Loffarn Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har hørt at uv lys og frostveske dreper alger... Er det sant ? *Lurer også på hvor lenge jeg kan bruke væsken...jeg har oppi kjølingen min hvis jeg har algedrepende midler. Jeg vet algedrepende middel er bare et alternativ... akkurat nå bruker jeg (sterilt vann og 30-40%frostveske) <--- holder det ? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 du tar å bytter alt vann først.. så kjører du igjenom med nytt vann og "renser" opp i blokker og utstyr. så tar du Destilert vann (fåes på apotek, bensinstasjoner o.l ganske billig) og frostvæske. kanskje ta 5-10% frostveske ikke noe annet enn det men poengte med å holde vekke alger er å ha et 100% lukket system og rene deler fra starten av.. har du det så har ikke algene noe å "leve" på Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 1 liter destillert vann koster ca 27 kroner på apoteket (1/2 liter koster 24) Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 betalte 21,- for 1l desillert vann på apotek1 Lenke til kommentar
FlameR2k Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Betalte 17kr for 1liter sterilt vann som det heter nå på apoteket.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg og...bruker det med Redline Water Wetter i....null problem med alger Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 algedrepende middel Lenke til kommentar
Loffarn Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Kan noen fortelle meg da, hvor lenge jeg kan ha mitt vann med algedrepende midler før jeg må skifte det ut ? btw 10 kr for sterilt vann på esso Sist gang jeg skifta vann ventet jeg i 2 måneder og det gikk fint. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Du trenger ikkje å skifte vatnet så lenge det er reint og fint. Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Biltema selger også billig destvann. Husker ikke prisen dessverre, men det er betraktelig billigere enn apoteket... Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg og...bruker det med Redline Water Wetter i....null problem med alger har hørt noen skryte av det water wetter greia ,og jeg lurer på har det egentlig noen effekt ? if so hvor kjøpte du? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvordan fjerne alger? Åpna kjølinga her for en stund siden og det var fult av brunt stuff i kjøleblokkene og slangene, har bytta vann ca 2 ganger siden da og kjørt på med alge drepende middel. Bruker bare destilert vann i kjølinga. Må jeg skru av blokkene og skrubbe de, bytte slanger eller finnes det en annen løsning? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hiv en algespiser oppi Eller ikke Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 FuZzY^ : har bestillt et par nå ,snakka med noen på ocshoot de sa de var effektive :!: Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Jeg og...bruker det med Redline Water Wetter i....null problem med alger har hørt noen skryte av det water wetter greia ,og jeg lurer på har det egentlig noen effekt ? if so hvor kjøpte du? Bestillte det ved å ringe leverandøren i england så oppga jeg bankkortnr. og adresse så sender de det til deg. Men det er dyrt, koster ca 300 for 355 ml.......minsker gradene med ca 2 grader od alger hater det...er verdt det synns jeg.... Francis Endret 14. desember 2004 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå