sedsberg Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Har problemer med at klokka går alt for fort! Etter jeg har synkronisert den så går den ca. 7 minutter for fort pér døgn. Noen som vet hva man kan gjøre med dette? Jeg mener fast bestemt at klokka blir styrt av BIOS og poster denne dermed under "Hovedkort". CPU: XP2600+ HK: Abit NF7-M Ingenting er overklokket. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Klokka på P4C800-E Deluxe går fryyyyktelig seint. Går omtrent en time per dag. Jeg aner ikke hvorfor, eller hvordan jeg fikser det.. Eneste som er kjekt er at trial-programvare aldri går ut. Endret 4. november 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
DJ-halla Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Før var det FEIL PÅ HK, eller så hadde en ikke jordet kontakt! Har fått noen nye HK av den grunn, men det er lenge siden nå! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Tror ikke problemet ditt er BIOS. Når du slår av OS så er det en RTC chip som holder klokka gående, men når du starter OS så leser det tiden fra RTC og deretter er klokka i software helt separat fra RTC. Du finner mer info her: http://www.beaglesoft.com/mainfaqclock.htm Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 I følge den faq-en så skal klokka mi bli riktig hvis jeg rebooter maskina (RTC leses inn på nytt) med mindre det faktisk ER RTC som går for fort. Skal sjekke dette nuh. (Må/skal oppgradere BIOS i samme slengen.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå