Gå til innhold

Klokking av 6800LE etter softmod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Har ett lite problem her nå, får ikke klokket opp 5mhz på verken core eller minne etter jeg har softmoddet kortet til 16x1.6vp. Prøvde nå istad og sette opp AGPvolt i BIOS til 1.6V men dette hjalp ikke på klokkingen.

Her er ett bilde fra forsøket på klokkingen.

Om dere ser på RivaTuneren ser man at det ikke går ann å overklokke derfra overhodet. Hvordan aktiverer man overklokking derfra?

(går heller ikke ann å klokke kortet før softmod)

Ett annet spørsmål, selv om man softmodder og åpner resterende pipelines, dette bør vel ikke ha noe å si på minnet? Det er derfor jeg har forsøkt å klokke opp 5mhz på minnet i coolbits for å vise at jeg heller ikke får klokket opp minnet.

Setter pris på alle svar.

Btw, øking etter softmod på det systemet som står i signatur var fra 6625 -> 9045poeng i 3DMark03, alt uklokket.

Mvh

Lars Petter

Får du failed på den testen med 16x1 6vp er det et hint om at du har enabla pipelines eller vertex shader's som er defekte. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

hmm... mitt kort funker fint på 325/700... mitt 6800LE er KRAFTIG ustabilt hvis jeg kjører 370/800 eller noe særlig mye over 325 på core, da rebooter maskinen ofte... men jeg er fornøyd med ytelsen jeg skal ikke klage... 16x1,5vp@325/700 så du kan gjøre som Vizla har gjort å disble sånn at du får 12 pipes, mener kortet skal være mer "klokkevillig" da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...