walla Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 når jeg skal bygge pc. kan noen komponenter bli ødelagt hvis jeg bruker en skrutrekker som har en magnetisk tupp? Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Siden du bruker ordet "kan", må vel svaret bli "ja". Holder du skrutrekkeren unna alle komponenter (med unntak av skruene :-) så burde ikke sjangsen være uutholdbar :-) Wintel Lenke til kommentar
ttd Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har egentlig aldri forstått hva som er så farlig md magnetiske skrutrekkere. Hva skal det liksom kunne ødelegge? Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 veldig liten sjangse for det. det er mer fare for at du ødelegger noen komponenter i rasesrianfallet du får etter og ha mistet skruen ti ganger ned under hovedkortet når du bruker en skrutrekker uten magnetisk tupp. Lenke til kommentar
titus Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har brukt magnetisk trekker selv uten problem. Tror sjansen er betydelig større for at noe blir ødelagt hvis du mister skruen på feil sted (med tilhørende anstrengelser for å få den opp), enn at magnettrekkeren ødelegger noe. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg kan ikke tenke meg at en magnet kan ødelegge noe, det er vel ikke noen energi rundt den som kan ødelegge noe. Det er jo magneter i en harddisk, ser ikke kretskort rundt der bli ødelagt eller noe. pc-speaker har høyttaler, så MIN konklusjon blir vel at det ikke er noen større fare ved å bruke magnetisk skrujern enn det er å bruke et vanlig. Skraper man opp kretser er det like kjipt, om skrujernet er magnetisk eller ei. fredrikrb Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 har brukt det masse hvis man er forsiktig og ikke kjører den inn i hovedkortet elns så bør det gå fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå