Poby Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Hei, tenkte jeg skulle bygge meg gratis-PC fra komponenter i skuffen. For å få til det prøver jeg å få tak i et Slot 1/440BX/mini-ATX hovedkort. Jeg har alt annet: PIII-prosessorer, kuult mini-ATX-kabinett, disker, bra skjermkort, flere typer RAM. Men altså ikke dette hovedkortet. Har søkt mange ganger på finn.no og QXL uten hell. Alle Slot 1-kortene som er å få tak i brukt er for store, standard ATX med ISA og andre ekle greier... Har noen tips til hvordan man kan skaffe seg noe slikt? Poby *Emnetittel endret .. "et teit hovedkort" er ikke særlig informativt* Endret 4. november 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Er du sikker på at det finnes ? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hvis prosessoren har 133 MHz FSB tror jeg ikke systemer blir stabilt. 440BX støtter maks 100 i FSB. Lenke til kommentar
Poby Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Jeg er sikker på at slike kort fantes, i alle fall. Hvis du søker på nettet med stikkordene mini-atx og BX 440, så kommer det opp gamle linker til web-shop'er og slikt. Med kort som hadde Slot 1 og bare 3 PCI-kortplasser. Akkurat det jeg hadde trengt. Dette med FSB veit jeg ikke hva er en gang, jeg tenkte at hvis prosessoren passer, så funker det... kanskje dette er et lost prosjekt... Men det er jo så GØY å bygge billig-billig...! Poby. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 er temelig sikker på at sånt har existert, hadde sånne hk på gamlejobben nemlig. de sto i noen cinet pcer, om det hjelper deg litt Lenke til kommentar
Campus Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Blir dette for stort? http://www.uktsupport.co.uk/acer/mb/acv66m.htm Jeg er ikke sikker på hva m-atx spesifikasjonene er, men dette er ca. 24,5 cm høyt ( det mangler de tre nederste ekspansjonssporene, sammenlignet med et atx-kort ). Det er brukt bl.a. i ibm aptiva 2164. Lenke til kommentar
Poby Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Takker og bukker, det kortet ser veldig riktig ut. Det er ikke for langt, så vidt jeg klarer å måle. Kabinettet kan ta opp til 25,5 cm. Ser at dette kortet er til salgs på comp-recycle.com. Ser litt mystisk ut, den butikken, men nå er vi igang her... Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Har ett MS6156 liggende. Er det noe du kunne tenke deg. 3 PCI sloter + isa slot. + ett skjærmkort til denne ATI med tv ut. http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=112 Endret 4. november 2004 av tag1 Lenke til kommentar
Poby Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Vet du om det støtter høyere enn 450 Mhz? Det hadde vært bra. Poby Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Desverre så gikk det litt for med undersøkelsen. dette er et kort med BX ikke VA chipset, som jeg klippet inn først. Ny link http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...56/6156(ES).PDF Endret 4. november 2004 av tag1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Heter det ikke micro-ATX (m-ATX)?? Lenke til kommentar
Poby Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Jo, det er sant. Jeg trenger micro. Ang. det kortet, er største problemet bare to RAM-plasser. Jeg klarer ikke finne ut om chipsettet støtter mer enn 450 Mhz...Jeg kikker nok på de feile nettsidene. Jo, det går iallefall til 733Mhz. Men send meg en e-post på pobynelson(a)yahoo.no så blir vi sikkert enige om en pris. Endret 4. november 2004 av Poby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå