Gå til innhold

XBOX somTV opptaker til HD?

Skateee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Nei, det er ikke mulig å gjøre dette direkte. Xbox'en har ingen inngang for TV-signaler så du må inn med en eller annen ekstern løsning.

Selv har jeg et parabol-kort i PC som er knyttet sammen med Xbox i nettverk.

Jeg jobber med å få styrt kanalvalg på PC fra Xbox og så streame tv fra PC til Xbox. Det finnes python script som gir kanalstyring av visse tv-programvarer for PC, men jeg har ennå ikke funnet noe som passer det programmet jeg bruker (MajorDVB). En enkel løsning er å ta et vanlig TV-kort evt. parabol-kort og lage en stream til fast katalog på PC. Deretter deler man denne katalogen og gir tilgang til den fra Xbox ( "mapper opp" i Xboxmediacenter). Da kan man spille av den til enhver tid gjeldende stream, men har ikke mulighet til å endre kanal etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Streaming til Xbox er lett. Anbefaler en tur til www.Xbox-scene.com og se på alle tutorials som ligger ute. Hvis jeg husker rett er det en service jeg kjører på PC'en som styrer streaming/deling mot Xbox. Tror den heter CCX-stream. RELAX er navnet på et annet streamprogram. Hvis du bruker ovennevnte site og tar et søk eller fire på google så finner du nok noen bra forklaringer etc.

Skulle du stå fast så post her eller send meg en PM.

Responstiden er desverre så som så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...