Gå til innhold

Alt er kobla rett til, men PC starter ikke!

salah

Anbefalte innlegg

Altså, det røyk ut av strømforsyningen hvis jeg skjønte det rett.. Har ikke opplevd at en liten glass-sikring utvikler røyk enda. Høres mer ut som en transistor i utgangstrinnet på strømforsyninga.. Men tilbake til saken, enten så har du en kortslutning en eller annen plass etter strømforsyningen(f.eks hk) eller så er strømforsyninga for liten og ikke takler alt av strøm hovedkortet vil ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, det røyk ut av strømforsyningen hvis jeg skjønte det rett.. Har ikke opplevd at en liten glass-sikring utvikler røyk enda. Høres mer ut som en transistor i utgangstrinnet på strømforsyninga.. Men tilbake til saken, enten så har du en kortslutning en eller annen plass etter strømforsyningen(f.eks hk) eller så er strømforsyninga for liten og ikke takler alt av strøm hovedkortet vil ha.

Strømforsyninga er på 300 Watt da!

Det burde vel å holde?

EDIT: Forresten men strømforsyninga har ingen glass-sikring!!

Hva må jeg gjøre?!

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Jeg har IKKE installert dem :S

Teller det om jeg installerer det eller ikke??

Vel, ting har som regel en årsak. Har du skrudd hovedkortet rett i bakplata har du kortsluttet hele skiten. Da skal du ha bra flaks om det er noe som IKKE er ødelagt.

æææ jeg er ekstremt dum!!!

Som ikke undersøker litt bedre før du setter i gang. Men litt mindre dum neste gang du bygger, for denne leksa tipper jeg blir så dyr at du husker den...

Lenke til kommentar
uten spacere så er vel alt blitt ødelagt ;) lykke til videre :p

hvis du ikke har spacere så skjer det en kortslutning mellom hovedkortet og kabinette sånn at du ikke får på maskinen........

skjedde det samm til meg for et halvt år siden, glemte å skru på spacere, hehe.....men ingenting ble ødelagt da....

Lenke til kommentar

En kamerat skrudde i for mange for litt siden, og han fikk ikke startet, men når han fjernet de som var ekstra startet det opp fint uten problemer. Men jeg har også hørt om folk som har fått ødelagt masse utstyr ved å gjøre denne feilen, så det er nok litt forskjell fra utstyr til utstyr

EDIT: Forresten meget bra tittel på tråden ;)

Endret av wim
Lenke til kommentar

OMG... Må jo ikke skur i flere enn du bruker da (de som skal være der/de som passer til HK'et ditt)

OMG OMG... Dumme dumme folk :p

Ikke for å være frekk, men det er det dummeste jeg noen gang har hørt folk gjøre i dag (har ikke hørt noe annet dumt i dag da :p ), men seriøst... Ikke slurv når du skrur i PC'en din!!!

Og når en strømforsyning "ryker" er noe seriøst galt... Kan jo ikke bare "ryke" hvis ikke noe kortslutter ^^ *hint hint*

Jaja... Jeg vil no tro at alle strømforsyninger har sikkring du bare kan bytte ut - hvis du ikke har brent alt da ;)

Lenke til kommentar

Så alt er herpa? Og ingen garanti?

Oki jeg kan ingenting om data likevel jeg....

PS: Det var ikke slik jeg mente tråden skulle være da... men rett etter at jeg laga tråden sa strømforsyninga pang!

MEN: jeg har lært meg noe ihvertfall!

Fin måte å lære lekser på ja! :!: :dontgetit::ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...