bzzlink Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg tenkte jeg skulle ha en liten pc i bilen min, så jeg kunne ha mp3 og filmer tilgjengelig, og selvfølgelig navigasjon. jeg fant mye inspirasjon i denne byggebeskrivelsen: http://www.mini-itx.com/projects/bmwpc/ Men har litt problemer med å få tak i deler eller rettere sagt skjerm, og med de fine moms og tollbestemmelsene i norge så vil jeg gjerne kjøpe fra en norsk butikk. Tenker også litt på garanti, ikke noe særlig morsomt å sende skjermen til Kina hvis noe går galt. Vet noen om noen norske forhandlere som fører LCD VGA touchscreen ? Er også interessert i en slik Opus Solutions 90watt Power Supply som er designet med tanke på å ha datamaskin i bil. Er også veldig takknemlig for andre tips, hvis det er andre som er igang med et slik prosjekt. (postet denne først i annet om Hardware men kom på at det kanskje er fler her med litt tips på lager...) Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 utrolig fin den LCD skjermen da.. var ikke så verst pris på den heller Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 90W psu blir alllt for lite... vis den skal ddrive HK cdrom hhdd lydkort å alt det der. du bør ha minst 150w syns nå jeg da. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Strømforsyningen, er den drevet av 230v? hvis ja, hvor får du det fra?(skal sette sammen pc til en med bil, men litt ny på det ) Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Ja jeg stusset litt på det jeg også, men husk det er ikke så altfor mye den skal drive i slengen da. Det er ikke snakk om noen optiske drev her, og kun en 2,5" HD. Også den gps klumpen da.... Men det ligger jo litt funskjonalitet på "drømmelista": slot-in dvd leser, som jeg monterer i midtkonsollen bluetooth dongle, slik at jeg kan bruke EDGE/UMTS via mobiltelefon Trådløst nettverk for å synce filer når bilen er parkert for natta. Men dingsebudsjettet mitt denne mnd ble spist opp av studielånsinnbetaling så vi får se. Ser ikke ut til at det er noen annen måte å få tak i den skjermen, enn å bestille fra england. Hørte med endel av importørene på autofil messa, og de kunne skaffe touch screener, men de kosta jo søren meg 5000,-+ kr og de var ikke sikre på om de solgte de uavhengig av DVD spillere... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Strømforsyningen, er den drevet av 230v? hvis ja, hvor får du det fra?(skal sette sammen pc til en med bil, men litt ny på det ) strømforsyningen er spesial bygget for biler og mates med 12V fra bilbatteriet for folk som kan elektronikk kan vell en slik bygges ganske lett Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Strømforsyningen, er den drevet av 230v? hvis ja, hvor får du det fra? Sågodt som alle PCHovedkort går på 12V, problemet er at biler ikke leverer 12V stabilt ved oppstart og kveling av motor o.l. Den strømforsyningen der er veldig snill på inputen. Den godtar alt fra 7,5V til 15V inn og leverer 12V stabilt ut. Pluss at den tar soft shutdown av pc, når du slår av tenningen osv. Men den var i dyreste laget kostet 120£..... Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Ok, takk! (har du link ) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 intressangt, jeg hadde også satt pris på en link til den strømforsyninga, har i mine planer(som det aldri har blitt noe av) har jeg vandligvis tenkt å bruke en ekstern konverteringsboks. Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 fikk lyst til og lage noe¨sånt jeg også eneste problemet er vel skjerm og psu til en billig pris . Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Fikk kongetips i den andre tråden min, av epifant <- sorry evnt stavefeil http://www.carputer.no/ De selger alt sammen!! Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Strømforsyningen, er den drevet av 230v? hvis ja, hvor får du det fra?(skal sette sammen pc til en med bil, men litt ny på det ) Du får kjøpt 12->230V transformatorer til bil.. Du har sikkert sett det på Carputer også regner jeg med!? Er et sinnsykt nice prosjekt da! Tror jeg skal vurdere det der når jeg kan kjøre bil (dvs har lappen og bil). Slipper alt det rotet med cd'r og dritt Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 kjøp omformer fra 12v til 230v vanelig stikk kontakt innputt 800kr på elkjøp tror jeg dyrt Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 hehe tar vel ikke lang tid før alle her har kræsja nå sitter og ser på film så "BANG!" Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 He he, nei jeg legger jo selvfølgelig inn slik at skjermsparer går på så lenge håndbrekket er av (jaaaaaa, sikkert ) Lenke til kommentar
t0ffluss Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Anbefaler IKKE de lilliput skjermene de selger på Carputer.no. Hvis du har lest lenge nok på Mp3car.com/vbulletin, så vil du innse at det er en veldig høy "feil-rate" på disse skjermene. De fleste virker når du mottar dem, men etter litt bruk, streiker enten touchscreen kontrolleren, eller så ramler en farge ut. Jeg holdt på med et bilpc prosjekt jeg også for en stund siden, og ventet LENGE før jeg valgte meg en LCD. Jeg valgte Xenarc, den var dobbel så dyr, men jeg kommer garantert ikke til å få noen problemer med den, er kjempe fornøyd. Og har du en kompis som kanskje bor i USA, eller skal ta en liten tur dit, så kan han evnt kjøpe skjermen for deg, og ta den hjem, momsfritt. Var ihvertfall slik jeg gjorde det. 7" Xenarc LCD www.xenarc.com PSU'en jeg kjøpte var en Opussolutions PSU, 150W. Helt genial PSU, tåler at bilen stoppes, og startes igjen, holder pc'en igang selv ved et dropp på volten helt ned i 7,5V. www.opussolutions.com Du får ha lykke til videre!! Det er konge med PC i bilen. Jeg selv har ikke fått montert noe, ettersom prosjektet er satt på hold. Lurer på å selge delene jeg har. Gi beskjed dersom du er interessert! LCD, m/USB touchscreen: http://www.xenarc.com/product/images/700TS...20-%20front.jpg (640x480 - 1600x1200) PSU m/Shutdown controller: http://www.mp3car.com/store/images/150watt.jpg (7 - 15V in, ATX out) T0ffluss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå