Gabriel_X Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Samboeren har investert i et kult stage-piano med mange tilkoblingsmuligheter. Har seff både Midi inn/ut men også en kobling som heter 'To host' som (så vidt jeg forstår) kommuniserer med PC'n via seriellporten og dermed eliminerer behovet for eget midi-kort. Spørsmålet mitt er: Kan 'To host'-koblingen kommunisere begge veier og dermed være en fullgod erstatning for midi inn/ut eller er det bare enveis kommunikasjon fra synthen til PC'n? Hun kommer forøvrig til å kjøpe et nytt lydkort om kort tid, men har hørt at SB Audigy (som jo er et 'altmulig'-kort) har litt problemer med latency i forhold til mer 'rene' musikk-kort. (Snakker her om ørsmå forsinkelser fra man trykker på tangenten til det faktisk avspilles / registreres på PC'n) Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Har sjekket litt, og det virker som om "To Host" skal være en fullgod erstatning for MIDI-interface. Det kan være det står noe i manualen..? :smile: Be henne holde seg langt unna lydkortene fra Creative hvis det er musikk hun har tenkt å bruke maskina til. Da ville jeg heller satset på Audiophile 2496, (ca. 3-lapper,) selv om den skal ha litt høyere latency. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Tror ikke Echo Audio låter så mye bedre enn M Audio Delta-serien (Audiophile er såvidt jeg vet en del av denne serien) egentlig, skal være samme konvertere i alle fall. Det dyreste i serien, Delta 1010 har bedre specs enn de andre, tror konverterne er i breakout-boksen. Delta-driverne skal ha blitt ganske bra etterhvert og. Lenke til kommentar
christt Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Trodde 'to host' var for å styre enheten (synthen) med. F.eks justere lyder osv fra PC'n... Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Takk for tilbakemeldinger! 'Fjøla' kommer i hus på tirsdag så da får jeg / vi sett litt nærmere på den og dens tilkoblingsmuligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå