VinterUlv Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Ok, vet at dette kan være litt malplassert, men skjermforumet blir kanskje det nærmeste man kommer... (hvis den er feilplassert, er jeg helt ok med å flytte den). Ser på 2 stykk plasmaskjermer hos deal.no, Denne til 18k, med oppløsning på 852x480, 3000:1 kontrastforhold, dvi-d + vga og 2x komponent, s-video og scart innganger. Pluss 1 vga pass-through utgang. Og.. Denne lillebroren til 16k, samme oppløsning og kontrast, litt mindre i tilkobling. Spørsmålet er om noen har sett disse skjermene i aksjon, og om oppløsninga er bra nok (blir stripene synlig?). Meninga er å bruke den som vanlig TV, pluss litt 'sofagaming' og filmvisning. 16 store er jo litt penger dah.. Endret 4. november 2004 av VinterUlv Lenke til kommentar
mrheineken Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Skal du ha ny Plasma TV anbefaler jeg å vente til vårparten kommer. Prisene kommer nemlig til å synke drastisk pga ny type som kommer på markedet snart. Husk også at Plasma TV har kortere levetid enn LCD. Jeg vet, Plasma er fett!, men etter 15000 timer (ca 10år) er det ikke så stas lenger Lenke til kommentar
immo Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ..og de som kjøper plasma nå har sikkert ikke kjøpt nytt før om 10 år? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Skal du ha ny Plasma TV anbefaler jeg å vente til vårparten kommer. Prisene kommer nemlig til å synke drastisk pga ny type som kommer på markedet snart. Husk også at Plasma TV har kortere levetid enn LCD. Jeg vet, Plasma er fett!, men etter 15000 timer (ca 10år) er det ikke så stas lenger hvem har en tv i 10år ?? ikke meg ivertfall og denne passer MYE bedre på > Forum -> Lyd & Bilde -> Video Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 QP skjermene er helt ok til den prisen. Den dyreste er vel det beste for deg siden den har to stk. tunere, siden det er primært tv-titting du skal ha den til! Skjermene fikk god kritikk av lyd & bilde tror jeg det var, da den kostet ca 30.000,- Har selv sett på den til 18k i butikk og det er en bra skjerm. Så du får mye for penga, men ikke blandt de "beste" plasmaskjermene. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Takker for svar (og flytting). Kan jo vente seg grønn.. men jeg forstår poenget ja. Spørsmålet er om hvis man venter sååå lenge.. vil man ha noe bedre. Men tilbake til de 2 skjermene, er de ordentlige HDTV'er eller kun sånn halvveis (prepared for.. men du må kjøpe converter). Et annet spørsmål er jo om oppløsninga er bra nok. Som ble nevt er de sikkert gode nok for dvd osv, men mest spent er jo jeg med tanke på tilkobling av stuepc. Forøvrig hvis dere vet av andre like bra alternativ er det bare å la dere bli hørt. Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 hva med ukens tilbud fra komplett? 42'' samsung plasmaskjerm? har ikke greie på det, men den virka jo bra. Lenke til kommentar
dezibel_26 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har vært på qpvision i tøsnberg og sett på disse skjermene, de er vel og bra, MEN, jeg har i dag en samsung fra elkjop som jeg leverer tilbake i morgen på 30 dager returrett fordi jeg skal vente til over nyttår på å kjøpe qpv42hd skjermen til 29900 pr i dag, han på qpv sa denne vill falle i pris på vårparten. Bildet på denne skjermen er vanvittig bra og du vil gremmes om du kjøper en plasma med noe lavere oppløsning enn 1024x768 i dag. De som har lavere oppløsning er i fritt fall fordi når hd dvd kommer så vil ikke disse bli solgt i det hele tatt. Mitt råd er derfor: vent til du har råd til en skjerm som har 1024x768 pixler eller mer. og med fordel 10bit farge oppløsning (noe qpv ikke har men men man kan ikke få alt for så lite penger) qpv42hd vil falle til rundt 23000 på vårparten. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 QP skjermene er helt ok til den prisen. Den dyreste er vel det beste for deg siden den har to stk. tunere, siden det er primært tv-titting du skal ha den til! Skjermene fikk god kritikk av lyd & bilde tror jeg det var, da den kostet ca 30.000,- Har selv sett på den til 18k i butikk og det er en bra skjerm. Så du får mye for penga, men ikke blandt de "beste" plasmaskjermene. Du mener nok den modellen som heter SDL eller SD.... HD koster ikke 18k noen steder.... Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har vært på qpvision i tøsnberg og sett på disse skjermene, de er vel og bra, MEN, jeg har i dag en samsung fra elkjop som jeg leverer tilbake i morgen på 30 dager returrett fordi jeg skal vente til over nyttår på å kjøpe qpv42hd skjermen til 29900 pr i dag, han på qpv sa denne vill falle i pris på vårparten. Bildet på denne skjermen er vanvittig bra og du vil gremmes om du kjøper en plasma med noe lavere oppløsning enn 1024x768 i dag. De som har lavere oppløsning er i fritt fall fordi når hd dvd kommer så vil ikke disse bli solgt i det hele tatt. Mitt råd er derfor: vent til du har råd til en skjerm som har 1024x768 pixler eller mer. og med fordel 10bit farge oppløsning (noe qpv ikke har men men man kan ikke få alt for så lite penger) qpv42hd vil falle til rundt 23000 på vårparten. Heter den skjermen din Samsung PPM42+et-eller-aent? Lenke til kommentar
dezibel_26 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Nei det er en samsung PS42D4S, denne ligger på rundt 30 tusen kroner rundt omkring, jeg fikk kjøpt den for 23995. det er samme pris som den forrige modellen til samsung går for s3q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå