Gå til innhold

Ram med CAS2 - og flere spørsmål =) help?

Stigma

Anbefalte innlegg

Hey!

jeg har egentlig ikke tatt tiden til å sjekke forskjellige ramtyper opp mot hveradre før nå siden AMD systemene jeg har brukt til nå ikke har kunne blitt klokket veldig langt (på bus-siden) pga hovedkortene som ble brukt før.

Nå er det en helt annen situasjon... Nå fikser de beste hovedkortene opp mot 150 (og over!) med god kjøling og ram som holder følge..

Til spørsmålene:

-Går det ann å kjøre RAM som er beregnet for CAS2,5 i CAS2? Hvis ikke jeg tar helt feil så er det bare det at de er BEREGNET til å kunne gå på CAS2,5 på den freksvensen de har, og CAS2 på rammen er i følge folk som har testet bedre enn en veldig høy bus.

-Flexi-data(www.flexi-data.no), som ligger i nærheten har nå PC2700 ram på lager (i 256-chipper). Chippene takler jo lavere bus-speed jo lavere cas du kjører på, men det er også vanskligere å overklokke hvis du har mer enn èn brikke, og jeg SKAL ha 0,5gig, så er det best for meg å gå for 2x256pc2700 eller 1x512pc2100 ??

-ECC, jeg vet hva det er og hvordan det fungerer, men noen sier dt hjelper bra for overklokking fordi det fjerner feil, og andre sier det er bare drit ved mindre du sitter opp servere fordi den senker ytelen noe... Gi meg gjerne råd, prisen er jo omtrent det samme

-REG, har ikke peil på hva det er. Rimelig nye greier, og jeg har som sagt ikke sett nøyere etter på brikker før nå. Kan noen forklare hva det er og hvordan det funker (har god teknisk forståelse) og om det er bra å ha i praksis for en super-highend gamer-PC?

_alle_ svar er velkomne, uansett hvor mye/lite du vet =)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...