skille Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hei! Vet ikke om dette er helt riktig forum, men jeg prøver meg. Skulle hatt hjelp til å valgt en GOD CPU kjøler til en pc jeg bygde for en stund tilbake. Har fått høre den bråker så mye og det er CPU vifta som går for fullt. Han har følgende oppsett: MSI 865PE NEO2-PFS Hovedkort S478/800mhz I865PE,SATA, ATX, GbLAN, Dual DDR400 Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) Western Digital Caviar 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black L-Series, m/350W AMD/P4 Gainward GeForce FX5500 256MB DDR AGP, "Pro/685 TV-DVI", Retail MSI CD-brenner IDE 52x/32x/52x Sort CR52M, Intern Retail Noen som kan komme med et forslag på kjøleribbe og vifte til CPU til dette systemet? Pris og hvor jeg handler for spiller liten rolle, bare det blir gode temperaturer, og man slipper at vifta kjører for fullt hele tia... -Hilsen Trond Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 For det første: Har du god luftstrøm i kabinettet? Det er viktig.. Denne kjøleren kan nok kjøres på lavest hastighet og like vel kjøle like bra som BOXED-kjøleren.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 eller denne, som er hakkt bedre da den er i bare kobber http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000BCU Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Har satt inn ei vifte i bunnen i fronten som suger inn luft og blåser det over harddisk. Den luften vil nok havne under skjermkort, og vil påvirke CPU i liten grad. -Trond Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Er det fordel med kobber fremfor aluminium? -T Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Er det fordel med kobber fremfor aluminium? -T Tror aluminium er best , men ikke vist mann tenker på pris.. Gull er vel allerbest da kanskje, menmen det er vek ikke så alt for billig. Endret 4. november 2004 av Perrrry Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 OK. Takker for svar så langt. Er det noen som vet av noen vifter som kan passe i bakkant, så jeg kunne hatt ei til å sugd lufta ut også? -Trond Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Kobber er bedre enn aluminium, men kobber er tungt... Jeg vil anbefale ThermalRight SP-94 blokk med en 92mm vifte som bråker så mye du er villig til å ha. Angående kabinettvifter, så er det nare å kjøpe en 80mm eller hva enn du har fester for... Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Kobber er bedre enn aluminium, men kobber er tungt... Jeg vil anbefale ThermalRight SP-94 blokk med en 92mm vifte som bråker så mye du er villig til å ha. Angående kabinettvifter, så er det nare å kjøpe en 80mm eller hva enn du har fester for... Er det denne du tenker på? Thermalright SLK-948-U CPU-Kjøler Socket 478/754/939, (uten vifte) Var bare den jeg fannt med det mest like navnet. -Trond Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Nei, denne: SP-94. Den har heatpipes i tillegg. Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Nei, denne: SP-94. Den har heatpipes i tillegg. Takker! Kan privatpersoner handle derifra? Hvordan finner jeg isåfall webshop? Prøvde å gå til www.kontorplassen.no men syntes det så så tungvindt ut.. -Trond Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hehe. Det er hos www.netconnection.no Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Der fannt jeg den ja:) -Takker Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Nei, denne: SP-94. Den har heatpipes i tillegg. Er det noen som vet om denne kjøleren passer til det hovedkortet jeg har? med tanke på at jeg har en chipset kjøler på den ene sia, og kondensatorer på den andre... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det står at det skal få fin på Thermalright sine sider. http://www.thermalright.com/a_page/main_su...rboard_sp94.htm Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Det står at det skal få fin på Thermalright sine sider. http://www.thermalright.com/a_page/main_su...rboard_sp94.htm Dette ser bra ut:) Tusen takk for all hjelp så langt! -Hilsen Trond Endret 5. november 2004 av skille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå