Gå til innhold

'To host' vs Midi

Anbefalte innlegg

Samboeren har investert i et kult stage-piano med mange tilkoblingsmuligheter.

Har seff både Midi inn/ut men også en kobling som heter 'To host' som (så vidt jeg forstår) kommuniserer med PC'n via seriellporten og dermed eliminerer behovet for eget midi-kort.

Spørsmålet mitt er: Kan 'To host'-koblingen kommunisere begge veier og dermed være en fullgod erstatning for midi inn/ut eller er det bare enveis kommunikasjon fra synthen til PC'n?

Hun kommer forøvrig til å kjøpe et nytt lydkort om kort tid, men har hørt at SB Audigy (som jo er et 'altmulig'-kort) har litt problemer med latency i forhold til mer 'rene' musikk-kort. (Snakker her om ørsmå forsinkelser fra man trykker på tangenten til det faktisk avspilles / registreres på PC'n)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket litt, og det virker som om "To Host" skal være en fullgod erstatning for MIDI-interface. Det kan være det står noe i manualen..? :smile:

Be henne holde seg langt unna lydkortene fra Creative hvis det er musikk hun har tenkt å bruke maskina til. Da ville jeg heller satset på Audiophile 2496, (ca. 3-lapper,) selv om den skal ha litt høyere latency.

Lenke til kommentar

Tror ikke Echo Audio låter så mye bedre enn M Audio Delta-serien (Audiophile er såvidt jeg vet en del av denne serien) egentlig, skal være samme konvertere i alle fall. Det dyreste i serien, Delta 1010 har bedre specs enn de andre, tror konverterne er i breakout-boksen. Delta-driverne skal ha blitt ganske bra etterhvert og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...