Gå til innhold

hva skal eg gjøre for å få lov til å spille lan?


Anbefalte innlegg

Og du kan ikke ha lan selv fordi kompisene dine må være på nett. Skjønner problemet. I stedet for å sette deg opp mot foreldrene dine kan du kanskje gjøre en avtale med de. F.eks at du skal gjøre mer lekser el no. Kanskje ikke så gøyt som å skulke skolen, men kan funke da... Kommer veldig ann på hvordan foreldre er....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har alltid fått låv til og dra på lan. bare en gang fikk jeg ikke låv. og det var når boren min skulle skrive en stil på pc'n den helgen. etter det kjøpte jeg meg en egen maskin :)

 

men det pleier og funke og forklare litt om hva du skal på og at det er mangen voksene og folk på din egen alder der som passer på.

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Får se om jeg har forstått deg rett:

 

Familien din eier en PC som du har lyst til å ta med deg på dataparty. Problemet er at moren din ikke vil at du skal ta den med på dataparty fordi den var dyr og hun er redd for at noe skal skje med den. Du er frustrert fordi at dere har ei rask maskin som du føler at du ikke får utnyttet skikkelig når dere ikke har bredbånd, samt at vennene dine får dra på dataparty og ikke du.

 

Ble det riktig? Dersom du ikke eier PC'n og ikke klarer å overbevise foreldrene dine om at du er i stand til å ta vare på den, er det lite du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Du kan legge inn en post her på gamer.no eller bruke noe lokalt som feks. Skolen eller familie av noen av deltagerene og finne en som er over 18 og som er datainteressert i ditt distrikt og som kunne tenke seg å bli med på LAN som en slags anstand.

 

Han/hun tar personlig kontakt med foreldrene dine og sammen kan de lage en avtale som begge parter kan leve med.

 

Du kan ikke forlange av vedkommende at han/hun tar økonomisk ansvar for datamaskinen deres, så noe ansvar må du ta selv, men det hjelper nok masse at noen over 18 lover å følge med på inn og utsjekking samt være tilstede på LAN'et uten at noen trenger å henge over dere av den grunn.

 

Du tenker kanskje at det er vanskelig å finne en slik person, men det er ikke sikkert at det er så vanskelig. Det kan være en store søster eller bror av deg eller noen av vennene dine som er glad i deg/dere, eller det kan være noen frivillige eller bare noen datainteresserte som ikke hadde tenkt på at de kunne være til hjelp men som kanskje stiller opp hvis du får oppmerksomheten deres.

Lenke til kommentar

Et lite tips: få deg en egen pc som du kan gjøre hva du vil med!

Drit i hva foreldrene dine sier! gjør som du har lyst til mann!

første lanet jeg var på var hos en i klassen og da var jeg 13, er 14 nå.

Lan hos en venn er ikke så dumt nei :)

 

EDIT: Hvor i norge er thelan?

Endret av OleJørgen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tok meg to LAN (riktig nok ikke noe hjemmehosLAN, men store; første jeg var på var jeg teknisk ansvarlig for...) før jeg fant ut at familiePCen nytta ikke. Brukte konfirmasjonspengene mine en uke etterpå til å kjøpe den første ordentlige PCen min (de andre var ting fatters hadde tatt med fra søpla på jobben).

 

 

Beste jeg kunne bruke de pengene på, ikke hatt det så gøy med noe annet (annet enn bilen), og lært så mye av noenting.

 

 

Btw: myyyyyyye mer sosialt å være på LAN, enn å sitte hjemme og gjøre akkurat det samme ;) Hender faktisk man stopper å sitte foran PCen og gjøre noe sammen i stedenfor (som f.eks. å gå/danse/hoppe/sprette til butikken klokka 0800 på morgen for å få seg litt frokost)

Lenke til kommentar

Dro ikke på dataparty's arrangert av andre før jeg var 18, hehe.. Før den tid var det ellers hjemme hos meg eller hos kamerater da.

 

Men det er jo vel og merke 7 år siden da, tiden går fort jah, huff!

 

Er ingenting i veien for en 13 åring å dra på dataparty, men kanskje ikke reise på de største med en gang, sånn at man litt letere kan passe på tingene sine.

 

2 ganger i året reiser atm-link 10 mil inn i skogen til en plass som heter Gjøvdal, her arrangerer vi ett dataparty for bygdas datainteresserte, de fleste her er fra 12-16 år og de har det helt topp, vel og merke så er vi kanskje 15 stk til sammen på det meste. Men vi har det altså dritmoro. Så som noen andre her nevnte trenger ikke størrelsen på partyet ha noe å si på stemningen.

 

Forskjellen som jeg har sett på store og små partyer er at man faktisk blir kjent med flere personer på de små, men kan sikkert variere litt det..

 

og som en Gamer ville sagt det, GL HF! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...