buskmann Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Etter en tids bruk har jeg fått et slags belegg på tastaturet. Det er vel mer riktig å si at det er møkkete. Er det noen som har noen effektive metoder for å få bort dette? Bortsett fra å bruke neglene. Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Vask hendene dine og slutt å spise ved pc'n :wink: Isopropanol, rødsprit og andre alkoholer på en klut/tørkepapir funker bra Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Q-tips med noe som er fettoppløselig. Jeg bruker hva det måtte være jeg har for hånden. Har til og med brukt Zippo-bensin med stort hell! Pass på å ikke søle med stoffet ned i tastaturet og husk at stoffet kan være brannfarlig. Med andre ord; slukk røyken! Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 12:40, buskmann skrev:Etter en tids bruk har jeg fått et slags belegg på tastaturet. Det er vel mer riktig å si at det er møkkete. Er det noen som har noen effektive metoder for å få bort dette? Bortsett fra å bruke neglene. etter 5 års pizzaspising og coladrikking ved pc'en tror jeg at jeg kan si det samme. tror det er nevnt noe elektronikkrens før, eller du kan prøve sprit (noe som fordamper, og som ikke leder strøm) Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Bruk billig-tastatur, og kjøp nytt. :smile: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 12:52, Wotan skrev:Bruk billig-tastatur, og kjøp nytt. :smile: Jepp! Og spis så mye du vil. Helst bruk tastaturet som tallerken! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Know the story. Renser tastatureet mitt med jevne mellomrom slik: Bruk en kniv e.l. for å vippe av _alle_ knappene. Kan være lurt å tegne et kart over hvor de sitter, for det er faktisk vanskeligerre å komme på enn man tror. Legg alle tastene i varmt grønnsåpevann (eller hva du måtte ha for hånden, helst oljeløsende, men ikke etsende). Mens de ligger der og godgjør seg kan du rengjøre selve tastaturet med ting i denne rekkefølgen: 1. Støvsuger 2. Fuktig (ikke våt) klut 3. Q-Tips dyppet i jif/alkohol/isopropanol/rødsprit/hva du måtte ha for hånden, på "tøffe" flekker. Dersom du bruker kjemikalier med høy eller lav pH verdi, kan du gå over med noe med motsatt ph for å nøytralisere det. Rengjorde en cpu med rødsprit en gang (i mangel av isopropanol), og nøytraliserte med eddik. Utrolig hva som kan brukes. Ta knappene ut av vannet, og gnikk&gnu med diverse kluter/vatt-dotter/filler/negler/q-tips/hvasomhelst og rengjør dem for all synlig skitt. Legg dem deretter i VELDIG varmt vann (gjerne kokende...nesten) med zalo antibakteriell e.l. og la dem ligge der en stund. Husk, la alt tørke skikkelig, ikke bare for synlig vann, men gjerne for fuktighet også. Vet om folk som har hatt tastene et kvarter på varmluften =) Smekk det sammen igjen. Skulle være i fabrikkny tilstand nå, omikke bedre =) B Lenke til kommentar
Viva Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 12:42, KidComa skrev:Vask hendene dine og slutt å spise ved pc'n :wink:Isopropanol, rødsprit og andre alkoholer på en klut/tørkepapir funker bra Enig Lenke til kommentar
runegri Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg leste et sted (slashdot?) at et tastatur er 400 ganger så skittent som en do... Så det er nok lurt å vaske det av og til. :smile: Slashdot, ja. Les dette: http://slashdot.org/article.pl?sid=02/05/1...=thread&tid=134 Guffent! [ Denne Melding var redigert av: runegri på 2002-05-24 13:40 ] Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 blå isotropnanol og q-tips funker bra for meg.... Lenke til kommentar
mhsalan Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 eller ta det med deg i dusjen hengetørkes etterpå.helst ute. Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Kjøp sånn gummiert tastatur, da kan du omtrent kjøre det i vaskemaskina... :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Skjermvask, brillevask, juf universal.. bare ta en nesten tørr fille og fres over. Må ikke ha så mye på da, men er du forsiktig og ikke dynker tastaturet i vann så går det så fint så. Lenke til kommentar
Cadger Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg har et keytronic tastatur som er nesten syv år gammelt. Det er så utrolig deilig å skrive på at jeg aldri vil kvitte meg med det. Jeg har aldri gjort noe særlig mer enn å blåse støv av det. Men for litt siden bestemte jeg meg for å gi det en grundig vask. Jeg tok fra hverandre tastaturet og vasket alle bitene, bortsett fra kretskortet, i oppvaskkummen med zalo og varmt vann. Så tørket jeg det godt og satte det sammen igjen. Tastaturet ble nesten som nytt! (Vannet ble kjempe møkkete.) Så det går ann å gjøre det en gang inne i mellom... Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 12:42, KidComa skrev:Vask hendene dine og slutt å spise ved pc'n :wink:Isopropanol, rødsprit og andre alkoholer på en klut/tørkepapir funker bra Så du er sikker på og få med bokstavene og tallene osså som er printa på tastene? =) Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Dere sier at tastaturet blir skittent? Hva med musa da?! Min er så seig og glatt at det er vanskelig å bruke den! Og jeg kan jo ikke akkurat koke den trådløse locitechen heller. Det er bare deilig med et skittent tatsatur, kan se hvilke taster som er mest brukt! (hos meg: w, a, s, d og backspace!) Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Når det gjelder rensing av tastatur er KUN 1 måte som funker skikkelig! http://www.datadocktorn.nu/se_tbtvatt1.php Lenke til kommentar
sirius Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Bruk Zalo og vann. Jeg renset et tastatur med rødsprit en gang. Bokstavene på enkelte taster ble delvis borte. Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Yo! Jeg bruker "Wet Multipurpose Cleaning Wipes" fra Curtis, har kjøpt dette på Binders for ca. 50 spenn. Det er hundre våtservietter(ligner på det du får på flyturer) som du enkelt kan vaske alle plastikk, metall og glassoverflater(inneholder propanol2). Tastaturet ble skinnende rent etterpå. Noen som har vasket en TV eller skjerm som har stått i ett rom det har blitt røyket i ? Hmmm lite mye svart dritt der. Vil anbefale våtserviettene. Terningkast 6! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 alvorlig talt, men å ta tastaturet med seg i dusjen burde da vere det enklaste bare du lar det få tørke skikkeleg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå