Gå til innhold

Klokking av 6800LE etter softmod

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett lite problem her nå, får ikke klokket opp 5mhz på verken core eller minne etter jeg har softmoddet kortet til 16x1.6vp. Prøvde nå istad og sette opp AGPvolt i BIOS til 1.6V men dette hjalp ikke på klokkingen.

Her er ett bilde fra forsøket på klokkingen.

Om dere ser på RivaTuneren ser man at det ikke går ann å overklokke derfra overhodet. Hvordan aktiverer man overklokking derfra?

(går heller ikke ann å klokke kortet før softmod)

Ett annet spørsmål, selv om man softmodder og åpner resterende pipelines, dette bør vel ikke ha noe å si på minnet? Det er derfor jeg har forsøkt å klokke opp 5mhz på minnet i coolbits for å vise at jeg heller ikke får klokket opp minnet.

Setter pris på alle svar.

Btw, øking etter softmod på det systemet som står i signatur var fra 6625 -> 9045poeng i 3DMark03, alt uklokket.

Mvh

Lars Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å gjør det igjennom rivatuner, og ikke igjennom "standard oppsettet til nvidia" :)

*edit* jeg kom selv ikke særlig høyt med CoolBits(antar det er den du har lagt inn ). Endte jeg til slutt på RivaTuner som jeg bruker så og si fast, utenom når jeg skal klokke til det ekstreme for å kjøre f.eks. 3dmark. ( da bruker jeg PowerStrip )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Ok nå fant jeg der det går ann å klokke i rivatuner, men den vil forsatt ikke klokke. Klokket 1mhz opp på core, og fikk feilmld:bilde. Får forøvrig og feilmld når jeg setter tilbake til orginal hastighet og tester på nytt. Virker som kortet er totalt sperret for overklokking! Noen tips?

Lenke til kommentar
Jeg vet at klokking dreier seg om øking av klokkehastighet, men jeg mener i bredere forstand, nemlig at man får kortet til å yte mer. Dobbelt så mange pipelines krever sitt av GPUen. Du kan ikke forvente å kunne klokke i tillegg til en vellykket fordobling av antall pipelines.

Forventer det heller ikke, men lurer bare på hvorfor det ikke går å klokke opp en eneste mhz. Dette er litt merkelig i mine øyne. Som om kortet har en sperre i bios mot forandring av klokkefrekvenser eller noe.

Lenke til kommentar

eller kansje ikke...

I repeat it last time. The question was already addressed at least 3 times during the last 2 days. Next overclocking related bugreport will be simply deleted/ignored. Please study to think and to use search.

Guys, read it once again. Read it SLOWLY. During testing new clock frequency driver performs internal stress-testing, allowing it to detect system instability and rendering artifacts, which you may not see. If stress test fails on that clocks it means that enabled units DON'T work properly on the clocks you are trying to set. If stress test fails even on default clock+1MHz - you are out of luck. Try to boost core voltage and stop spamming me with this 'bugreport'. Simply think a bit.

You do may prevent RT from testing the clocks with DisableClockTesting, but it will not allow Coolbits to overclock higher and it will not make your system more stable than it currently is. You have problems with stability after enabling additional units, and don't fool yourself by disabling clock testing.

P.S. The thread is close. I'll also make it sticky.

*edit* deepsearch var kjappere enn meg.. :whistle:

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Det kan være flere grunner til at du ikke får økt klokkefrekvensen etter å ha enabled 8 pipelines til:

GPUen krever nå mer strøm og får dårligere signaler

De 8 nye pipelinene klokker dårligere enn de 8 første

skulle til å si det..prøv å deaktiver en og en sektor.. se om du får klokket no lenger da.. kan være en serie av pipes som er litt skadet, men ikke gir artifacts, dog heller bare "bremser ned" skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...