Gå til innhold

Til alle med 1557 og DVD-dual layer brenner!

Anbefalte innlegg

Bygget for kort tid tilbake siden en 1557 maskin. Denne fungerer utmerket og er ellers veldig fornøyd med denne..

..men! Da jeg sjekket ut de forskjellige komponetene i PC`en i windows fant jeg ut dette:

qsi.JPG

Screenshoot fra Nero InfoTool

Uff.. DVD dual layer brenneren jeg fikk levert støtter ikke dual layer, hverken i lese eller skrive modus :(

På hjemmesidene til produsenten er den ikke oppgitt til å støtte dual og det finnes ikke noen ny firmware som støtter dette heller. QSI har heller ikke planer om å offentligjøre firmwares, noe som er policy`en deres. Gudene vet hvor man skal finne disse når man en gang trenger dette (støtte for mer media o.l)

Min enhet ble levert fra psdata.no

Er dette et problem hos flere tro? (netshop, whitebox o.s.v) Jeg har en mistanke om at det hersker en viss forvirring om akkurat dette, så anbefaler alle om å sjekke!

Har ikke behov for DL brenning i nærmeste framtid, så den skal få lov til å stå der en god stund før jeg returnerer varen. Kanskje jeg får en bedre hvis jeg ventet et års tid? uansett så vil denne være ubrukt/ny :thumbup: i fakturaen min står det spesifisert at jeg har fått en Dual-layer brenner

Må jo ha litt igjen for pengene jeg må legge ut for frakten når den tid kommer + det ekstra arbeidet med å skru ut å pakke inn!

Hvis noen lurer på hva som defineres som dual-layer så les her. Følgende er tatt fra "DVD+RW Alliance" som er ansvarlig for standarden:

New dual-layer DVD+R technology developed by Philips in cooperation with MKM increases DVD recordable capacity to 8.5 Gbytes

Philips will demonstrate its new dual-layer DVD recordable technology at the DVD+RW Alliance booth at the CEATEC* JAPAN 2003 exhibition in Makuhari (Chiba, Japan) from October 7 to 11. Developed by Philips Research in cooperation with MKM (Mitsubishi Kagaku Media)/Verbatim, the technology virtually doubles data storage capacity on DVD recordable discs from 4.7 Gbyte to 8.5 Gbyte while remaining compatible with existing DVD Video players and DVD-ROM drives.

Man kan lese resten HER

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde også jeg hadde en to-lags brenner etter å ha kjøpt en "Dual Layer" brenner til min Netshop 1557.

Etter at jeg påpekte overfor Netshop at dette ikke er en to-lags brenner, har de endret betegnelsen til "Dual format".

Sjekk http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3901.

Den korrekte betegnelsen på to-lags brenner er visstnok "Double layer". Men jeg finner det ikke det minste rart at folk tolker "Dual Layer" som to-lags brenner.

Les mer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Jeg trodde også jeg hadde en to-lags brenner etter å ha kjøpt en "Dual Layer" brenner til min Netshop 1557.

Etter at jeg påpekte overfor Netshop at dette ikke er en to-lags brenner, har de endret betegnelsen til "Dual format".

Sjekk http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3901.

Den korrekte betegnelsen på to-lags brenner er visstnok "Double layer". Men jeg finner det ikke det minste rart at folk tolker "Dual Layer" som to-lags brenner.

Les mer i denne tråden.

Helt enig med at "dual layer" ganske lett kan forveksles med dobbel-lag, og tror nok mange kan få en liten aha-opplevelse når de skal brenne første DL-plata si!

Dual format er for meg den eneste korrekte betegnlesen på brenneren jeg fikk levert. Skal poengtere dette for psdata, men har det ikke så alt for travlet for å si det sånn :whistle:

Ellers så ønsker jeg å få vite om noen har klart å sone-modifisere denne enkelt-lags brenneren?

Lenke til kommentar

Egentlig litt gammelt nytt for de av oss som følger litt med. Ikke for å være frekk altså. Er enig at dual layer kan være ganske misvisende for veldig mange. Men det er ganske mange nettbutikker som bruker den betegnelsen for dvd-brennere som tar begge formater.

Hvis maskinen deres støtter slimline dvd-brennere så kan dere ta en titt på NEC ND6500. Den skal ha double layer. Selv skal jeg bytte ut den interne brenneren i min bærbare med en NEC ND6500 når jeg får råd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dual Layer betyr brenning i flere lag, men noen hos Aopen har tydeligvis ikke vært helt på "nett" da de sendte ut spesifikasjonene på brennerne sine. Derfor har alle nettbutikkene trodd de leverte Dual Layer brennere. Jeg har vært i kontakt med Netshop ang problemet, og i følge dem skal nå Aopen ha fått inn Dual Layer (eller Double Layer) brennere som passer med fronten i 1557-kabinettet.

For de som er i tvil om dual layer faktisk er det samme som DVD+R DL eller DVD+R9 som det også kalles, kan titte litt denne artikkelen: http://www.tomshardware.com/storage/20041102/index.html

Der vil dere se at å anta at dual layer faktisk er DVD+R DL (DVD+R9) ikke er feil.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha dual layer brenner eller avslag i pris. Slik er loven. Noen annet godtar jeg ikke. Hadde jeg visst brenneren ikke støttet dual layer, hadde jeg kanskje droppet intern dvd-brenner, og heller kjøp en ekstern brenner med støtte for flere formater. Kanskje jeg til og med hadde gått for en annen maskin...

Lenke til kommentar
Jeg skal ha dual layer brenner eller avslag i pris. Slik er loven. Noen annet godtar jeg ikke. Hadde jeg visst brenneren ikke støttet dual layer, hadde jeg kanskje droppet intern dvd-brenner, og heller kjøp en ekstern brenner med støtte for flere formater. Kanskje jeg til og med hadde gått for en annen maskin...

Er litt enig med deg der, har ogås bestilt en bærbare med dual i teksten på brenneren. Er det ikke dual layer er det meget nært opp til villedene reklame

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har skrevet en tråd her med spm til dere PSData brukere siden PSData faktisk reklamerer for det enda. Men da er det jo tydeligvis feil. Jeg har gående mailkorrespondanse med Netshop på dette der. Og de er rimelig fortvilet at de gang på gang får feil info fra Aopen. Og ja de er ikke i tvil på det området. Fikk tilbud på en NEC 3500 med avslag tilsvarende prisen jeg betalte ekstra for å få DL på bærbaren til min vanlige stasjonære. Men vil selvsagt ha det på bærbaren når jeg trossalt bestilte den med det. Så nettbutikkene kan jo ikke klandres. men siden de reklamerte og solgte system med det er de faktisk ansvarlige. De må da ta å klage videre til aopen. Men hvordan den saksgangen når det er mellom foretak er jeg ikke sikker og blander meg heller ikke borti.

Lenke til kommentar
WTF? jeg har en SDW-042. Noen som har samme drev som deg som har det samme? netshop?? Hmmm. dette var mystisk :hmm:

Du kjøpte din også hos Netshop? Burde vel la seg gjør å få ordnet et bytte fra SDW-042 til SDW-082 hos dem hvis du kjøpte den mens de ennå var begrepsforvirret. Den nye modellen koster tross alt bare 158,- mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...