k3rm0r Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har som sagt en WD som snart kveller. E.T.C 3/15/2005 :-).. lager mye bråk og mye feilmeldinger.. har bestilt meg en seagate baracuda... men er det da mulig å "kopiere" WD HD'n til seagat'n.. da mener eg at da blir windows og alle programer som vanlig, bare på andre harddisken, vist dere skjønner Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Norton Ghost! tror jeg... Lenke til kommentar
j0k3r Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 har hørt at det skal funke ja... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg kan bekrefte at det går fint med norton ghost og f.eks Acronis Trueimage. MERK : Det forutsetter at begge diskene dine er ide eller sata. Dersom du har ide disk og skal overføre alle data til en sata disk må du "reparere" installasjonen og ha driverdiskett til satakontrolleren etter at du har overført alle data. Har selv testet ut begge programmer / løsninger, og det er gjort på ett øyeblikk Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 kan også bekrefte at norton ghost er tingen - hele prosessen er gjort smertefritt på få minutter! Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Jeg kan bekrefte at det går fint med norton ghost og f.eks Acronis Trueimage. MERK : Det forutsetter at begge diskene dine er ide eller sata. Dersom du har ide disk og skal overføre alle data til en sata disk må du "reparere" installasjonen og ha driverdiskett til satakontrolleren etter at du har overført alle data. Har selv testet ut begge programmer / løsninger, og det er gjort på ett øyeblikk hmm.. så det funker bra og ghoste til en stata disk, men må i etterkant bare legge inn sata drivere?? hadde det vært bedre å ghoste på en annen IDE harddisk da? men OS på sata disken vil jo gjøre systemet mere stabilt??(raskere) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 hmm.. så det funker bra og ghoste til en stata disk, men må i etterkant bare legge inn sata drivere?? hadde det vært bedre å ghoste på en annen IDE harddisk da? men OS på sata disken vil jo gjøre systemet mere stabilt??(raskere) Det du må gjøre er følgende : 1. Lag ett image vha ghost e.l., og kjør det til sata disken din. 2. start maskinen på nytt, gå inn i bios å endre boot rekkefølge. 3. finn fram driverdiskett, og windowsplate. 4. start opp fra cd-platen med driverdisketten i stasjonen, velg at du har driver (F6 mener jeg det var). 5. når du kommer til installasjonsmenyen, velg at du skal reparere Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 hmm.. så det funker bra og ghoste til en stata disk, men må i etterkant bare legge inn sata drivere?? hadde det vært bedre å ghoste på en annen IDE harddisk da? men OS på sata disken vil jo gjøre systemet mere stabilt??(raskere) Det du må gjøre er følgende : 1. Lag ett image vha ghost e.l., og kjør det til sata disken din. 2. start maskinen på nytt, gå inn i bios å endre boot rekkefølge. 3. finn fram driverdiskett, og windowsplate. 4. start opp fra cd-platen med driverdisketten i stasjonen, velg at du har driver (F6 mener jeg det var). 5. når du kommer til installasjonsmenyen, velg at du skal reparere ok, vanlig prosedyre da igrunn.. bare ta for s-ata disk når en skal instalere windows.. må skaffe meg en diskestasjon som funker da, hehe.. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Bruk ultimatebootcd plata, ligger en del bra verktøy der. Kan balnt annet kopieere HDD. Du booter den ved oppstart. Mye bra i plata, alt mulig verktøy! Du heneter plata her! http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå