Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Grattis NextGenTel, "bra" jobbet!

Anbefalte innlegg

Jada!

Fikk en mail i dag fra NGT angående problemet jeg har hatt med min adsl linje siste halve året. Hørte aldri noe fra dem og etterhvert så det ut til at linja ble stabil.

Problemet var at routeren dem mistet sync hele tiden. De værste dagene var det stort sett hvert minutt og andre dager gikk det kanskje en halv time mellom hver gang.

Meldte inn problemet gang på gang og fikk svar tilbake at det skulle være i orden.

Fikk jo til slutt fra trekk på faktura, og var tålelig fornøyd med det, men linja var jo fortsatt ustabil og jeg etterlyste en konklusjon (hvis de mente problemet var løst)

Her er svaret jeg fikk:

\"Grunnen til dårlig/ustabil linje er at du kjører et fildelingsprogram (direct connect?). Når vi går inn på ruteren din ser vi at det er så stor trafikk ut, at det stjeler båndbredde. Om du skal kjøre et fildelingsprogram i denne målestokken vil du trenge en SHDSL linje med synkron overføring. Konklusjon er at vi har levert den varen vi skal levere.\"

Hva skal man si til sånt!??!?!

Om routeren dems ikke klarer å opprettholde forbindelsen mot NGT har da vel ingenting med fildeling å gjøre!!

Greit nok, du kan få dårligere nedlastingshastighet siden linja er asynkron, men likevel!

Sjekket loggen på routeren og det var samme om det var dager man lastet ned mye eller om ingen pc-er var i bruk, linja var like ustabil...

Kan ikke gjøre annet en å riste på hodet og gratulere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...