Dreamhacker Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Når jeg overklokker, hvilke innstillinger skal endres? Er det noe annet jeg må endre enn FSB? Skal ha den opp på 2.8 eller 3Ghz Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Tror ikke det nei Husk: hvis det blir ustabilt: Prøv å skru opp Vcore litt Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Bare FSB, kanskje VCORE må opp ltt da hvis den blir ustabil.. *for sent ute* Endret 4. november 2004 av datating Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Du har ikke lest Nybegynnerguiden til overklokking.no vel? Gjør det. Hvilken prosessor har du? Northwood/Prescott? FSB 533/800MHz? Du trenger ikke nødvendigvis stoppe på 3.0 GHz. Jeg får min Prescott 2.4 GHz (533MHz FSB) opp i 3.6GHz, men mangler god nok kjøling til Northbridge for at den skal være stabil på den hastigheten. Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Pentium 4 "Northwood" 2.4B Ghz, 533Mhz FSB. Jeg kjører den nå på 2.8 Ghz, og det virker som det går greit. Det eneste er at det noen ganger går en alarm i pc'en når jeg starter opp, men bare en gang i blant og når jeg restarter skjer det ikke igjen på en stund. Har ikke anelse om hvordan jeg kan deaktivere det. Litt irriterende Hva er maks temperatur jeg kan ha? Nå virker på 2.8 virker det som den går opp på maks rundt 50 grader Lenke til kommentar
Borf Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Eg og har ein slik Pentium 4 "Northwood" 2.4B Ghz, 533Mhz FSB, og har fått den opp i 3Ghz, men eg får den ikkje stabil over 2.7Ghz. Har stilt opp volten uten at det hjlper noe særligt. At temperaturen er maks på 50grader er ikkje så gale. Min kan til tide komma opp i 60grader, det med boxed kjølar (som er full av støv) Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg fikk aldri min gamle 2,4B NW opp til mer enn 2800, og da med Neo2 HK og vannkjøling. Det er en fyr på forumet som har klart å få sin opp på 3,2 eller 3,4 stabilt. Han kommer nok snart med svar Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Jeg har en P4 2.4 PC400. 478 pin sak. Den har jeg kjørt stabilt i 1.5 år nå. Med vifta som fulgte med P4 1.8 cpu'en som kom med pc'en. skal kjøpe nytt system til jul, men lurer på om det er mulig å klokke denne? 2.4'en altså. Hvordan klokker jeg den? Har også 1024 Mb RAM (SD-ram..den gamle typen). jeg vil ikke bytte vifte eller noe...så det må holde med det jeg har nå liksom. Endret 4. november 2004 av gamer73 Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har kjørt min P4 2.4 NW 533MHz @ 3.2 deff Vcore stabilt i 4 dager nå.. ribba er lunken Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 hvordan finner jeg ut om jeg har 533fsb eller 800fsb..?? har sett etter i Everest, men det står ikke noe om det der.. (tror jeg) Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 hvordan finner jeg ut om jeg har 533fsb eller 800fsb..?? har sett etter i Everest, men det står ikke noe om det der.. (tror jeg) Cpu Z viser vel det, tror jeg Men jeg bare lurer, hva menes med at en maksin er ustabil? Hvordan vet jeg om den ikke er stabil? Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Om den ikke er stabil, så booter den uten mening, lagger kanskje litt.. Er vel det beste svaret jeg kan gi Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Jeg har opplevd én gang etter at jeg klokket den opp at den rebootet uten grunn. Bare snudde meg vekk litt, og den holdt på å starte opp igjen da jeg snudde meg tilbake. Ustabil? Og hvor mye bør jeg øke Vcore? Kan det skade maskinen om jeg øker den for mye? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Du vet PCn er stabil når du klarer å kjøre torturtest med Prime95 et par timer uten feil/error Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har overklokket min P 4 [email protected] fjellstabilt.. ca. 20 timer i Prime95 eneste problem er at jeg over hodet ikke kan finne ut hvor jeg stiller på Vcore.. har prøvd alt! hovedkortet mitt heter MSI 865PE NEO-2 Platinum... noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 hvordan finner jeg ut om jeg har 533fsb eller 800fsb..?? har sett etter i Everest, men det står ikke noe om det der.. (tror jeg) Jo.. det finner du under Motherboard->Motherboard->Front side bus : Effective clock. Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Har overklokket min P 4 [email protected] fjellstabilt.. ca. 20 timer i Prime95 eneste problem er at jeg over hodet ikke kan finne ut hvor jeg stiller på Vcore.. har prøvd alt! hovedkortet mitt heter MSI 865PE NEO-2 Platinum... noen som kan hjelpe? Det var vel ikke noe å si: til? Min kjører nå 2.4 @ 3.2 (Etter 24 timer Prime95) 533 MHz bus, Deff Vcore Temps: Load(Prime95 i 1 time): 41 (Dette er et P4P800, så jeg tror temp er litt feil) Idle(IRC, MSN): 25 Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ikke vær frekk nå, Christahh! har nå overklokket @ 3.01Ghz uten videre problemer med stock kjøler! skal Prime litt snart, og håper på et bra resultat (ingen feil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå