Gå til innhold

TEST: Razer Diamondback

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er dette en "presisjonsmus" eller en "hurtig" mus?

i.e. er den ment på folk som spiller med 0.5 i sensitivity, eller sånne som meg, som spiller med 7-8 :)

Tror den skal fungere for begge deler. Razer viper var jo veldig god for de som spiller med høy sens. Nå ville de lage en mus som passet alle spillestiler.

det veit jeg, men viper har bare 2 knapper? (ergo ikke aktuell for meg..for vandt med MX510 ;) )

Mx510 er god nok. Jeg skal ha ny fordi min nye IME 4.0 er fukka.

Lenke til kommentar
er dette en "presisjonsmus" eller en "hurtig" mus?

i.e. er den ment på folk som spiller med 0.5 i sensitivity, eller sånne som meg, som spiller med 7-8 :)

Tror den skal fungere for begge deler. Razer viper var jo veldig god for de som spiller med høy sens. Nå ville de lage en mus som passet alle spillestiler.

det veit jeg, men viper har bare 2 knapper? (ergo ikke aktuell for meg..for vandt med MX510 ;) )

Les testen da. Står der at den har sju knapper med scrolle-hjulet. ;)

Og til dere som synes den lyser for mye, så finnes den i chamelon-farge og. :yes:

Det er viper han snakker om.... :roll: . Men tror ikke det stemmer uansett.

[edit] Burde kanskje ha lest at mr.lee alt har skrivd det . sorry borry :p

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens.

ser at det kommer mange spørsmål på denne musa så jeg får prøve å svare på noen av de.

Musa kan ikke slås av, lyset er på hele tiden. men man merker ikke noe til det så lenge du har hånda over den.

Mitt problem med Logitech mus er at jeg får vondt i hånda.

Jeg har såkallte bamse hender og må liksom klemme rundt en logitech mus, det som skjer da etter en stund er det at jeg for vondt og stive hender.

Rullehjulet er bare så rått å rulle på!!! har aldrig kjent noe mere pressist rullehjul iallefall jeg.

Samme er det med fingrene når de ligger i de utformede gropene ;)

Nå har jeg endelig fått meg en mus som passer meg perfekt.

Det har tatt meg 10 år å si det :D

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
Noe som irriterte meg var jeg ikke kunne bestille musen fra deres egen webshop. Norge er ikke på listen

Allt jeg kan si at flere nettbutikker vil få de straks..... det er nesten umulig å få tak i de ennå så det vil nok ta litt tid før man kan se at nettbutikker ha de på lager.

Det jeg kan si iallefall er at den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :p:p

Lenke til kommentar
Hva er USB-Tweak?

Skal ha den musa under juletreet ja!! Ser bare herlig ut å bruke.

Hvis du bruker Win2k og installerer DB saa vil musa kjore paa 1000Hz/1ms lagg. Kjorer du derimot WinXP saa vil musa ligge rundt 8ms lagg. Dette er en begrensning i WinXP paa grunn av USB.sys fila.

Win2k har ikke den begrensningen. Saa dermed vil firmware i musa sorge for at du vil faa 1ms lagg hvis du kobler den til Win2k system.

Sjekk ut den traaden som Dag har henvist til tidligere.

Frankie

Singapore

Noen har problemer med den USB-tweaken, da må jo de samme folkene få de samme problemene i Win2k?

edit: Hvis det er firmwaren som gjør det i DB så er det jo greit.

Etter slik jeg har lest (paa internet) og forstaat det, saa er det vel en begrensning i selve WinXP, hvor MS har valgt aa laase oppdaterings frekvensen til 125Hz paa USB porten.

Husker jeg ikke helt feil saa skulle gentlig ikke Win2k ha denne begrensningen at systemet er "laast" paa 125Hz. Dermed kan firmware in DB klare aa presse det hele ned i 1ms (1000Hz).

Det er mulig jeg har misforstaatt, saa rett meg.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig fått meg en mus som passer meg perfekt.

Det har tatt meg 10 år å si det :D

Og hadde det ikke vert for meg saa hadde du vente enda 10aar? :!:

JEg syntes Razer bare er helt genialt jeg da. Sa jeg det i forrige post? Men hvis ikke jeg liker skallet til DB, saa flytter jeg hele musa inn i skallet til Boomslang musa me, den er bare HELT perfekt. Saa liker du DB saa tror jeg at du vil like den lave og breie profilen til Boomslang ogsaa.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Du skal faktisk slite med å få flyttet innholdet fra DB over i en Boomslang, og likevel beholde måten Boomslang oppfører seg på.

Printkortet i DB er for "langt" i forhold til boomslang, skal du stappe den inn, må sensoren flyttes mye lengre fram i Boomslang enn hvor kulen ligge i den nå. Du skal og slite med å få implementert de fire sideknappene, i og med at Boomslang originalt har støtte for to.

Lenke til kommentar
MX1000 er bare DEN store ekle klumpen  ;)

Må si meg enig der ;)

Men alle har forskjellig smak så slik er det jo bare.

Det som imponerer meg med Razer er at den er så farlig lett,det føles ikke som du har en mus i hånda.

Der er sikkert Cairn enig med meg :D

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...