vanilla ice Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 litt lei, men ikke veldig.. Skolen er jo stort sett bare sosial da.. Litt jobb av og til, men går fett.. Blir nok 1000x verre på høyskolen! Hm, nei Høyskole er ferie så det holder.. Har gått på HiG siden august, helt konge. Diverse prosjekter av og til, men de fleste er greie, siden det går i diverse medieoppgaver (grafikk, web osv). En annen sak er eksamen, som jeg har om 55 minutter. Derfor sto jeg opp klokka 6 idag for å lese.. :!: Vurderer å begynne på nytt til neste år, ikke helt vellykka i forhold til pensum, men utifra det jeg har gjort, så kan det pokker ikke være mye arbeid som skal til for å få litt gode karakterer.. Hva studerer du da? Forresten, hva med å ta studiene seriøst slik at du slipper å ta opp igjen ett år. Da kommer du raskere ut i arbeidslivet, og det er noe de fleste vil kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg er veldig skole lei for tiden. Får 2 i norsk og 3 i samfunnskunnskap. Orker ikke. Men jeg må ta meg opp :/ VK1 er uten tvil det verste året jeg har vært med på. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 VK1 suger hardt! Får 3 i matte og fysikk, tysk og samfunnslære er det eneste jeg får bra i... Norsk er vanskeligere i år også. Kjemi ligger jeg foreløpig på fem i men det varer ikke lenge når jeg får hatt en prøve til siden jeg ikke kan noe av det vi har nå. Menmen, får gjøre mitt beste på å skjerpe meg etter jul tror jeg.. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg er veldig skole lei for tiden.Får 2 i norsk og 3 i samfunnskunnskap. Orker ikke. Men jeg må ta meg opp :/ VK1 er uten tvil det verste året jeg har vært med på. Enig, VK1 er helt jævlig. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 VK1 suger hardt! Får 3 i matte og fysikk, tysk og samfunnslære er det eneste jeg får bra i... Norsk er vanskeligere i år også. Kjemi ligger jeg foreløpig på fem i men det varer ikke lenge når jeg får hatt en prøve til siden jeg ikke kan noe av det vi har nå. Menmen, får gjøre mitt beste på å skjerpe meg etter jul tror jeg.. Bare for å muntre deg opp litt: Folk med 3 i 2MX/2FY har en tendens til å stryke i 3MX/3FY hvis de ikke skjerper seg. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Glad jeg kom gjennom VK1 med gode karakterer jeg. Men nå som norsk osv. teller går det rett til helvete... Edit: Skurupu, jeg synes 3MX og 3FY er lettere enn 2MX og 2FY, ihvertfall første halvdel av bøkene. Endret 7. desember 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Har ingen planer om å ha 3FY/3MX hvis jeg får tre i de fagene. Ligger egentlig et sted mellom fire og fem i matta men så gikk tentamen til helvette ( 2+) og sånn som læreren vår tenker ligger jeg nå på tre'er.. Får jeg ikke fem i matte til sommeren og fire i fysikk blir det mediekunnskap, foto og webdesign til neste år istedet.. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 VK1 suger hardt! Får 3 i matte og fysikk, tysk og samfunnslære er det eneste jeg får bra i... Norsk er vanskeligere i år også. Kjemi ligger jeg foreløpig på fem i men det varer ikke lenge når jeg får hatt en prøve til siden jeg ikke kan noe av det vi har nå. Menmen, får gjøre mitt beste på å skjerpe meg etter jul tror jeg.. Bare for å muntre deg opp litt: Folk med 3 i 2MX/2FY har en tendens til å stryke i 3MX/3FY hvis de ikke skjerper seg. Ops, da sliter jeg litt... Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Er så glad jeg ikke har mere matte. Men jeg må ta opp matte :/ Fikk 3 på GK. Det holder ikke. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg fikk også 3 i 1MX. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Wee, jeg fikk 5 i 1MX uten å gjøre en dritt Men det var på den tiden. Nå må man gjøre noe... Dritt Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hehe. Matte er ikke sååå viktig da. Hvis jeg skal bli advokat slik som de store presser meg til. Men det ser litt dumt ut med en 3'er på vitnemålet. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg fikk også 3 i 1MX. Samme her Syns nå jeg fortjente en 4 da, men ikke faen om jeg gidder å ta opp igjen. Livet er myebedre nå som matte er ute av mitt liv, for godt Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Neh, matte er greit, bare man ikke tar det på skolen. Skolen fucker opp alle karakterene. Fikk 6 i 3MX eksamen for to uker siden. Så jeg er vel ferdig med det jeg også. Tror jeg skal være i timene på skolen uansett, bare for å slippe så mye hull i timeplanen. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Mine største problemer med skole er at hvis jeg får 6'er på alle prøvene (ikke at jeg har sjangs til det da) og er borte mer enn... hva? 15-20% av timene så får jeg ikke karakter pga at lærerene liksom ikke har nok grunnlag til å gi karakter? Grunnen til at vi ikke bare kan komme på skolen og gå når vi vil, har to grunner. - Det er ganske åpenlyst at hvis staten tvinger folk til å være på skolen, så kommer snittet generelt til å stige. Så staten vil 'hjelpe' oss, til og med oss som ikke vil ha hjelpen - Når vi skal søke jobb, så vil arbeidsgiverene ha en mulighet til å se ca. hvor ofte vi kommer til å møte opp. Det er jo ikke mange som vil ha folk som bare kommer på jobb annen hver dag (typisk at det er siste året på videregående som teller, det året hvor de fleste er møkk lei skole). Det der 'ikke grunnlagt' pisset er bare en dårlig unskyldning. En annen ting som plager skikkelig er at 80% av det vi lærer på skolen er bare tull som vi ikke har brukt for i arbeidslivet. Hvem i alle dager (utenom forskere og lærere) trenger å vite at i vikingtiden så skrev de 'Allu Mannu' på østlandet og på vestlandet skrev de 'Ollu Mollu'??!! Og denne norsk dritten bruker jeg nå 10 timer i uken på å lære, mens jeg bruker 2 timer i uken på matte som faktisk kan være litt nyttig... Lærerene prøver å få oss til å tro at det er nyttig og viktig. Men egentlig så lærer vi bare bullshit for å gi den forbanna arbeidsgiveren vår en mulighet til å bedømme hvem som jobber mest og best. "Dere må lære dette" sier læreren. Nei! Så lenge vi får bra karakter på prøvene så har det ingenting å si om vi har lært det eller ikke. Slik funker det, og det er helt forferdelig. Men jeg klarer ikke å komme på noen bedre løsning... Kanskje noen har har noen gode ideer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (...) What he said. Scarface^ går i klassen min og sammen utgjør vi en gullgod arbeidsmoral! Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Synes ikke fraværet fra VK1 på vitnemålet eller blir det summerer de fraværet fra alle årene og setter på vitnemålet? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 må bare nevne at jeg har det pomtrent likt som trådstarter angående skole (muligens en smule værre) men jeg har symati for alle dere andre som er no sykt skoletrøtte (har vert det i snart fem år nå) Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 ja ja, da var det bare å lese igjennom 190 sider til tentamen i bedriftsøkonomi, jeg er overbevist om at det hadde vært lettere om vi hadde hatt en annen lærer. Ligger på 4- nå og dette kommer aldri i verden til å gå bedre enn tre.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Synes ikke fraværet fra VK1 på vitnemålet eller blir det summerer de fraværet fra alle årene og setter på vitnemålet? GK står for seg selv, VK1 står for seg selv og VK2 står for seg selv. Alt teller. Mitt ser ikke bra ut i og med at fraværet har gått drastisk opp fra GK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå