Gå til innhold

VGA => DVI overgang

Torer'n

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. = )

Hvordan står det til?

Jeg har et lite spørsmål, og jeg håper noen kan assistere meg.

I slutten av November skal jeg kjøpe min andre LCD skjerm. I den forbindelse trenger jeg en overgang ettersom mitt "gamle" ASUS Geforce 4 kort har en DVI og en VGA utgang. Jeg har søkt litt rundt på nettet, og har funnet noen nettbutikker som selger VGA => DVI overgang. Mere spesifikt trenger jeg en overgang med VGA hankjønn til DVI hunkjønn. Butikkene som selger disse har selvfølgelig ikke overgangene inne. Det står at de skal komme en gang i November, men har på følelsen at det bare blir utsatt på nytt.

Vet noen av dere om noen butikker som selger disse overgangene, og som har dem inne per dags dato?

Håper på hjelp.

Take care!

Men vennlig hilsen,

Tor Erik

Endret av Torer'n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker Rikky. Sjekket Netshop i går, da var ikke adapteren inne. Da har de fått inn 3 stk. i dag. Glimrende. = )

Jeg har brukt opp den ene DVI utgangen på skjermkortet (har en LCD skjerm fra før). Og har en utgang til på kortet, men det er en VGA utgang. Jeg kunne ha koblet LCD skjermen til VGA utgangen på kortet, men da hadde overføringen blitt analog. Og kvaliteten mye dårligere.

Eller har jeg oversett noe, eller missforstått noe?

Igjen, tusen takk Rikky. :D

Håper du har det bra.

Med vennlig hilsen,

Tor Erik

Lenke til kommentar

Oi. Det har jeg ikke tenkt på.. Du har rett der.

Signalene er jo VGA, ettersom det er en VGA utgang.

Da hjelper det vel lite med overgang.. :(

Pokkern, da må jeg kjøpe skjermkort med to stk. DVI utganger.

Eller?

Det var kjipe greier. Blir ikke billig dette her.

Jaja. Da kan jeg vel like gjerne fleske til med et skikkelig state-of-the-art kort.

Pokkern.

Takk for at du opplyste meg om dette Rikky.

Mvh,

Tor Erik

Lenke til kommentar

G 6600gt, kunne jo også fungert. :cool:

Absolutt et alternativ. Det fete med Matrox QID, er støtte for 4 analoge/digitale flatpaneler. Men trenger jeg egentlig dette? :ermm: Når tiden er inne for en tredje skjerm, så kan jeg jo bare hive inn et greit single DVI PCI kort. :hmm:

Takker for forslag Admin'c. :thumbup:

Mvh,

Tor Erik

Lenke til kommentar

Prøv først! Det er slett ikke alle som merker noen forskjell. Jeg bruker selv VGA på min LaCie (siden jeg har den koblet til en bærbar) og det fungerer fint.

Så kjøp en skjerm med DVI og VGA støtte, og prøv. Kortet du har har jo begge porter, så hvis du kobler fra den gamle skjermen kan du prøve den nye på begge. Merker du ingen forskjell er det ingen grunn til å kjøpe nytt kort (med mindre du ønsker deg et kraftigere et...) Er det en forskjell får du bare vurdere om den forsvarer investeringen i et dobbel-DVI kort...

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...