Ravenlord Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hadde holdt lenge med å printe ut all spam'en og fått dem til å spise den! Ja dit gikk resten av regnskogen Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Gudd baj! Håper han mister såpa i dusjen, og blir introdusert til en som har svart på en "Enlarge your penis", som "Føler seg litt ensom" og "Er på jakt etter et nytt forhold"... Lenke til kommentar
neb Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) etter min mening er dette ekstremt drøyt.. hello..! Folk får 3 år for voldtekt, lik-skjending og lingnende lovbrudd, mens denne stakkars kar'n får 9 år for å ha sitte å brukt livet sitt på å sende spam.. Hater spam så inderlig høyt, men for gudsskyld: 1. det fins noe som heter gmail 2. Det fins faktisk et liv utenfor HWforumet og internett generellt. (min personlige mening) mvh Bigben edit: leif Endret 4. november 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 9 år er jo helt utrolig. Det er jo det folk får for drap her på berget Sykt. Sykt at man kun får 9 år for drap her på berget ja.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Internett har blitt en ekstremt viktig kommunikasjonskanal for hele menneskeheten. At noen få djevler som han spammeren her skal ødelegge for alle går bare ikke an. Han kunne gjerne fått lengre tid bak lås og slå enn 9 år, og de som lager ting som virus og spyware burde få enda mer! Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Straffen er litt streng synes jeg, men det gjør meg ingenting, det er jo trossalt for vinning. norge bør lære litt av straffesystemet til usa. Men det burde også vært straff for de idiotene som gir ut adressene sine i hytt og pine også, har hatt samme mailadr i snart 5år, og får ikke en eneste spammail. dette gjelder både privat og på jobben. Registreere seg på porrsider osv med noe annet enn en hotmailadresse er idioti. Endret 4. november 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Etter min mening det burde vært 50år/livstid for drap.... OffT: For å si det sånn - blir du dømt til 21 års forvaring i Norge, slipper du neppe ut igjen... Den forlenges, you can be sure. Men så lenge det ikke er forvaring, ettergis 1/3 av dom for "god oppførsel"... Du kan godt drepe en vakt eller medfange mens du sitter inne, uten at det har noe å si, bortsett fra at du får en ny dom i tillegg - du får "god oppførsel likevel. (Overdrier kanskje en smule, men det er faktisk nesten slik...) OnT: Var jo en dude her på forumet som spammet folk og ble truet med å bli meldt til Forbrukerrådet. Han hadde neppe fått en slik dom, da det kun var noen få tusen eposter (2-3000 tror jeg det var, ikke veldig mye, men mer enn nok) som ble sendt ut én gang for å reklamere for nettstedet hans... 9 år for spamming er drøyt. Men ikke veldig drøyt, det kommer an på hvor alvorlig det er... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hei, Atter en gang løber hardware.no med en halv vind! Way to go - hw.no! Dommen er avsagt (skyldig) - men ikke strafutmålingen. Straffen avgøres i Februar. Han kan risikere opp til 9 års fengsel. Jaynes har svindlet for 24 millioner kroner - hvilket nok også ville bli straffet ganske hårdt her i Norge også. Les en artikel her. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 EDIT2: dersom han virkelig hadde bakmenn, som betalte ham, så ville det være MYE mer interessant å sette dem i fengsel. Det er alltid bakmennene som er problemet, IKKE SANT? Problemet er bare at bakmennene ikke har gjort noe kriminelt. De er bare mellommenn her mellom annonsører og spammere. Det er vel nokså sikkert at de vet hvordan budskapet formidles, men det er vel vanskelig og dømme noen for det. Men ja, jeg forstår det som det er en eller to store formidlere av annonser til spammerne, og det ville absolutt vært på sin plass å stoppe dem. Geir Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 oh.. lang tråd! mye SPAM her.. Og hva kaller du dette, og det neste innlegget du skrev for da? Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Nå er jeg helt enig i at spam er et kjempeproblem som må bort, men jeg vil legge til en liten kommentar: I forrige uke (sånn ca) ble det heftig debattert i den store piratkopieringstråden, og et urovekkende stort flertall hadde ingen betenkeligheter med å være med å "stjele"/svindle for rimelig store summer (i tillegg var det vage undskyldninger om at man ikke hadde tid til å vente til spillet kom til Norge, hadde ikke råd, ville bare teste etc. Det er ikke en rett å se filmer/spille spill). Jeg håper ikke det er de samme personene som nå sitter og tenker at denne svindleren burde stenges inne på livstid og enda litt til... --- Når det er sagt synes jeg 9 år for spam i utgangspunktet er mye for "bare" spam, men når man tar hensyn til omfanget av denne saken er 9 år helt rimelig. Sp+ Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Fint at de reagerer ordentlig iallefall. Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 spaming an killing is the same f*ck**g thing fin straff.. fortsett sann, så blir vi kvitt dem Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Gudd baj!Håper han mister såpa i dusjen, og blir introdusert til en som har svart på en "Enlarge your penis", som "Føler seg litt ensom" og "Er på jakt etter et nytt forhold"... :!: *tørker tårer* Seriøst: Ut i fra overskriften "9 år i fengsel for spamming" syntes jeg det var for drøyt. Men dersom det dreier seg om flere lovbrudd, deriblant svindel (som har generert høye inntekter) så er det nok helt på sin plass. Ellers så er det nok verre ting man kan gjøre her i verden enn å spamme noen, så alle dere som ønsker livstid for spamming etc. kan umulig mene det seriøst. Men at det er synd på mannen, det går jeg bare ikke med på! (Kunne gjerne tenkt meg en inntekt på 28 mill $...) * lete etter spamme-program * Lenke til kommentar
R_N Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 http://makelovenotspam.spray.se/ Denne kan kansje hindre flere spammere å havne i fengsel.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Til dere som mener at uadresser reklame i postkassen er et problem, og burde straffes: Sett en "uadressert reklame; nei takk!" lapp på postkassen, så er problemet løst. Jeg har ikke fått noenting slik reklame etter at jeg satte på en slik lapp. Edit: Hadde en bare kunnet gjort det samme mot email-spam... Det kan du, navnet er spam-assasin AtW Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 http://makelovenotspam.spray.se/ Denne kan kansje hindre flere spammere å havne i fengsel.... Haha. Klikket på linken, og får følgende beskjed: Du använder en webbläsare som inte tillåter popups så du kan inte se denfantastiska sidan Geir Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det er vel ingen program som klarer å filtrere ut all spam utan å kunne ta med ting som ikkje er spam Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Problemet er at 9 år i fengsel neppe stanser fyren sin virksomhet... At amerikanerne overreagerer straffemessig er ikke noe nytt. 9 år er drøyt, spesielt siden det ikke treffer disse folka der det svir mest: I lommeboka... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 I forrige uke (sånn ca) ble det heftig debattert i den store piratkopieringstråden, og et urovekkende stort flertall hadde ingen betenkeligheter med å være med å "stjele"/svindle for rimelig store summer (i tillegg var det vage undskyldninger om at man ikke hadde tid til å vente til spillet kom til Norge, hadde ikke råd, ville bare teste etc. Det er ikke en rett å se filmer/spille spill). Godt poen, godt poeng. Personlig får jeg over 50 spammailer hver dag. UTen at jeg vet hvorfor, og jeg gremmes. Flere av de er tilbud på ting som billige filmer og slikt (bare en liten bite informasjon i forbifarten). Jeg kjøper spillene, filmene, platene (de jeg ikke får som plateanmelder på spot.no da) mine, og jeg synes at de 9 årene ikke var så halvgærne. Kanskje jeg er en liten sadist, men visse ting (så som spam) som går ut over mange, og genererer stort miwsnøye verden over bør bli tatt hånd om. 9 år er greit det, og jeg er også en av de som mener at de fleste som går i fengsel her i Norge burde fått betraktelig lengre innestengningstid. I tillegg så synes jeg ikke synd på folk som skader seg selv ved å ta store sjanser (kjører for fort eller lignende). Det er deres straff. Muligens at jeg er noe nådeløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå