Gå til innhold

Norwaydisc? Eller noen andre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg fant de etterhvert. Disse skal være like bra som Plextor sine plater, etter hva jeg kan forstå, ettersom det er samme produsent. Mye billigere var de også.

Tror jeg skal kjøpe en 10x5 av de, en 25 spindel med Verbatim for data som det ikke er så farlig med (midlertidig lagring) og 100 cover. En kamerat skal kanskje kjøpe en DVD brenner og noen plater samtidig. Er det lurt å bestille fra Norwaydisc da? Eller har dere tips om andre seriøse aktører. Har aldri brukt Norwaydisc før, så jeg er litt skeptisk. Vet om webshopguiden, men det er bare to som har lagt inn erfaring til nå. De er imidlertid storfornøyd.

Lenke til kommentar

Har bestilt 11 sånne pakker selv fra norwaydisc, men ingenting har dukket opp enda, dog jeg venter i spenning. Jeg regner med at det tar litt lengre tid å få pakker ut til bygda enn i byen :p

Er en eller annen bruker her som har noe med cdfreaks.com og norwaydisc å gjøre, men husker ikke hva han "heter".

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
eproformance dvd+ 8x platene som norwaydisk har er ok, har brent en hel drøss med disse uten feil.

Tja... feilbrenning har jeg aldri hatt på min Plextor 708A, selv med de billigste That's Write platene. Så akkurat det bekymrer meg ikke. Det som derimot bekymrer meg, er holdbarhet. Disse platene er det viktig for meg at holder i år etter år etter år. Folk som har brukt That's Write, har rapportert om uleselige plater etter et år, og at det ytterste på disken er ubrukelig etter få måneder.

Så til alle som ikke vet det ennå... feilbrenning er det minimale forskjeller med om du har en bra brenner, samme hva slags plater du kjøper. Holdbarhet, derimot, kan det være enorme forskjeller på

EDIT : Vil også helst ha -R plater, ikke +R

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Taio Yuden (eller hvordan det skrives) er de som lager de mest holdbare DVD'ene i verden. Disse går under merket Plextor, og Verbatim Pastell. "Vanlig" Verbatim er vanligvis meget bra, men problemet er at Verbatim bruker flere forskjellige underleverandører til å lage sine DVD plater, så kvaliteten kan være varierende (fra bra, til meget bra vil jeg tippe). Og med mindre du bruker Verbatim Pastell, kommer uansett ikke de beste helt opp til Taio Yuden sine plater uansett.

Lenke til kommentar
Selv om det står Verbatim på platene er dette Yuden plater.

Dette er ansett som det beste du får tak i.

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_i...products_id=101

og

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_i...products_id=149

Disse er begge Yuden.

Som jeg allerede har sagt :)

Plextor og Verbatim pastell er Taio Yuden. "Vanlig" Verbatim (uten Pastell navnet) er ikke Taio Yuden.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Jeg har aldri handlet fra denne butikken, men jeg har fulgt med dem fra starten av. Det er en bruker her på forumet som heter "collargoll" som startet norwaydisc. Han får hjelp av "OC-freak" (som er en tester på cdfreaks.com eller noe) til å teste alle platene de selger. De legger stor vekt på kundebehandlig og har eget supportforum. Jeg har aldri hørt noen klage på dem så jeg ville prøvd dem hvis de har det produktet du vil ha til en god pris.

Mvh Superkonge

Endret av Superkonge
Lenke til kommentar

Vil absolutt anbefale dere å handle hos Norwaydisc. De har veldig god service og varene er bra. Har handlet hos de siden de startet i vår, og har vel kjøpt for nærmere 7000 kr hos dem til nå.

Vil anbefale trådstarter til å heller bruke dvd+r plater istedet, dersom det ikke er noen spesiell grunn til at dvd-r er foretrukket. Jeg hadde make brenner før, og best resultat blir det med +r plater. Tenker da på antall PI-error og PI-failures på platene. Det er ikke store forskjellen og lesekurven er like bra, men det kan ha litt å si for holdbarheten :hmm: Men dette er bare synsing fra min side.

Taiyo Yuden plater er også det beste valget for denne brenneren etter min mening.

:)

Lenke til kommentar

De gangene jeg brenner ut filmer på DVD, foretrekker jeg -R for det er det formatet som er støttet av flest mulig stasjonære DVD spillere. Og hvis forskjellen i holdbarhet da ikke er stor, så tror jeg at jeg holder meg til -R.

Og ja, filmene er mine egne (egenproduserte), og har tenkt å kopiere fra VHS over til data, og brenne ut på DVD alle de timene med film/TV jeg har laget de årene jeg har gått på skole og praksis. Viktig at disse har lang holdbarhet.

Men da blir det nok lagt inn en bestilling til Norwaydisc i morgen en gang, da jeg har snakket med han jeg skal bestille sammen med.

Takk for alle svar :)

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Hei Afseth! Du lurte på andre Webshopper.....det har blitt noen etter hvert, men pxp.no selger originale Taiyo yuden Plater, og også DVD Cover.....de er billigere enn Norwaydisc og de andre, og sender samme dag . Servicen er også helt glimrende.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar
Har tenkt å legge inn en større bestilling på DVD-R og DVD cover på Norwaydisc, ettersom de har Plextor DVD-R (som visstnok skal være de beste). Men er de seriøse og til å stole på? Eller er det andre som selger Plextor plater billigere, som er like seriøse?

EDIT : Link til Plextor DVD-R hos Norwaydisc

Har bestillt fra de, og platene kom, og ingenting å utsette på de. De sender stort sett samme dag som man bestiller om det er før posten stenger. Eneste problemet er at de ligger i finnmark så pakken tar noen dager lenger tid for folk i sør og midt norge enn fra sørnorge. Men vi som bor her i nordnorge må da vitterlig vente mange dager på pakker uansett så lenge vi bestiller fra der det er billigst :no:

Lenke til kommentar

Ser ingen har nevnt (med mindre mine øyne er for slitne i natt) brenner.no. Har bestilt mange ganger (rundt 10 vil jeg tro) fra denne butikken. Bestiller vel en 50-100 plater av gangen + tilsvarende med cover. De sender samme dag så vidt jeg har lagt merke til.

De har 25-spindel med Verbatim (made in Taiwan) til en grei pris og cover til 3,-.

Are Erlandsen aka

Wolverine

Endret av Wolverine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...