Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DWL-2100AP som repeater til DI-624

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er noen naboer som har gått sammen for å lage et lite lokalt trådløst nettverk, men har noen problemer med hensyn til signalstyrken enkelte steder.

Ruteren (DI-624) står i sentrum, og til den har vi koblet en ekstern rundstråle antenne (ANT24-0800) som står på taket og har i utgangspunktet fri sikt til alle husene rundt.

Avstanden mellom husene er 30-40 meter, men det ene huset ligger en del lavere enn de andre.

Problemet er at i det huset som ligger lavere, så har vedkommende gode signaler i 2. etasje, men utrolig dårlige signaler i 1.etage. Det virker som om signalene "slår over" 1. etasje. Det kan godt stemme også iom at antenna har en spredning på 15 grader vertikalt. Det som slo oss som en løsning, var å sette opp en repeater i 2. etage (hvor han tar inn de beste signalene) for å få forsterket signalene til hele huset. Etter hva jeg har funnet ut skal, DWL-2100 kunne fungere som repeater mot DI-624 (sjekket support.dlink.com under FAQ søkte jeg på 'repeater')

Er det noen som har erfaringer med å sette opp DWL-2100 som repeatrer mot DI-624 (revisjon b)?

Det virker som om D-link har veldig proprietære løsninger, men etter hva jeg forstår støtter DWL-2100 WDS, men det gjør ikke DI-624. Burde man kanskje også bytte ut routerne slik at den også støttet WDS? Kan man i såfall velge et annet merke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...