Gå til innhold

LEI og atter LEI av skole........:S

vanilla ice

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nå møkklei skolen.

Går allmenn fordi jeg føler at jeg ikke hadde noe valg (ikke noe annet som interesserer meg/jeg kan), pluss at jeg vil bli noe her i livet. Men jeg vet ikke helt jeg ass. For tiden gjør jeg ikke lekser, og øver heller ikke til prøver. Blir så deprimert når man øver og sliter enn periode, uten resultat. Faen å jeg er møkklei.

Allmenn GK, hvis noen måtte lure.

[whine]ARGH! JÆVLA LIV! :wallbash: [/whine]

Lenke til kommentar

Går allmenn fordi jeg føler at jeg ikke hadde noe valg (ikke noe annet som interesserer meg/jeg kan), pluss at jeg vil bli noe her i livet. Men jeg vet ikke helt jeg ass. For tiden gjør jeg ikke lekser, og øver heller ikke til prøver. Blir så deprimert når man øver og sliter enn periode, uten resultat. Faen å jeg er møkklei.

Gikk selv GK ifjord. Og ikke for å skuffe deg, men om du tror at vk1 blir bedre, så kan jeg hilse å si at det blir det på langt nær ikke. En ting er at du får velge enkelte fag selv, og dette er jo såklart med på å lette på trykket for "oss" som ikke liker matte og naturfag :p Men jeg snakker om de andre fagene, de obligatoriske, som norsk, eldre historie, samfunnslære og geografi. Noen drittfag de aller fleste. Så ikke gjør samme feil som meg, gikk å gledet meg til å bli ferdig med dumme og kjedelige GK, for alt skulle jo bli så mye bedre på vk1 uten matte, naturfag og økonomi, men neida, har bare blitt værre. For å nevne det kan jeg jo si at jeg valgte engelsk, rettslære og sk. Helt greie og slappe fag, passer meg utmerket :D:thumbup:

Lenke til kommentar
Nå har jeg 3 prøver på rad fra mandag av. Må ta en råkjøring med organisk kjemi og kretsløp osv.. Jees, er jo så mye. :hm: Der forsvant den helga. :(

En uke kan jeg tenke at "shit så mye jeg har å gjøre, må faen jobbe hele helga..." så sitter jeg hele helga og gamer og tenker at det var jo ikke så mye likevel. Når jeg kommer tilbake på skolen mandagen etter, kommer jeg på alt jeg har glemt å gjøre... :(

satt forresten og hørte på noen folk på bussen til byen i går, de gikk på NHH og hadde nettopp hatt prøve... han ene sa at det eneste livet hans gikk ut på dette skoleåret var faktsik kun å jobbe og få gode karakterer på skolen, men ikke pokker om han var i nærheten. Minn meg på at jeg ikke går NHH samme faen... :ermm:

Lenke til kommentar

Gikk selv GK ifjord. Og ikke for å skuffe deg, men om du tror at vk1 blir bedre, så kan jeg hilse å si at det blir det på langt nær ikke. En ting er at du får velge enkelte fag selv, og dette er jo såklart med på å lette på trykket for "oss" som ikke liker matte og naturfag :p Men jeg snakker om de andre fagene, de obligatoriske, som norsk, eldre historie, samfunnslære og geografi. Noen drittfag de aller fleste. Så ikke gjør samme feil som meg, gikk å gledet meg til å bli ferdig med dumme og kjedelige GK, for alt skulle jo bli så mye bedre på vk1 uten matte, naturfag og økonomi, men neida, har bare blitt værre. For å nevne det kan jeg jo si at jeg valgte engelsk, rettslære og sk. Helt greie og slappe fag, passer meg utmerket :D:thumbup:

Klart det blir kjedeligere når man tar vekk de beste fagene :p Skolen hadde vært perfekt hvis vi ikke hadde hatt: Gym - Norsk - Nynorsk - KRL og Samf. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hadde lyst til å gå almenn, men ikke etter å ha lest her.

Ikke la hva andre synes om noe påvirke hva du velger. Ikke alle hater allmenn, jeg liker det, og kunne ikke tenke meg å gå på en annen linje.

Jeg kunne heller ikke tenkt meg å ha gått på en annen linje, men det betyr ikke at jeg liker almenn fordeom ;) Men som sagt; ikke la andre bestemme din fremtid for deg. Du vet best selv om du passer til å gå på almenn eller om du heller bør gå på en yrkesretta linje :cool:

Skal velge skole og linje snart antar jeg, lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Almenn sux! Grunnskolen er jo bare almenne fag. gjikk på grunnskolen i 9 ÅR! skjønner ikke at folk gidder å ta 3 nye år med denne vanskelige teoretiske linjen! men, smaken er som baken

går selv VK1 Elektro. sliter meg gjennom det. med lite fravær og stå karakter i alle fag er jeg garantert arbeidsplass så lenge jeg ønsker med stignde lønn de første 6 åra.

HALVT ÅR IGJEN ALLE SAMMEN! stå på!

Lenke til kommentar
Er jeg helt på jordet om jeg sier at elektro er det vanskeligste eller mest krevende grunnkurset?

Ja.

Faget elektroteknikk skal visst ikke være så enkelt, men det er mye mindre jobb på elektro enn andre linjer.

Går elektro selv det er nok ikke det vanskeligste her i verden. Men det er mye tenking i fagene som matte og elektronikk og serlig elektroteknikk... men vi har i gjenngeld mye praktisk arbeid... og en god del lekse som vi ikke orker gjøre :roll:

Elektro GK er lett hvis man har intresse for faget!

Elektronikk må du følge me fra starten av for å skjønne. (fikk 4 i det :love: )

går selv elektro VK1. Det er lett det! det er som å ta grunnkurs om igjen!

Men de som er i arbeidsbransjen sier at når du kommer ut som lærling skal du glemme alt du har lært på skolen og begynne å lære hos dem :!:

Gleder meg til skoleåret er omme. Da har jeg ingen prøver eller noe som helst skolearbeid på ettermiddagen!! + at man får LØNN! tenk.... LØNN for hver dag man jobber!

Lenke til kommentar

Hehe, denne tråden var jo litt morsom for meg som fremtidig lærer på de trinnene dere snakker om her nå.. :)

Men i tillegg å klage å si at skolen er dritt og alt det der, kunne dere ikke begrunnet det? Hva er det som gjør det så forbanna tamt, uten å si at det er så dritt fordi dere ikke får sitti hjemme og posta i søppelforumet.. Jeg vil gjerne høre. :yes:

Bare for å si det, så har jeg heller aldri vært kjempeglad i skolen. Spesielt fag som er pålagt (norsk, samfunnsfag, religion). Men skolen var et sted hvor man fikk være litt sosial med andre personer enn de vanlige ansiktene du ser hjemme hver dag. Også fant jeg etterhvert ut at det var to fag jeg likte godt, som jeg deretter valgte å studere videre med pedagogikk i tillegg.

Edit: Hei Leif.

Endret av zimen
Lenke til kommentar
Hehe, denne tråden var jo litt morsom for meg som fremtidig lærer på de trinnene dere snakker om her nå..  :)

Men i tillegg å klage å si at skolen er dritt og alt det der, kunne dere ikke begrunnet det? Hva er det som gjør det så forbanna tamt, uten å si at det er så dritt fordi dere ikke får sitti hjemme og posta i søppelforumet..  Jeg vil gjerne høre.  :yes:

Bare for å si det, så har jeg heller aldri vært kjempeglad i skolen. Spesielt fag som er pålagt (norsk, samfunnsfag, religion). Men skolen var et sted hvor man fikk være litt sosial med andre personer enn de vanlige ansiktene du ser hjemme hver dag. Også fant jeg etterhvert ut at det var to fag jeg likte godt, som jeg deretter valgte å studere videre med pedagogikk i tillegg.

Edit: Hei Leif.

Hva som er kjedelig med skole:

Du treffer de samme kjedelige lærerne time etter time, dag etter dag, uke etter uke og måned etter måned. Skulle ikke være så vanskelig å forstå hvorfor folk går lei? Tenk deg at du har minst 3 gamle lærere som hver har sine 3,4 og 5 timer i uka der de bare står å babler hull i hodet på oss elever om ditt og datt som bryr de fleste midt oppe i rassen :hrm:

Var det en god nok forklaring? Hvis ikke skylder jeg på at jeg er trøtt. :p

Jeje, tar kvelden jeg, skole i morgen ( :mad: )

Lenke til kommentar
litt lei, men ikke veldig.. Skolen er jo stort sett bare sosial da.. Litt jobb av og til, men går fett.. Blir nok 1000x verre på høyskolen!

Hm, nei :)

Høyskole er ferie så det holder.. Har gått på HiG siden august, helt konge. Diverse prosjekter av og til, men de fleste er greie, siden det går i diverse medieoppgaver (grafikk, web osv).

En annen sak er eksamen, som jeg har om 55 minutter. Derfor sto jeg opp klokka 6 idag for å lese.. :!:

Vurderer å begynne på nytt til neste år, ikke helt vellykka i forhold til pensum, men utifra det jeg har gjort, så kan det pokker ikke være mye arbeid som skal til for å få litt gode karakterer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...