Gå til innhold

Overklokking av P4 2.4Ghz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ikke lest Nybegynnerguiden til overklokking.no vel? Gjør det.

Hvilken prosessor har du? Northwood/Prescott? FSB 533/800MHz?

Du trenger ikke nødvendigvis stoppe på 3.0 GHz. Jeg får min Prescott 2.4 GHz (533MHz FSB) opp i 3.6GHz, men mangler god nok kjøling til Northbridge for at den skal være stabil på den hastigheten.

Lenke til kommentar

Pentium 4 "Northwood" 2.4B Ghz, 533Mhz FSB. Jeg kjører den nå på 2.8 Ghz, og det virker som det går greit. Det eneste er at det noen ganger går en alarm i pc'en når jeg starter opp, men bare en gang i blant og når jeg restarter skjer det ikke igjen på en stund. Har ikke anelse om hvordan jeg kan deaktivere det. Litt irriterende

Hva er maks temperatur jeg kan ha? Nå virker på 2.8 virker det som den går opp på maks rundt 50 grader

Lenke til kommentar

Eg og har ein slik Pentium 4 "Northwood" 2.4B Ghz, 533Mhz FSB, og har fått den opp i 3Ghz, men eg får den ikkje stabil over 2.7Ghz. Har stilt opp volten uten at det hjlper noe særligt.

At temperaturen er maks på 50grader er ikkje så gale. Min kan til tide komma opp i 60grader, det med boxed kjølar (som er full av støv)

Lenke til kommentar

Jeg har en P4 2.4 PC400. 478 pin sak. Den har jeg kjørt stabilt i 1.5 år nå. Med vifta som fulgte med P4 1.8 cpu'en som kom med pc'en. skal kjøpe nytt system til jul, men lurer på om det er mulig å klokke denne? 2.4'en altså. Hvordan klokker jeg den? Har også 1024 Mb RAM (SD-ram..den gamle typen). jeg vil ikke bytte vifte eller noe...så det må holde med det jeg har nå liksom.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hvordan finner jeg ut om jeg har 533fsb eller 800fsb..?? har sett etter i Everest, men det står ikke noe om det der.. (tror jeg)

Jo.. det finner du under Motherboard->Motherboard->Front side bus : Effective clock.

Lenke til kommentar
Har overklokket min P 4 [email protected] fjellstabilt.. ca. 20 timer i Prime95 :dribble:

eneste problem er at jeg over hodet ikke kan finne ut hvor jeg stiller på Vcore.. har prøvd alt! hovedkortet mitt heter MSI 865PE NEO-2 Platinum... noen som kan hjelpe? :hmm:

Det var vel ikke noe å si: :dribble: til? :p

Min kjører nå 2.4 @ 3.2 (Etter 24 timer Prime95) 533 MHz bus, Deff Vcore

Temps:

Load(Prime95 i 1 time): 41 (Dette er et P4P800, så jeg tror temp er litt feil)

Idle(IRC, MSN): 25

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...