sull Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Hei, jeg har bestilt en AMD Athlon 64 s754 3200+ , men etter litt surfing på komplett.no fant jeg ut at en AMD Athlon 64 s939 3200+ koster nesten det samme ? har jeg gjort en tabbe iom den sistnevnte er socket 939 ? og i såfall, er det en stor tabbe? Endret 3. november 2004 av sull Lenke til kommentar
ELR Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg er på nippet til å handle maskin selv, og har funnet ut at 939 er nok det å satse på. Det er den standarden AMD satser på fremover, samt at der er det doble minnekanaler. Mener å ha lest en test der 939 er ganske mye raskere enn "samme" oppsett med 754. Søk litt på hardware.no, så finner du!! Lenke til kommentar
sull Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 men syns du\dere jeg har gjort en stor feil slik at jeg burde bytte eller ? Lenke til kommentar
ELR Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Personlig ville jeg ha byttet. Hvis du har bestillt, men varen ikke er sendt enda, så send en mail. Tror ikke du kommer til å angre. Du må nok bytte RAM også da. Lenke til kommentar
sull Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) alle andre som mener det også? og du pitbullo: hadde du giddet å finne den testen som sier at en 939 med samme oppsett er mye bedre enn en 754 ? hvor mye koster RAMen forresten? Endret 3. november 2004 av sull Lenke til kommentar
ELR Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Har leita litt, men husker ikke hva jeg søkte på... Uansett, tror denne artikkelen kan gi deg en del hint. Absolutt verdt å lese!!!! http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8863 Skal lete litt til, endrer, eller hiver inn nytt innlegg hvis jeg finner den jeg leste tidligere. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 For all del... bytt.. nettsjappene har jo begynt å selge 90nm 939-CPU'er nå Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Altså, liten vits i å bytte. Er bare en ny sokkel som gir bedre båndbredde grunnet støtte for dual channel minne! Trenger du noe ekstra ville jeg heller gått for socket 775, for båndbredden der er en tanke høyere Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Altså, liten vits i å bytte. Er bare en ny sokkel som gir bedre båndbredde grunnet støtte for dual channel minne! Trenger du noe ekstra ville jeg heller gått for socket 775, for båndbredden der er en tanke høyere For noe sprøyt, teoretiske båndbredden er den samme, på LGA775 og DDR2 hindres utnyttelsen av båndbredden med begrensninga av båndbredden til FSB/systembussen, dessuten er DDR2 vanvittig inneffektivt. En fordel med socket S939/dobbelkanal er man vil støte på mindre problemer ved bruk av to dobbelsidige minnebrikker enn ved bruk av S754/enkeltkanal siden brikkene har hver sin kanal å boltre seg på. Endret 4. november 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 om det ikke er stress å bytte så gjør det...men, det er vel litt ventetid før webshoppene får cpu'ene inn... men, noen stor tabbe er det ikke...939-kortet er bok litt bedre, men du vil trolig bytte det ut like fort som et 754-hk når du seinere vil oppgradere til et PCI-E skjermkort... vh krister Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hei, jeg har bestilt en AMD Athlon 64 s754 3200+ , men etter litt surfing på komplett.no fant jeg ut at en AMD Athlon 64 s939 3200+ koster nesten det samme ? har jeg gjort en tabbe iom den sistnevnte er socket 939 ? og i såfall, er det en stor tabbe? Selv ville jeg benyttet meg av angrefristloven, og returnert med årsak "feilkøpt". Dette fordi jeg da har funnet ut at det var socket939 jeg skulle hatt... Du har 14 dager eller.no på deg fra du mottar varen & har betalt for den, til du kan få be om retur... Tror det var sånn ihvertfall. Lenke til kommentar
sull Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) men med tanke på pris og iom at 939 er et forholdsvis nytt , ville dere byttet? Endret 4. november 2004 av sull Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Med mindre du har planer om å overklokke så kan du fint gå for 3200+ på Socket 754. Ytelsen er tilnærmet lik. 754 utgaven har 200Mhz høyere klokkefrekvens mens 939 har dobble minnekanaler, men ved normal bruk så vil du ikke merke forskjell Lenke til kommentar
sull Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) ok, nå har jeg kjøpt to RAM-brikker: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 .....må jeg bytte dem ved bytte av prossessoren? Endret 4. november 2004 av sull Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 ok, nå har jeg kjøpt to RAM-brikker: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered .....må jeg bytte dem ved bytte av prossessoren? Nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå