erl Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 mCubed T-Balancer SL4 Som den første datastyrte viftestyringen vi har testet virker mCubed T-Balancer utvilsomt spennende, men lever den opp til forventningene? Les artikkelen her Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 med utvidelses-mulighetene tillleggsutstyret som ifølge testen er på vei, så virker dette som et billigere og bedre alternativ enn Aquaero gitt!!! vil ha!!! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 God test! Med en gang jeg så produktet tenkte jeg "vil ha!" Og nå er jo det ønsket sterkt bekreftet. Kult at det kommer mange tester nå Fortsett med dette! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Fin sak det der! Skriver ikke hvor mye jeg vil ha den osv, men jeg synes testen var bra. At artikkelforfatter skrev om programvaren var veldig bra og nødvendig Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Verstingviftene kan du selvfølgelig ikke koble på (med mindre flere kanaler kobles i parallell), men så skaffer man seg ikke slike vifter for å støydempe dem heller! Koble i paralell, hva skjer da hvis den ene kanalen står på 20% og den andre på 70%? Jeg vet ikke hvilken måte den justerer hastigheten på.. Er det via Strøm, spenning eller sånn "frekvensmodulering" eller hva det nå heter? Meget inngående og bra test forresten Endret 4. november 2004 av Koffe Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg skal ha en sånn etterhvert. Egentlig skulle jeg hatt to, en til HTPCen også. Lenke til kommentar
erl Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Verstingviftene kan du selvfølgelig ikke koble på (med mindre flere kanaler kobles i parallell), men så skaffer man seg ikke slike vifter for å støydempe dem heller! Koble i paralell, hva skjer da hvis den ene kanalen står på 20% og den andre på 70%? Jeg vet ikke hvilken måte den justerer hastigheten på.. Er det via Strøm, spenning eller sånn "frekvensmodulering" eller hva det nå heter? Jeg så det på mCubeds nettsider at man kunne koble kanalene i paralell. Du kan prøve å se der for mer informasjon. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Kanksje jeg skal få meg en sånn... eller de "mekaniske" er vel egentli best(?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Ser at det sto i artikkelen at det ikke hadde vert behov for den eksterne versjonen, men den kan jo brukes som INTERN om du ikke har ledige PCIporter til å skru den interne fast i... Bare en liten tanke Lenke til kommentar
G Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Mildt sagt en imponerende dings. Enig med Pepsien at den eksterne kan monteres internt den også. Kanskje noen case-moddere synes den egentlig gjør seg litt bedre enn "PCI"-slot montasjen. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Eller bare bruke PCI versjonen utenfor PCI sporet, men inni kassa Tror det blir opp til den enkelte. Hadde vært praktisk med en sånn å HTPC-er hvor man ikke vil ha viftestyrings brytere og termometer i front, men må kunne styre vifter og avlese tempraturer... Eller i servere. Til eksempel HTPC bruk hadde det kanskje vært fint med en mindre versjon. Eksempel 2 - 3 vifter og 3 termometre. Ville da kunne lage et mindre kretskort og en lavere pris... Bare en tanke Absolutt et produkt jeg har tro på. At det er mulighet for mange termometre og vifter. At det er mange kanaler ser jeg i hivedsak på som et stort Pluss! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 den eksterne kan jo brukes til så mang da.. på LAN f.eks, under en heftig kamp i CS, Battlefield, osv osv.. så kan man jo bare montere en delta vifte på skjermen, som styres av en temp sensor montert i pannen, som igjen styres av viftestyringen. Så når heten begynner å ta seg opp.. så begynner viften å surre.. og du blir kjøligere og tenker klarere Vel.. fin sak, men fikk ikke med meg om det sto forklaring om hvorfor ikke denne saken kan kobles i ett PCI spor på hk og hente strøm i fra en molex? istede for den pokkerns USB ledningen.. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ikke verdt penga spør du meg.. og det at den koster 550 for "barebone" versjonen og må deretter UTVIDES med ting som strengttatt burde vært med ellers til den prisen vi snakker om, tyder på at man har blitt litt vel gla i penger der borte hos microplex.. men mine kommentarer har vel noe med typen perjon jeg er? *ser fornøyd bort på 130 kroners viftestyringa mi* Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 fikk akkurat montert pci utgaven før jeg reiste vekk i går! litt upraktiske temp følere pga størrelse men den analoge utgaven skal handles inn når den kommer..fikk ikke tid til å montere følerene heller slik at disse henger ut av kabinettet (va sykt gira på å teste dette før jeg reiste!!!) har desverre ingen ledige interne usb på hovedkortet slik at den stikker av med en usb bak på maskinen :/ fikk litt problemer med installasjonen av usb driveren da dette er en driver som konverterer USB -> COM og jeg har en kortbrenner som bruker samme systemet. Men da denne ble koplet i fra så fungerte alt fint! en eller aen krasj der som jeg ikke hadde tid til å finne ut av.... gleder meg til å komme hjem på søndag for å teste/oppdatere softwaren Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 lurer litt på den "light control" funksjonen... kan man virkelig justere styrken på katoder? vil ikke inverteren fjerne muligheten for dette? dioder er greit nok - men katode? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 justerer vel strømstyrken.. samme som på vifter, og som kjent, mindre strøm gir mindre lys.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hvordan vil dette fungere med andre os enn Windows. Er det slik at mean bare kan koble den i usb-en på en windows-pc stille inn og sette den i en annen og den fungerer der og? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 I trinn tre bestemmer man maksimumstemperaturer og kritiske temperaturer for de ulike kanalene, samt "hysteresis" På norsk heter det hysterese, som betyr forsinkelse. Fin test btw! Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvordan vil dette fungere med andre os enn Windows. Er det slik at mean bare kan koble den i usb-en på en windows-pc stille inn og sette den i en annen og den fungerer der og? Tror det er slik det fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå