Gå til innhold

TEST: Razer Diamondback

Anbefalte innlegg

Bruker mouse 4 og 5 aktivt i fps-spill med min MS IExplorer 3.0. F.eks som Walk og reload i CS.

Denne Razer-musa i testen er jo ubrukelig for alle som bruker de ekstra knappene aktivt. Kanskje anmelderen også burde være mer kritisk til nettopp dette?

De bemerker det bla.a i denne testen her:

http://www.overclockersclub.com/reviews/ra...dback_mouse.php

Du kan kanskje merke deg at han sier at det er fordi knappene ikke ligger nederst på musa, men lengre opp.. De ligger forholdsvis høyt opp på MSIE 3.0 også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan kanskje merke deg at han sier at det er fordi knappene ikke ligger nederst på musa, men lengre opp.. De ligger forholdsvis høyt opp på MSIE 3.0 også..

Knappene på msie3 ligger jo slik til at man slipper å endre grepet på musa når man skal benytte disse.

Dette er ikke tilfellet med msie4 og mx500/510. F.eks blir grepet dårlig (man må vri hånden noe) om man holder nede mouse4 samtidig som man peker med msie4-musa.

Jeg har testet alle og kan med sikkerhet si at msie3 er "best" her.

Denne razer-musa virker faktisk å være hakket verre (i følge utelandske reviews jeg har lest) uten at jeg egentlig kan utale meg sikkert her. Mye mulig jeg kjøper denne også med fare for igjen å bli skuffet :)

Lenke til kommentar

Tror ikke razer diamondback er ubrukelig bare fordi sideknappene er vanskelige, jeg bruker feks, ctrl som walk, shift som jump og space som duck i spill Sideknappene er ikke noe must.. Du klarer sikkert å tilpasse kontrollene dine etter hva du spiller med.

Sitter her å venter på 2 diamondback mus (en til meg og en til en kompiss) som blei stoppet i tollen, gg! :D

Får håpe jeg får den før hl2 kommer ut ellerno ^^

08.11.04 08.33 Stoppet for importfortolling

noen som vet hvor lang tid dette vanligvis tar? Får nesten ikke sove om natta jeg ffs, føler meg som en liten unge som venter på å pakke opp julepresangene sine.

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar
Tror ikke razer diamondback er ubrukelig bare fordi sideknappene er vanskelige, jeg bruker feks, ctrl som walk, shift som jump og space som duck i spill Sideknappene er ikke noe must.. Du klarer sikkert å tilpasse kontrollene dine etter hva du spiller med.

Sitter her å venter på 2 diamondback mus (en til meg og en til en kompiss) som blei stoppet i tollen, gg! :D

08.11.04  08.33 Stoppet for importfortolling

noen som vet hvor lang tid dette vanligvis tar? Får nesten ikke sove om natta jeg ffs, føler meg som en liten unge som venter på å pakke opp julepresangene sine.

Mye mulig du har rett. Har dog gitt både msie4 og logitec mx500 en sjanse tidligere. For vanskelig overgang for meg i og med at jeg ikke bruker tastaturet når jeg spiller men "The Claw". Er dermed helt avhenig av å kunne nå de ekstra museknappene kjapt uten at det påvirker aimen eller at man blir sliten i håndleddet :)

Uansett tror jeg jaggu jeg skal gi razer en sjanse til (har tidligere hatt boomslang 2000-musa....den gikk i stykker). Den musematta de kommer med ser ut som en verdig erstatter for min Icemat v2 og msie3-musa mi synger på siste vers.

Hvor kjøpte du musa de i fra da Sandiz? Fikk følgende svar fra http://razerstore.speed-link.com/ når jeg forespurte hvorfor ikke Norge var i lista:

"we are currently working on a solution to include Norway into the list of countries we are serving. But at the moment it is not possible to order at RazerStore.com and ship the Diamondback to Norway. I would advice you to contact www.auroragroup.dk, which is our Scandinavian distributor. There you can get information about where and when to buy the Diamondback in Norway."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

08.11.04 08.33 Stoppet for importfortolling

Fikk du pakkesporingsnummer?

Bestilte 1stk. mus på mandag denne uken fra Razer store...

Jeg fikk ingen pakkesporingskode :dontgetit:

Hvor bestillte du musen fra forresten?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

08.11.04  08.33 Stoppet for importfortolling

Fikk du pakkesporingsnummer?

Bestilte 1stk. mus på mandag denne uken fra Razer store...

Jeg fikk ingen pakkesporingskode :dontgetit:

Hvor bestillte du musen fra forresten?

Bestilte fra den gamle razerstore webshoppen, fikk sporingsnummer i shipping confirmation dritten.. menneh du får nok et brev fra tollvesenet, du fikk vel en mail fra razerstore med prisene på musa osv? sånn odrebekreftelse?

Lenke til kommentar
Noen som har fått sideknappene på VENSTRE side av Razer Diamondback til å fungere som "fram og tilbake" knapp når man surfer? Og å binde dem til noe i cs?

Får det ikke til jeg :cry:

Still den inn på win control, ellns.. skal være mulig å gjøre det i drivern. han jeg bestilte sammen med gjorde det med engang han fikk den.

Lenke til kommentar
Noen som har fått sideknappene på VENSTRE side av Razer Diamondback til å fungere som "fram og tilbake" knapp når man surfer? Og å binde dem til noe i cs?

Får det ikke til jeg  :cry:

Still den inn på win control, ellns.. skal være mulig å gjøre det i drivern. han jeg bestilte sammen med gjorde det med engang han fikk den.

ja, har prøvd. Men vil ha det slik at den fremste knappen på siden er frammover og den bakerste bakover. Meeeen, den bakerste heter mouse6, og i driveren kan man ikke velge win control :hmm:

Samme i cs, den fremste knappen fungerer, men ikke den bakerste

Nå er det kun den fremste som ha win control, og da går den tilbake :(

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Det er to ting som irriterer meg med Razer Diamondback musa. Spesielt hvis man har normal størrelse på hendene og ikke er 14 år.

For det første er sideknappene alt for langt bak. Fingrene treffer ikke dissen knappene på en naturlig og behagelig måte uten å måtte stresse for det. Spesielt knappene på høyre side.

For det andre så syns jeg musa er for liten til å være ergometrisk nok. Føler at MS IntelliMouse Explorer 4.0 og Logitech MX510 har en mye bedre ergometrisk utførelse. Merker at jeg ved lengre bruk av Razer musa blir sliten i håndleddet. Noe som ikke skjer med de to andre nevnte musene.

Lenke til kommentar
Det er to ting som irriterer meg med Razer Diamondback musa. Spesielt hvis man har normal størrelse på hendene og ikke er 14 år.

For det første er sideknappene alt for langt bak. Fingrene treffer ikke dissen knappene på en naturlig og behagelig måte uten å måtte stresse for det. Spesielt knappene på høyre side.

For det andre så syns jeg musa er for liten til å være ergometrisk nok. Føler at MS IntelliMouse Explorer 4.0 og Logitech MX510 har en mye bedre ergometrisk utførelse. Merker at jeg ved lengre bruk av Razer musa blir sliten i håndleddet. Noe som ikke skjer med de to andre nevnte musene.

Det tror jeg er veldig forskjellig fra person til person. Jeg har ganske store hender men jeg blir sliten i håndleddet av både mx510 og intellimouse v4.0 men ikke razer DB. Men jeg er enig med deg om de "sideknappene". De er slitsomme.

Lenke til kommentar

Fikk min razer mus i dag, og det negative jeg kan si til nå er at softwaren dems er veldig enkel (faktisk savnes noen funksjoner).

Knappene på siden er veldig små og harde. De små taggene som sitter på sideknappene må pusses vekk før musen i det hele tatt kan brukes til noe annet enn dekorasjon til musmatta og jeg synes det var veldig lite plass til tommelen, hvertfall når man kommer fra en ms mus.

Fargen(e) på chameleon musa er veldig bra, og må sees irl.

"gummi" belegget på hovedtastene er bra, og de er passe tunge å trykke ned på(litt tyngre enn 3.0).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...