Vaffelrøre Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hei. Jeg hadde to partisjoner på 160 gb s-ata hardisken min.. Den ene for xp på 20 gb © og den andre på ca 130gb for dokumenter (d). Men jeg oppdaget at begge var primary og ikke bare xp-partisjonen. Så jeg starta Partition Magic og satt den til å konvertere d partisjonen til logical partisjon i steden for primary.. Men rett etter jeg hadde klikka "Apply" og prosessen hadde starta (prosessen starta i windows og ikke før windows) kom jeg på at jeg skulle fikse noe før jeg starta denne tidkrevende prosessen.. Siden det ikke var noen "avbryt" knapp, trykket den meget snarrådige undertegnede ctrl+alt+del og brutalt avslutta programmet.. At det går ann!! Jaja.. Det som selvsagt skjedde da var at partisjonen ble usynelig i windows og Partition Magic ikke greide å fortsette jobben... Partition Magic finner riktignok partisjonen (som har forandra farge til gul), men det kan ikke gjøre noe annet enn å slette og formatere partisjonen... Noen som har forslag til hvordan jeg kan finne igjen filene mine? Har en haug av filer som hadde vært utrolig trist å miste der... Tar i mot alle forslag med stor takk! Mvh. Øystein. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det første som popper opp her er GetDataBack. Har ingen erfaringer med det selv, men har venner som har vært i liknende situasjoner som har klart å berge en del med det programmet. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 EasyRecovery Professional tar jobben glatt Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Formatere stasjonen og bruk programmet som "Launch" henviser til. Det du da trenger er en disk der du kan lagre filene som skal gjenopprettes. Og hvis du ikke var klar over det, så må du ikke bruke partisjonen før etter at du har gjenopprettet filene dine da det kan resultere i at mange filer går tapt. MVH Lars Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Med fare for å helle salt i såret: var det noe problem å ha begge partisjonene som primær? Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Dette har jeg opplevd selv, men da var det resize av en drive og strømmen gikk. Greia er at PQMagic gjør partisjonen om til en "PQ Magic Repairable" eller noe slikt mens den jobber. Det er det det ser ut som har skjedd hos deg. Det man kan gjøre er manuelt endre typen tilbake til orginalt med et ikke mye omtalt verktøy til PartitionMagic: PTEDIT Du finner ikke en snarvei til den, men du må se i partition Magic sin installasjons-folder. (Vanligvis C:\Program Files\PowerQuest\PartitionMagic 8.0) der klikker du på PTEDIT32.EXE. Her ser du masse tall.... klikk på ett av feltene til den riktige partisjonen. Dette kan du se av partisjonstallet lengst til venstre (i ditt tilfelle blir det vel 2) og hvor mange sektorer den bruker osv... Deretter trykker du på knappen set Type deretter får du opp en liste med masse forskjellige partisjonstyper, da velger du den typen partisjonen din egentlig er. Mener det da er bare å ta en reboot, så er partisjonen din oppe og går igjen. Dette er *juks* iogmed at PTEDIT bare endrer på descriptor-feltet og ikke konverterer data. Men i min erfaring har du en større sjanse for å få orden på feilen enn enkelte av de andre forslagene her. (*host* formatere *host*) edit: skriveleif... Endret 4. november 2004 av Cybermantix Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Eneste ulempe med slike programmer, er at man på betale for dem hvis du skal kopiere noe. Har opplevd dette selv, og jaktet på et brukbart program, men det var umulig å få kopiert noe. Lenke til kommentar
Vaffelrøre Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Heisann igjen! Takker for svar! Fulgte Cybermantix sitt forslag og det funka helt supert, måtte bare kjøre disk doctor så var hele disken som før Men! Tror dere ikke jeg har greid det igjen a? Men denne gangen er det litt værre.. Denne gangen skulle jeg redusere størrelsen C til fordel for størrelsen på D, jeg brukte Paritition Magic fra disketter denne gangen og programmet hang seg opp på ca 54%.. Så da ble det restartknappen.. Heldigvis var den ferdig med disk C når den hang seg opp, så jeg fikk boota uten problemer.. Når jeg kom inn i xp kom det opp en fin liten trekant med et utropstegn inni nederst i høyre gjørne med en teks som poppa opp.. Der stod det at D:/ var uleselig og at jeg burde kjøre scandisk.. Og jeg fant bare igjen en mappe på disken og den var tom.. Så prøvde jeg å gjøre det samme som sist, men det gjorde det bare værre.. Nå kommer det en lapp med teksten: "Disketten i stason D er ikke formatert. Vil du formatere den nå?" Svaret er vel egentlig NEI, men jeg blir vel kanskje pent nødt til det? HA! Denne gangen var det ihvertfall ikke min feil! Noen som har noen andre forslag enn formatering og gjenoppretting av filene denne gangen? Liker ikke tanken på å formatere Eventuelt hvis jeg må gjøre det.. Finnes det programmer som er gratis? Takker for svar på forhånd Endret 19. desember 2004 av Vaffelrøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå