Gå til innhold

9 år i fengsel for spamming

Anbefalte innlegg

Problemet er at 9 år i fengsel neppe stanser fyren sin virksomhet... At amerikanerne overreagerer straffemessig er ikke noe nytt. 9 år er drøyt, spesielt siden det ikke treffer disse folka der det svir mest: I lommeboka...

Det stanser ham nå ihvertfall de neste 9 årene... ;)

Hvis straffen nå faktisk blir så lang da. Det gjenstår altså å se. Hva mener du forresten med at straffen på dene ene siden er drøy, men på den annen side ikke treffer der det svir mest? En straff som ikke svir kan vel ikke være for drøy?

Jeg tror det svir ganske bra. Og det er ingenting som sier at ikke de føderale myndigheten kan bøtelegge ham i tillegg?

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo det meste sagt her i tråden.... men.... Det er mulig at min spam er veldig spesiell, men du kan dele min spam opp i to deler.

Del 1: virus-generert spam.

Del 2: ikke-virus-generert spam

I kategori 2 så er ihvertfall 90% hvis ikke 100% av all spammen jeg får for folk som skal selge meg noe, eller på en eller annen måte få penger ut av meg. Dermed er det tydelig at spammeren IKKE gjør dette for morro skyld. Derimot med den hensikt at han kan selge sine kvakksalve-medisiner, falske diplomer, rolex-klokker osv, eller evt generere gratis reklame for et genuint produkt. Alt sammen ting som fører til at spammeren misbruker andres nett-tilgang eller båndbredde og tid for sin egen vinnings skyld.. Altså må en spammer sees på som en svindler, eneste forskjellen er at en gammeldags Nigeria-scam person stjal penger fra noen idioter som de klarte å lure, mens en spammer gjør akkurat det samme men klarer OGSÅ å plage 3 millioner vanlige folk som ikke går på scam'en hans. Så i så måte står opptil 9 år helt i tråd med strafferammene generelt i USA. Om det er "riktig" eller ikke er en helt annen diskusjon...

Cobos

Lenke til kommentar

Altså, jeg har aldri sett på spam som et stort problem. Bruker ingen form for spambuster eller noe lignende. Men det har litt og si med hvor mye respekt du gir email adressen din. Og ikke minst hvor naiv man er. Altså jeg legger ikke igjen eposten min overalt. Jeg gir den ut meget sjelden..

Har ingen som helst problemer med spam.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
9 år for spam.

6mnd for voldtekt?

6år for drap.

Ille.

Kjørt for fort eller noe annet som har med trafikk å gjøre er strengere enn voldtekt, ran etc. etc. :no:

Lenke til kommentar

Nesten så jeg måtte knegge litt ondskapsfult da jeg leste det der, men han hadde jammen meg godt av litt fengsel når han driver slik!

9 år var vel kanskje litt mye, men for de som sender ut virus alla sasser og blast worm burde få dødsstraff for det er plagsomt det :mad:

Edit: Til Machine2003; Tror du virkelig at han er den eneste som kan spamme folk og at det er han som har spammet deg?

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg er helt enig med de som synes at straffen juryen gav han var passende. (Det er, som nevnt, viktig å merke seg at dette ikke er den endelige dommen.) De fleste argumentene er allerede lagt frem, enkelte her er forbausende saklige og flinke til å argumentere. :)

Han ble for grådig, og nå straffes han for det. Dere som prater om de lave strafferammene for voldtekt og drap, kan dere få med dere hvilket land det er snakk om? Folk burde lese mer enn bare første posten. :roll:

Lenke til kommentar
Det er vel ingen program som klarer å filtrere ut all spam utan å kunne ta med ting som ikkje er spam

All spam klarer de vel neppe, men i mitt tilfelle, la oss si en mail slipper igjennom i måneden. Trener opp spam-filterert med å fore det med all den nye spammen, slik at det blir veldig presist etterhvert.

AtW

Lenke til kommentar

Psykiateren jeg gikk til 2002-2003 svarte ikke på mailene , fordi han på den tiden fikk så "iherdig meget av den slags."

Heller ikke psykologen - som en venn av meg går til - hadde tid til å svare på all mailen som dumpet inn i kassa.

Viktige beskjeder mellom viktige årganer blir vannet ut i epost kaoset som oppstår.

Det er heldigvis blitt bedre situasjoner nå.

Konklusjon :

Spam forstyrrer viktige organer i næringslivet våres, og kan føre til tragiske utfall.

Lenke til kommentar

Mange bedrifter vegrer seg mot spam-filtre pga av at den kan filtre ut deres klienters mail og dermed er #¤#vete løs, det er ikke alltid like enkelt å bare bruke et spamfiltre uansett hvor teknologisk utviklet det er, så lenge det er en mulighet at den kan slette/fjerne en ønsket mail så bruker ikke bedrifter det. IT blir en større og større del av verden og man kan ikke la spam foregå uhindret pga båndbredden som brukes og tiden som brukes for å fjerne det.

Røyk og alkohol-loven burde ikke trekkes inn her, avgiften på røyk og alkohol i norge er såpass høy at de tjener rått på det i forhold til skadene det påfører.

Hadde man fra før skattelagt eller hatt ei ordning på reklamebaserte e-mail så hadde det heller ikke noe problem ettersom det ville blitt mindre svindel ettersom leverandørene av reklamemail måtte ha registrert det meste ved sin virksomhet.

Spammere og viruslagere kan gjerne bli buret inne ei god stund, 9 år (ettersom det er skrevet) er litt vel mye, men som vanlig skal en dommer statuere et eksempel på at slikt ikke er tolerert og dermed blir dommen såpass høy. Selv syns jeg at opptil 5 år og kraftige bøter vil ha en bedre virkning enn lengre fengselsstraff.

Lenke til kommentar

Får han 9 års straff,er det i strengeste laget.2-3 år i buret med en bot som står i stil til svindelen er passende.

Til dere som mener 9 år eller helst litt mer er en helt fortjent straff.

Burde de som bruker fildelingsprogrammer(piratkopierer) kanskje fått ett år bak murene?

Lenke til kommentar
Får han 9 års straff,er det i strengeste laget.2-3 år i buret med en bot som står i stil til svindelen er passende.

Til dere som mener 9 år eller helst litt mer er en helt fortjent straff.

Burde de som bruker fildelingsprogrammer(piratkopierer) kanskje fått ett år bak murene?

Forklar hvordan det kan sammenlignes så kanskje noen kan svare noe fornuftigt på det også!

Lenke til kommentar

PantZman Skrevet 04/11/2004 : 21:30

Tenker du på hvor mange ulovlige handlinger alle de epostene blir tilsammen så er ikke 9 år så mye. 

*ditt svar belønnes med svada-reply*

Tenker du på alle som har kopiert D3 blir det det mange år bak murene til sammen..

Lenke til kommentar

Problemet med bøter som straff i slike saker er at de har en avstraffende (og dermed almenpreventiv) effekt, men de har klare bivirkninger. Det er nemlig slik at de som kommer lett til store penger som vår venn her, også skilles lett av med dem. Spiller på hester, inviterer venner og familie på luksus-cruise til 100 000 per pers, osv. At han har tjent 20+ millioner betyr ikke at han har dem på bankbok.

Og myndigheten vil antagelig ta beslag i alle eiendeler og verdier han måtte ha, siden de er ervervet på ulovlig vis. Deretter(!) skal han betale boten.

Hvis boten i dette tilfelle skal stå i stil med inntekten har vi et stykk blakk og arbeidsløs amerikaner uten sjans i havet til å gjøre opp for seg. I en sånn situasjon vil han antagelig gjøre det han kan for å komme ovenpå, og det krever ikke mye fantasi for å forstå at nye lovbrudd ikke bare blir fristende, men tilsynelatende den eneste veien ut av uføret.

En fengelsstraff er langt å foretrekke, da er han ferdig med saken når han kommer ut og kan starte på et nytt liv, forhåpentlig etter å ha hatt tid til å komme på bedre tanker. Forsatt med blanke ark, men i hvert fall ikke med 10 millioner igjeld...

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...