Gå til innhold

Trenger et Slot1/440BX/mini-ATX hovedkort.

Poby

Anbefalte innlegg

Hei,

tenkte jeg skulle bygge meg gratis-PC fra komponenter i skuffen. For å få til det prøver jeg å få tak i et Slot 1/440BX/mini-ATX hovedkort. Jeg har alt annet: PIII-prosessorer, kuult mini-ATX-kabinett, disker, bra skjermkort, flere typer RAM. Men altså ikke dette hovedkortet. Har søkt mange ganger på finn.no og QXL uten hell. Alle Slot 1-kortene som er å få tak i brukt er for store, standard ATX med ISA og andre ekle greier...

Har noen tips til hvordan man kan skaffe seg noe slikt?

Poby

*Emnetittel endret .. "et teit hovedkort" er ikke særlig informativt*

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sikker på at slike kort fantes, i alle fall. Hvis du søker på nettet med stikkordene mini-atx og BX 440, så kommer det opp gamle linker til web-shop'er og slikt. Med kort som hadde Slot 1 og bare 3 PCI-kortplasser. Akkurat det jeg hadde trengt. Dette med FSB veit jeg ikke hva er en gang, jeg tenkte at hvis prosessoren passer, så funker det... :ermm: kanskje dette er et lost prosjekt...

Men det er jo så GØY å bygge billig-billig...! :D

Poby.

Lenke til kommentar

Takker og bukker, det kortet ser veldig riktig ut. Det er ikke for langt, så vidt jeg klarer å måle. Kabinettet kan ta opp til 25,5 cm. Ser at dette kortet er til salgs på comp-recycle.com. Ser litt mystisk ut, den butikken, men nå er vi igang her... :yes:

Lenke til kommentar

Jo, det er sant. Jeg trenger micro. Ang. det kortet, er største problemet bare to RAM-plasser. Jeg klarer ikke finne ut om chipsettet støtter mer enn 450 Mhz...Jeg kikker nok på de feile nettsidene. :dontgetit: Jo, det går iallefall til 733Mhz. Men send meg en e-post på pobynelson(a)yahoo.no så blir vi sikkert enige om en pris.

Endret av Poby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...