Gå til innhold

Harddisk i sekk

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-05-25 12:00, talisar skrev:

60 g:) hehehe, det er vanvittig mye:)

Tja, spørs litt på tiden du er utsatt for det, hvis man begrenser tiden til feks 2 hundredeler tåler mennesker over 100g, og enda mer hvis tiden er kortere, påvirkningstiden har mye å si. En hard ting skal ikke falle langt før den får 60g når den lander.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-25 14:06, keithho skrev:

helt ærlig så tror jeg at å blandte slike fysiske begreper inn i vår "normale" hverdag er litt for teit...

Neinei.... det er ganske lurt til tider...

Newtons 3. lov som skrevet ovenfor:

Når en kraft påvirker et legme, vil legmet gi samme kraft tilbake, bare motsatt rettet.

Greit å vite i taxikøen på vei hjem en lørdagskveld :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 13:13, keithho skrev:

Quote:

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Den 2002-05-25 11:17, keithho skrev:

Husk når du sier harddisken tåler 60G så menes med at hele "systemet" er belastet med 60G! og en mikrochip i harddisken tåler ikke nemlig ikke det...

--------------------------------------------------------------------------------

Har noen av dere noen link eller referanser til deres uttalelser? Hvis ikke, så er det bare synsing som ikke har noe for seg.

FRA ERGO 2FY

Newton Andre lov N=M*A

Newton Tredje lov F*=F

Dette tredje loven sier at hvis vi påvirke harddisken med en kraft vil harrdisken påvirke med sammme kraften tilbake...

Dette gjelde også komponetene i harddisken...buskman..

Først av alt, la oss glemme Newtons tredje lov. At jordkloden blir dyttet ørlite i samme retning som harddiskens fartsretning spiller ingen rolle her.

Når man snakker om "G" som oppnås ved et fall/en stopp, så er det akselerasjon som det er snakk om. Med andre ord hvor fort harddisken stopper. Det er ikke noe problem å få stor "G", det er bare å gjøre tiden som stoppen tar kort. Det vil jeg tro er tilfelle med harddisk, som er ganske hard.

Derfor ber jeg deg igjen svare på: Har du funnet på selv at komponentene i harddisken ikke tåler 60 G? Eller har du noen kilde?

PS: ERGO kunne jeg ut og inn. Blant annet kan jeg tydligvis fortsatt bruke enheter/store bokstaver på en korrekt måte. Lær deg det, i tilfelle du kommer opp i muntlig.

Lenke til kommentar

Jaja.

Hvis en HD faller i bakken saa er det en sannsynlighet for at den gaar i stykker.

IBM kan naa seff si hva de vil om det, men jeg vil mene at hd'ene ifra IBM ikke akkurat er paalitelige.

Saa hva er egentlig problemet?

Fysiske utregninger eller det at det er en fordel aa drasse med seg hd'en i 'sikker' emballasje?

Lenke til kommentar

Bra buskmann :smile: Tydelig at gutten ikke tar Kjemi utenom(evnt ikke så flink i det). Dere MÅ ta kjemi på vgs gutter/jenter, jeg gjorde den feilen og ikke ta kjemi, det angrer jeg på i dag som nesten ferdigutdannet siv.ing student. Jeg måtte ta et 2 ukers lynkurs i kjemi da jeg kom til NTNU, sløv som jeg var hadde jeg sef ikke lest studiehåndboka hvor dette stod ganske klart. Sommerferien sluttet brått 2 uker før tiden :smile: Kjemi er nyttig lærdom og en glimrende anledning til å utvide sine realfag instinkter, da jeg kom på NTNU oppdaget jeg at kjemi faktisk var et av de mest OK fagene vi hadde de første 2 årene.

Jeg er bombesikker på at mange her gjør/gjorde som jeg gjorde, nemlig å velge informasjonsteknologi på allmennfag. Bortkastet tid gutter/jenter, det er for simpelt til å føre til noe, det gir ingen spesiell studiekompetanse(dvs ingen linjer som krever dette eksplisitt) og det gir ingen fordeler ved vanlig siv.ing utdanning. IT fagene ved disse utdanningene begynner på et nivå som alle klarer uansett, viktigere er det da å ha tilstrekkelige kunnskaper innen realfagene(fortrinnsvis matematikk og fysikk, men kjemi er en bonus for dem som har det).

Lenke til kommentar

humm..

hadde det ikke vert bedre isteden for å krangle på om hvem som har rett eller ikke med å gå ut på nettet og sjekke spesifikasjonene før dere hiver dere inn i en krangel??

det at en IBM 60GXP tåler ett 60G støt er tull, ifølge IBM så tåler en 60GXP et støt på 55G i drift, mens når den ikke er i drift så skal den tåle et støt på hele 400G.

sjekk siden selv viss dere ikke tror meg, alle komponenter i disken skal tåle det som er oppgitt, men nå er vi fleste kjente til problemene IBM har med sine disker så dette tar jeg ivertfall med en klype salt.. :wink:

Uansett, til han som startet tråden. du kan trygt ta med deg en harddisk med deg i en bag, bare pakk den inn i en antistatisk pose og kanskje noe mykt bomullstøy eller bobleplast rundt og den skal overleve en flytur eller to :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 16:14, kindings skrev:

Bra buskmann :smile: Tydelig at gutten ikke tar Kjemi utenom(evnt ikke så flink i det). Dere MÅ ta kjemi på vgs gutter/jenter, jeg gjorde den feilen og ikke ta kjemi, det angrer jeg på i dag som nesten ferdigutdannet siv.ing student.

Det stemmer at jeg er ganske elendig i kjemi, så hvis noen drar inn det i denne diskusjonen så melder meg ut.

Forøvrig går jeg siv.ing. teknisk kybernetikk. Ikke angrer jeg på at jeg ikke tok kjemi heller, fordi jeg ikke skal ha det på NTNU. En del andre linjer som datateknikk, komm.tek. og ind.øk. har heller ikke kjemi tror jeg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 18:28, buskmann skrev:

Quote:

Den 2002-05-25 16:14, kindings skrev:

Bra buskmann :smile: Tydelig at gutten ikke tar Kjemi utenom(evnt ikke så flink i det). Dere MÅ ta kjemi på vgs gutter/jenter, jeg gjorde den feilen og ikke ta kjemi, det angrer jeg på i dag som nesten ferdigutdannet siv.ing student.

Det stemmer at jeg er ganske elendig i kjemi, så hvis noen drar inn det i denne diskusjonen så melder meg ut.

Forøvrig går jeg siv.ing. teknisk kybernetikk. Ikke angrer jeg på at jeg ikke tok kjemi heller, fordi jeg ikke skal ha det på NTNU. En del andre linjer som datateknikk, komm.tek. og ind.øk. har heller ikke kjemi tror jeg.

Det var ikke deg jeg siktet til buskemann, bare kommentaren din mot en tidligere innlegger(som kommentaren var rettet mot). Poenget mitt om kjemi er at det er mer matnyttig enn data-valgfag på vgs allmennfag. De fleste er ikke dumme, men har problemer å tenke systematisk, noe som er helt essensielt for å forstå matematikk, fysikk og kjemi. Noen er flinke fra naturens side, mens andre trenger den ekstra treningen kjemi gir, kjemi er meget systematisk og viktig for totalforståelsen av fysikk. At datafolkene på NTNU ikke har kjemi, er direkte synd for dem(før fikk de noe kjemi i 3 eller 4de klasse). Selve tenkemåten måtte vært helt perfekt for disse mht systemutvikling etc.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 11:53, B|Real skrev:

Quote:

JohndoeMAKT skrev (2002-05-25 11:41):

Men poenget, er at harddisker tåler steinmye.

Kommer helt an på hvordan hdd lander.

LANDER ????? Det var snakk om å bære rundt en hd i en sekk!!!!!

Quote:

Antistatisk pose er for pyser.

Vel, det er vel litt userriøst inlegg.

Seff skal man ha Antistatisk pose når man skal frakte en HDD. Sender du f.eks en HDD inn til reperasjon hos f.eks komplett.no så kan de om de skal være sikkelig kip si at hdd blei skadd under frakting og du har ingen garanti igjen.

Nei, ver på den sikkre side å bruk Antistatisk plastpose.

Ikke useriøst nei. Det var ikke snakk om å sende tilbake til webshoppen, bare (fortsatt) bære rundt på den i en sekk.

[ Denne Melding var redigert av: JohndoeMAKT på 2002-05-26 03:47 ]

Lenke til kommentar

Når jeg leste denne tråden fikk jeg en genial ide:

Antistatisk HD-rumpetaske

Det hadde vært noe det! :grin:

Selvfølgelig da med en liten åpning til IDE-kabel'n, slik at du bare kan plugge den rett i...

Denne rumpetaska skal tåle 800G... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-26 04:45, christt skrev:

Når jeg leste denne tråden fikk jeg en genial ide:

Antistatisk HD-rumpetaske

Det hadde vært noe det!
:grin:

Selvfølgelig da med en liten åpning til IDE-kabel'n, slik at du bare kan plugge den rett i...

Denne rumpetaska skal tåle 800G... :wink:

Best å sy den i sammen med fire-line da.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...