Føss Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 jeg har begynt å programere, men når jeg tror programmet er ferdig og jeg skal se hva det gjør (slik som guider viser) får jeg d bare ikke til.. kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Du beskriver ikke omstendighetene rundt problemet, (eller problemet for den saks skyld) men jeg regner med at det er et "Hello World!" program hvor vinduet lukker seg med en gang programmet er ferdig, er dette tilfellet, legg til '_getchar();' på slutten, og problemet er løst. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 det var kanskje litt dårlig forklart, men jeg får noen (4) errorer når jeg trykker complikate and run. int main () { // declaring variables int a, b; int result; // process a = 7; b = 3; result; = a - b; // print the result: cout << result; // terminating the program: result; 0 } Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) En del feil i koden ser jeg... Har du kopiert og limt inn fra guiden du snakket om? Det skulle vel heller vært: #include <iostream> using namespace std; int main () { // declaring variables int a, b; int result; // process a = 7; b = 3; result = a - b; // print the result: cout << result; // terminating the program: return 0; } Edit: Masse tull jeg måtte rette opp i... Edit2: Heheh, så ikke helt hvor mye som manglet Endret 4. november 2004 av zirener Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 complikate Stadig flere ord for den... Compile! Eller kompilere om du absolutt vil ha det på norsk. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) jeg kopierte ikke rett fra guiden jeg bare prøvde å lage noe tilnermet det de forklarte der.. takk uansett EDIT: din kode virket ikke helt fint den heller.. Endret 4. november 2004 av 3D-player Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Se redigert innlegg for fungerende kode Jeg la til: #include <iostream>, og using namespace std; Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 result; = a - b; Dette kan jo gi følge feil result = a - b; Semikolon er satans verk Glemmer du en helt øverst i koden får du antall linjer x 1000 compilefeil, ihvertfall på eldre C compilere. Eller kompilator som kompilerer på norsk. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 En ide er selvsagt å poste feilmeldingene, samt å bruke [code*] kode [/code*] uten * når du poster koden din i forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå