Gå til innhold

Ulyder i strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt problem er at strømforsyningen ved ulike anledninger (helt tilfeldig) lager en forholdsvis høy lyd som ikke skal være. Selve lyden er vanskelig å beskrive, men kan best forklares som om man putter en liten plastbit inn mellom spilene på et sykkelhjull (for de som husker det, var en slik innretning "vanlig" på gamle sykler ;) )

Lyden kommer med en gang jeg tar på maskinen. Eneste løsningen jeg har funnet er å slå av og på helt til lyden forsvinner.

Har andre vært borti noe lignende og evntuelt løst problemet? Forslag mottas gjerne!

Mvh

Mads

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Enermax 470W PSU selv og kjøpte denne pga at den hadde fått gode tilbakemeldinger hos bla.a silentpcreview.com (ekstremt kresne på støyen disse karene).

De hadde dog testet ATX v1.3 PSU-en. Jeg sitter på ATX 2.0-versjonen og denne lager også en tikkelyd til tider. Lyden kommer fra 90mm vifta men det virker ikke som om noe tar borti denne.

Direkte sjenerende er dog ikke lyden og blir overdøvd/flyter sammens med lyder fra div andre vifter og disker. Den er mest hørbar i det jeg nettopp har slått av maskinen fordi viftene i PSU-en fortsetter å gå et par min til.

Vil komme til å åpne PSU-en for en sjekk likevel. Garantien ryker ja.

Hvilken PSU har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...