nettet har jeg sett at VobSub klarer seg fint med kun 1 .sub-fil. Derfor prøvde jeg å slette .idx-fila, men da funker ikke subtitles i det hele tatt.

Er det noen mulighet for å få .idx-fila og .sub-fila sammen til en .sub-fil??

Jeg prøvde å laste ned en .sub-fil fra nettet, dette var kun en .sub-fil og da spillte filmen med subtitles.

Hvordan kan jeg få fikset dette? Er det noen instillinger jeg kan gjøre FØR jeg lager Xvid filmen?

Mvh.

Ken8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.idx + .sub [bitmap-baserte undertekster] er ikke det samme som bare en .sub-fil [tekst-basert undertekst]. Du kan åpne den store sub-filen og den lille sub-filen i en tekstredigerer og se på forskjellen i innholdet. .idx + .sub kan inneholde samtlige tekstspor fra en dvd,

Du kan bruke SubRip til å gjøre OCR på bitmap-filene.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har skjønt deg riktig så får jeg bitmap-baserte undertekster når jeg bruker SimpleDivX. Fordelene med bitmap-undertekster er at du kan ha flere undertekster feks. norsk+engelsk i en og samme fil, dvs [.idx + .sub]?

Du mener jeg kan bruke SubRip til å gjøre mine bitmap-baserte undertekster -> tekst-baserte .sub filer?

Kanskje jeg bare skal være fornøyd med 3 filer :)

Er det noen kvalitetsforskjeller på bitmap kontra tekst baserte undertekster?

Mvh.

Ken8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...