fluke2k Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Hei! Har problemer med å få liv i dette oppsettet: CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0Ghz (0.09µ) Hovedkort: Epox 9NDA3+ RAM: OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum PC-3500 2x512MB (2,5-3-2-8) 433MHz GFX: POV GeFORCE 6800 ULTRA Kjøpte RAM'en for en stund siden da disse vistnok skulle gå ut av produksjon. (det var det siste paret de hadde på netshop) Kjøpte PC3500 fordi jeg hadde tenkt å klokke litt. I manualen til hovedkortet står det: "Support single-sided or double-sided 2.5v DDR-266/333/400 DIMMs with dual channel architecture in 128/256/512Mb technologies" og "Accommodates four PC2100/PC2700/PC3200 184-pin DIMMs" Men den skal vel takle PC3500 RAM'en min vel?? Jeg har satt de i riktig spor og sjekket at de sitter ordentlig fast og alt det der... Power lyset på skjermen bare blunker oransje og det er det eneste som skjer når jeg slår på maskina. Sitter bare igjen med det nødvendigste koblet i (hovedkort/cpu/ram/gfx). Fortsatt feil. Tok ut gfx kort og jeg får fortsatt samme feil. Regner med at dette er bevis for at det er feil på RAM'en siden den ikke sier ifra at det mangler GFX kort. (altså RAM testen blir kjørt før GFX testen, og den stopper ved RAM testen) Noen som har dette hovedkortet som kan fortelle meg hvilke nummer som skal lyse på den LED lampa på hovedkoret ved en normal POST??? Endret 3. november 2004 av fluke2k Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har du prøvd å tatt ut en og en rambrikke da? Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Ja.. har prøvd alt det der... også de andre slot'ene.Både med en og to brikker samtidig. Endret 4. november 2004 av fluke2k Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Har nå fått prøvd en annen ram brikke med Epox kortet og fikk samme feil. Konkluderte med defekt hovedkort. Har nå kjøpt nytt hovedkort. Et Gigabyte GA-K8NSNXP-939. Denne vil heller ikke starte med begge brikkene i, men funker hvis jeg bare bruker en av gangen. (begge to virker hver for seg) De funker også hvis jeg setter begge på samme kanal. Altså i DIMM1 og DIMM3 feks. Da får jeg opp 1G, men kortet sier ifra på skjermen at systemet ikke er optimized. (bruker ikke dobble minnekanaler) Nå skal jeg prøve å oppgradere BIOS på hovedkortet og prøve på nytt... Endret 4. november 2004 av fluke2k Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Da er PC'n oppe og går... Gigabyte kortet funka med begge RAM chipsene i dual modus etter en BIOS oppgradering Mulig Epox kortet også hadde det, men der fikk jeg jo ikke boota med én brikke en gang så da blir det litt vanskelig å få oppgradert;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå