Gå til innhold

POV6800 GT Ødelagt?


Qaracuck

Anbefalte innlegg

Hei jeg skriver til dere i stor fortvilelse og arg, jeg har eksprimentert litt med å skifte bioser til skjerkortet mitt, og plutlselig når jeg brukte bios 5.40.02.15.02 ble det svart skjerm ved oppstart. Det kommer ikke et pip en gang, så tror ikke skjermkortet starter opp en gang, viften går og slikt men svart skjerm! Det jeg lurer på er om det er mulig å bruke et PCI skjermkort sammen med mitt og da flashe tilbake orginal biosen slik at det virker?? For jeg nekter å tro at det er helt ødelagt, har brukt ultra bios og gt bios på det, og den siste var en gt bios! Håper dere kan hjelpe meg her! sinnsykt surt å kaste så masse peng i dass!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg skriver til dere i stor fortvilelse og arg, jeg har eksprimentert litt med å skifte bioser til skjerkortet mitt, og plutlselig når jeg brukte bios 5.40.02.15.02 ble det svart skjerm ved oppstart. Det kommer ikke et pip en gang, så tror ikke skjermkortet starter opp en gang, viften går og slikt men svart skjerm! Det jeg lurer på er om det er mulig å bruke et PCI skjermkort sammen med mitt og da flashe tilbake orginal biosen slik at det virker?? For jeg nekter å tro at det er helt ødelagt, har brukt ultra bios og gt bios på det, og den siste var en gt bios! Håper dere kan hjelpe meg her! sinnsykt surt å kaste så masse peng i dass!

korrekt.. brukt et pci kort å fikse det ( eller eventuelt onboard hvis du har det :) )

Lenke til kommentar

korrekt.. brukt et pci kort å fikse det ( eller eventuelt onboard hvis du har det )

 

Ok men vil jeg kunne skrive til skjermkortet da? virker jo som det ikke starter opp en gang! og når jeg bruker nvflash er det ikke noe flere kommandoer jeg må bruke slik at jeg får flashet riktig kort?

Lenke til kommentar
Samme skjedde med mitt 5900ultra kort, å det gikk ikke ann å fikse siden PC-en ville ikke boote med kortet. Jeg testet med et PCI kort, men PC-en bootet heller ikke da. MItt kort ble ødelagt :(

Prøvde du og sette PCI i bios slik Robin B skriver???

Ja, jeg skrev jo at jeg prøvde med PCI, satte både PCI i BIOS og satte inn et PCI kort. PCen boter ikke opp engang når jeg har i kortet, pcen bare henger seg.

Endret av J00J
Lenke til kommentar

På mitt 5900u får jeg bare "no nvidia display adapters found" når jeg prøver å flashe tilbake til original bios. Kortet sluttet å fungere etter en feil flash. Jeg kommer inn med et PCI kort, men nvflash og wwflash finner ikke nvidia kortet. Noen som har hatt lignende problem?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bare ett dumt spørsmål..

Hvorfor flashe ett kort til kr.4000? Eller enda mer rett på sak..Hvorfor i det hele tatt flashe ett skjermkort?

Er virkelig en økning fra feks. 6400 til 6700 i 3DMark03 som noen presterer å skryte av verdt ett evt. ødelagt kort?

Vanlig "klokking" gir jo (omtrent) like bra resultat?

Jeg har en begrunnet mistanke i ren spennings-søking i det å flashe skjermkort..

Kick når det funker.. "major down" når det går til hel**te med høye kneløft.. :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jepp, enig med TL1000S om at det virker litt tåpelig å risikere så mye for en relativt liten økning i hastighet. Men, det er tross alt deres eget valg, så det bør vel egentlig være ment som en liten "advarsel" til alle dere som har tenkt å gjøre dette. Jeg gir egentlig beng i det, så lenge dere ikke gjør noe slikt og sender kortet tilbake på angrefrist....

Lenke til kommentar
Bare ett dumt spørsmål..

Hvorfor flashe ett kort til kr.4000? Eller enda mer rett på sak..Hvorfor i det hele tatt flashe ett skjermkort?

Er virkelig en økning fra feks. 6400 til 6700 i 3DMark03 som noen presterer å skryte av verdt ett evt. ødelagt kort?

Vanlig "klokking" gir jo (omtrent) like bra resultat?

Jeg har en begrunnet mistanke i ren spennings-søking i det å flashe skjermkort..

Kick når det funker.. "major down" når det går til hel**te med høye kneløft.. :p

¨tja.. en flash.. som i mitt tilfelle, gjorde at jeg får/fikk klokket høyere.. og gav meg mer enn bare "300" poeng.. si mer.. 1,000-1,500 mer poeng, dessuten 5-10 fps ekstra i farcry / 5 fps extra i doom3 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...