Gå til innhold

hva skal eg gjøre for å få lov til å spille lan?


Anbefalte innlegg

du kan jo si at alle har med pc(joda, du sa ikke slike ting, men jeg skriver det uansett)

er det stort så er det sikkert vakter der

 

finn lederen og få nummeret hans, gi det til foreldrene

er det på TG du har lyst til å dra??

og ikke dra alene, få med deg venner som foreldrene stoler på

 

var ikke mer enn ca 12-13 år på det første lanet jeg heller, satt med koaks :p

jeg satt inne på crew-rommet, foreldrene var ikke veldig glade, men jeg dro uansett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening har persjoner under 15 år ingenting å gjøre på LAN.

Det er VELDIG irriterende for de andre som sitter der og må høre på alt støyet til de mindre som ikke klarer å holde seg i ro og må hyle og rope hele tiden og driver på å herjer med alt som går ann å herje med.

På de lanene som vi driver har vi en aldersgrense på 15år for å unngå dette, lan er for ungdom ikke for barn.

på alle andre offentlige arrangamang er det 15år for å komme seg inn, eks offentlige fester.

Lenke til kommentar
HAHA  :!:

 

Om du er 13 år kan du like godt holde deg hjemme i noen år til .... :p

Ikke gidd og sleng sånne spydige komentarer opp i trynet på små barn, GUTTEN VIL JO PÅ LAN KAN DU SKJØNNE!

Du, vi er ikke så små om vi er 13 år amma. :ermm: Jeg har vært på lan siden jeg var 11. bare si til morra di at du er stor nok til å dra på lan nå. Vil du at jeg skal sitte her som en som aldri for være med på noe?? Det hjelper ;)

Lenke til kommentar
Etter min mening har persjoner under 15 år ingenting å gjøre på LAN.

Det er VELDIG irriterende for de andre som sitter der og må høre på alt støyet til de mindre som ikke klarer å holde seg i ro og må hyle og rope hele tiden og driver på å herjer med alt som går ann å herje med.

På de lanene som vi driver har vi en aldersgrense på 15år for å unngå dette, lan er for ungdom ikke for barn.

på alle andre offentlige arrangamang er det 15år for å komme seg inn, eks offentlige fester.

ffs!! veit du hva du snakker om?? på de lanene jeg har vært på der er det ca 150 folk, og der er neggu ikke 13åringa som skriker! det er de på 16 og 18! noen kommentarer som blir skriki ut: "faen helvete du drepte meg, nå ødela du statten min" "Jævla p**k h**o drit i teamflash" osv. Mens de på 13 de sitter der og spiller helt vandelig..

 

Mulig du har vært på noen helt spessielle lan... :ermm:

Lenke til kommentar
Etter min mening har persjoner under 15 år ingenting å gjøre på LAN.

Det er VELDIG irriterende for de andre som sitter der og må høre på alt støyet til de mindre som ikke klarer å holde seg i ro og må hyle og rope hele tiden og driver på å herjer med alt som går ann å herje med.

På de lanene som vi driver har vi en aldersgrense på 15år for å unngå dette, lan er for ungdom ikke for barn.

på alle andre offentlige arrangamang er det 15år for å komme seg inn, eks offentlige fester.

ffs!! veit du hva du snakker om?? på de lanene jeg har vært på der er det ca 150 folk, og der er neggu ikke 13åringa som skriker! det er de på 16 og 18! noen kommentarer som blir skriki ut: "faen helvete du drepte meg, nå ødela du statten min" "Jævla p**k h**o drit i teamflash" osv. Mens de på 13 de sitter der og spiller helt vandelig..

 

Mulig du har vært på noen helt spessielle lan... :ermm:

Da er det heller du som har vært på noen spesielle LAN, for jeg sliter med samme problemet hver gang jeg er på LAN. :hrm:

Lenke til kommentar
HAHA :!:

 

Om du er 13 år kan du like godt holde deg hjemme i noen år til .... :p

Jeg var 10 år på mitt første lan..

Å ikke si at jeg ikke hadde noe som helst utbytte av det!

13 år er en fin alder å debutere på ;)

 

Og som sakt, det kommer jo alltids ann på hvor voksen man er.. Ikke nødvendigvis alder..

Lenke til kommentar

det å dra på lan er faktisk, selv om mange voksne ikke ser det slik en sunn måte for ungdommer å treffes på! det er sosoialt, sunt og morsomt. Dataspiling er sunt for koordinasjons evnen. en evne som faktisk utvikles mye raskere når du er ung, enn når du legger litt flere år rundt livet. :innocent:

du kan true med at om du ikke får gå begynner du å henge ute istede med andre ungdommer ute for være sosial... det burde sette en tankevekker i dem. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

jeg tror jeg har skjønt tegninga:

 

 

Gutten på 13.5 år vill på lan men mora hans er redd for at han skal miste/ ødelegge pcen som mora mener er for dyr til og ta meg seg.

 

 

Jeg begynte og gå på lan i den alderen husker jeg :p

 

da var det Runescape som gjaldt. og seff hakkete 1.6.

 

 

 

hadde jeg vært deg ville jeg bare mast og mast og sagt " Alle andre gjør det jo hvorfor kan ikke jeg ? "

 

 

 

 

Sondrekek

Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å komme med råd når situasjonen er såpass uklar. Som mange andre her har jeg følgende inntrykk av problemstillingen:

 

Fl@ameboy vil på lan. Han (eller familien?) har en PC med mye saft, men ettersom den er dyr har foresatte motforestillinger mot å la Fl@ameboy pakke den sammen og ta den med ut av huset.

 

For å kunne komme med konkrete, gode råd ville det kanskje være nyttig å få greie på følgende:

-Er det LAN generellt, eller et spesifikt arrangement Fl@meboy ønsker å besøke?

-Er det Fl@ameboy eller familiens PC?

-Hvor stort (store) er arrangementene det er snakk om? Hva slags deltagere har tenkt til å dukke opp?

 

 

For å takle den foresattes frykt for å ødelegge maskinvaren har jeg to ideer: Den første er å understreke at sannsynligheten for skader er lav, og at man behandler den med største varsomhet. Den andre ideen er å understreke at _hele_ neppe vil gå føyka på en gang, og finne nyprisen på aktuelle reservedeler nå. Om den strenge foresatte opererer med prisen for ett år siden er det godt mulig den reelle prisen på nytt er i alle fall halvparten.

 

Ellers synes jeg ideen om å arrangere små lans hjemme er fenomenal. I tillegg til å skaffe seg god erfaring om vanlige problemer som måtte dukke opp vil det kanskje normalisere den foresattes frykt for å ødelegge det dyre utstyret å se mengder lempes og stables og slenges litt. Om man sørger for at ting foregår i ordnede former kan det kanskje også overbevise dem om at aktiviteten er sosial og hyggelig.

 

De av forumbrukerne som maser om alder ville jeg ignorert. Jeg har svært vanskelig for å forestille meg at forskjellen på 12-13 åringer og 15-16 åringer er så fundamental som det hevdes, i alle fall ikke om man ikke selv er en 15-16 åring med et voldsomt behov for å markere avstand til et to år yngre selv en skammer seg litt over.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...