Theo343 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Jeg tror jeg har litt trøbbel fordi PSU ikke klarer å levere det den skal. Hvordan kan jeg enklest finne ut det? Postet det i hovedkort fordi jeg regner med at jeg må bruke en form for SMB funksjonalitet? Endret 4. november 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 koble av noen enheter å se om det fungerer bedre da Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Eller koble på mer, eks en ekstra HD og se om maskinen kubber. Det rareste jeg har hørt om var en som opplevde at maskinen ofte restartet når han åpnet begge cdrom skuffene samtidig. Han byttet til en kraftigere strømforsyning og ble kvitt problemet! Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Eller koble på mer, eks en ekstra HD og se om maskinen kubber. Det rareste jeg har hørt om var en som opplevde at maskinen ofte restartet når han åpnet begge cdrom skuffene samtidig. Han byttet til en kraftigere strømforsyning og ble kvitt problemet! Er ikke så rart det. En cd-rom bruker mer strøm når den åpnes i forhold til det strømforbruket den ellers bruker. En annen måte du kan teste om PSU gir nok er om du har 2 cd-rom'er. Sett i to plater å la de spinne samtidig. Det er, uten at jeg skal vedde buksa mi på det, fordi en cd-rom bruker mest strøm når den spinner opp en cd/dvd. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Skjønner. Men vil man kunne se feilaktige volt verdier hvis den sliter? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Skjønner. Men vil man kunne se feilaktige volt verdier hvis den sliter? Hvis du fyrer opp Prime95 på en klokket PC (viktigst med høy spenning) samtidig som du overvåker spenningene vil du se at de vil hoppe opp og ned en god del (spesielt ned) om PSU'en sliter. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 ok, takk for gode tips Lenke til kommentar
Snicker Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Mange som nevner Prime95. Hva er det egentlig og hvor får jeg tak i det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå