Gå til innhold

PackardBell Centrino -Erfaringer? (kr 9995.-)

nojac

Anbefalte innlegg

El-kjøp selger for tiden en Packard-Bell Centrino 1.4 GHz .(40GB, 256MB) for 9995.- med DVD-brenner. En lignende PB-modell fikk på DinSide.no god omtale på de fleste punkter, men den fikk kritikk for viftestøy og kort batterivarighet. Vet noen om dette også gjelder den aktuelle modell? Vi forventer jo at Centrino-maskiner er stillegående med lang batterilevetid…

PB-maskinen er svakere spesifisert enn Fujitsu-Siemens Amilio (på tilbud fra komplett.no til samme pris). Men etter å ha prøvd PackardBells DiamondView-skjerm en periode er ikke maskiner med standardskjerm lengre særlig fristende.

(De som er fornøyd med standardskjerm kan jo vurdere en PB med AMD XPM 2600, 40GB, 256MB og DVD-brenner til 7995.- hos Elkjøp. Ikke verst det heller…)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hør med de på elkjøp, synes og ha hørt noen rykter om at batteritid og støy var utbedret, men mulig jeg tar feil...

LOL!

På elkjøp lyver de deg rett opp i ansiktet så lenge de får solgt noe.

Blant annet I følge de så spiller man alle nye spill på et integrert skjermkort med 128 MB "delt" minne .

Lenke til kommentar
El-kjøp selger for tiden en Packard-Bell Centrino 1.4 GHz .(40GB, 256MB) for 9995.- med DVD-brenner. En lignende PB-modell fikk på DinSide.no god omtale på de fleste punkter, men den fikk kritikk for viftestøy og kort batterivarighet. Vet noen om dette også gjelder den aktuelle modell? Vi forventer jo at Centrino-maskiner er stillegående med lang batterilevetid…

PB-maskinen er svakere spesifisert enn Fujitsu-Siemens Amilio (på tilbud fra komplett.no til samme pris). Men etter å ha prøvd PackardBells DiamondView-skjerm en periode er ikke maskiner med standardskjerm lengre særlig fristende.

(De som er fornøyd med standardskjerm kan jo vurdere en PB med AMD XPM 2600, 40GB, 256MB og DVD-brenner til 7995.- hos Elkjøp. Ikke verst det heller…)

Skal du først handle på Elkjip, hva med denne:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Lenke til kommentar

Vet at prix kommer med et tilbud i uke 46.

spekk:

15" TFT LCD 1024x768 (XGA)

Pentium M 735 1,7 GHz 2MB L2 cache FSB 400 MHz

Skjermkort er et ATI Mobility Radeon 9650 (M11) 64MB DDR

Ram 2x256

Firewire og Usb 2

80 GB hardisk 4200 RPM

6 kanalslyd digital(optisk og koaks) og analog

Dual layer DVD brenner.

Tv ut. DVI-I og VGA utganger.

Minnekortleser. 7 in 2.

Trådløs centrino: 802.11g

Full programpakke.

Pris: 11.900.-

Er da Medion som har denne. Tror den skal være et bedre alternativ enn PB.

Lenke til kommentar

hei,

den bærbare som de testet på Dinside.no har jeg nylig fått fra forsikringen etter at min gamle pc falt ned trappen.

Det er en utrolig stilig maskin, viftestøyen er BORTE. packardbell.no har en veldig enkel BIOS oppdatering som kan hentes ned fra deres sider.

kombinasjonen: centrino + radeon9600 + diamondview skjerm er RÅ. spiller Morrowind (game of the year edition) og koser meg enormt.

Lenke til kommentar

Jeg var innom Elkjøp i går og tok med meg et eksemplar - ble imponert av det slanke og elegante designet. Og DiamondView skjermen er jo bare glimrende. Den er også brukbart utstyrt, med TVout, FireWire og minnekortleser.

Men vifta går mer enn jeg liker. Jeg har forsøkt å finne bios-oppgradering til den på www.packardbell.no uten suksess. Jeg har også ringt elkjøp-support som ikke kunne hjelpe ("for ny maskin...") PackardBell supporttelefon har jeg også prøvd, men jeg blir stående i en evig kø.

Hvor finner jeg bios-oppgradering til PackardBell EasyNote D5 705?

(og hvorfor heter modellen D5705 når prosessoren er oppgitt som 710???)

Lenke til kommentar

Der finnes neppe noen bios-oppgradering til PackardBell EasyNote D5. Og trengs så vidt jeg nå erfarer heller ikke.

Den første kvelden gikk vifta mer enn jeg hadde forventet, og jeg vurderte å returnere maskinen. Men de siste dagene har den oppført seg utmerket, og jeg er meget godt fornøyd.

Jeg anbefaler gjerne maskinen til de som vil ha en stilig og tynn Centrino-maskin til under 10 000.-. Andre alternativer kan ha mer RAM og større disk (f.eks. Toshiba-maskinen på Elkjøp), men de har ikke den blanke og klare DiamondView-skjermen .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...