Barry White Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Hei! Jeg skriver på vegne av et LAN som har en server PC som har 4 harddisker. Vi bruker Raidmax kabinett, som blir litt lite! Noen som har noe større og forslå, og husk : vifteplasser foran harddiskene prioriteres! takk! Endret 13. oktober 2010 av Barry White Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Gå for PC 6277B Tipper dere kommer til å bli veldig stolte av det, sånn som jeg ble Eller. dere kan kjøpe ett CM Stacker Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Gå for eit fulltower Lian-Li. Det er ganske dyrt, men sjølv vil eg tru at det er verdt pengane. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Lian Li kabinettet ja.. men hvis dere ikke har fullt så mye penger, gå for et sånt et, vifteplass foran og bak, og hva egner seg bedre på lan enn litt lys?? Lenke til kommentar
LaDdeR Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Dette Chieftec kabinettet har gode kjøle muligheter for harddiskene: komplett. du kan jo velge et annet et i serien. enkelt å bygge i meget lettvindt. du har plass til 6 hardisker som kjøles av 2 vifter. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hm, det var ganske billig. Men vil tru at straumforsyninga på det der ikkje er noko særlig. Sjølv har eg ingen erfaring med Aspire X-Dreamer II, så eg burde eigentleg ikkje uttale meg. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hm, det var ganske billig.Men vil tru at straumforsyninga på det der ikkje er noko særlig. Sjølv har eg ingen erfaring med Aspire X-Dreamer II, så eg burde eigentleg ikkje uttale meg. Ikke jeg heller, men ta en titt på testen da vel! Link! Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har Aspire X-Dreamer II , og er SVÆRT fornøyd med det, grei strømforsyning følger også med, følger med 2 vifter å...... anbefaler kabinettet på det sterkeste! Lenke til kommentar
apwr Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) CM Stacker er et kongekabinett med utrolig gode kjøleegenskaper! Bl.a. 120mm vifte foran harddisker. Endret 4. november 2004 av apwr Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 CM Stacker er et kjempebra kabinett, men kanskje litt i tyngste laget? De skal ha et lett kabinett og CM Stacker veier vel rundt 14kg... Hva med et Aopen H600b? Det er at bra kabinett og det følger med en F/S 350w strømforsyning Lenke til kommentar
slettet Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Lian Li PC76 - Svært aluboks (på hjul), og få kilo (under ti). 12 diskplasser, alle vifteavkjølt. Koster mykje, PSU-løs, og har desverre nokre alvorlege feil og mangler (eg veit, for eg har det) -> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=323031 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) CM Stacker er et kjempebra kabinett, men kanskje litt i tyngste laget?De skal ha et lett kabinett og CM Stacker veier vel rundt 14kg... Hva med et Aopen H600b? Det er at bra kabinett og det følger med en F/S 350w strømforsyning Kan ikke si dette er bra... Har bygget 17 maskiner inn i sånne kabinetter... Negative ting: Trangt Nesten ingen vifteplasser Mange skarpe kanter å kutte seg på Det veier faktisk en del når man får inn maskinvare... Sitter med et rett ved siden av meg... Kommer med litt bilder om litt.. Edit: Bilder! Oversiktsbilde Frontbilde Strømforsyning og bakvifter HDD plasser, og "front" vifteplasser Endret 5. november 2004 av Caddy Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 du kan jo gå for chieftec dragon Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 chieftec dragon er tungt! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Er det strengt tatt nødvendig med eit kabinett for fleire tusen til ein server? Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Negative ting: Trangt Nesten ingen vifteplasser Mange skarpe kanter å kutte seg på Det veier faktisk en del når man får inn maskinvare... Dette kabinettet har 5 vifteplasser, er ikke det nok? (men ingen foran HD) Mange kabinetter har skarpe kanter, men dette merker vel du litt lettere ettersom du har bygd 17 datamaskiner i dette kabinettet, de skal tross alt bare montere utstyret en gang + evt oppgraderinger. De fleste kabinetter veier en del når de får inn maskinvare Men alt i alt er dette ett bra kabinett som er verdt pengene, selv om det kanskje er en anelse lite til formålet Jeg tror kanskje Lian Li er et bedre valg, men ikke like billig Lian Li PC7B USB Lian Li PC60 USB Begge mangler PSU, men er svært bra kabinetter som er lagd i aluminium, veier lite og har vifter foran harddiskene... PC60 har litt flere interne 3,5" brønner, flere vifteplasser og uttrekkbar hovedkort-skuff Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Kan selv anbefale Lian LI PCV-2000. Kjøpe det selv da jeg skulle bygg inn vannkjøling og ikke hadde noe plassproblemer å ta hennsyn til. Seprate kammere for bedre kjøling og plass til hele 12 disker. Det er et stort chassis, men pent å se på + all den plassen man noen gang kommer til å trenge. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Kanskje litt mer enn hva de trenger? Også koster det jo en god del da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå