Fragletrollet Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Går i 10'ende og er enormt lei av skolen, lekser er noe jeg ikke har gjort på flere uker, eneste jeg gjør er å øve i max 1 time kvelden før prøver hvis jeg gidder.Vet heller ikke hvilken linje jeg skal gå på vgs. Skal prøve på en femmer i snitt så jeg kan komme meg inn på media og komunikasjon Men så er det fransken da Jaja, er kommet opp på en 3'er mot 2(-?) i fjor Da kan jeg fortelle deg det at fransk, tysk, spansk o.l. teller ikke på vitnemålet fra ungdomsskolen. Derfor ville jeg gitt faen i det faget, og konsentrert meg om de andre og mer viktige fagene, om du ikke skal gå på allmenn da (der du må ha fransk i nye 2 år). Gir du faen i frks fransk og har det som b-språk senere, så sliter du. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Går i 10'ende og er enormt lei av skolen, lekser er noe jeg ikke har gjort på flere uker, eneste jeg gjør er å øve i max 1 time kvelden før prøver hvis jeg gidder.Vet heller ikke hvilken linje jeg skal gå på vgs. Skal prøve på en femmer i snitt så jeg kan komme meg inn på media og komunikasjon Men så er det fransken da Jaja, er kommet opp på en 3'er mot 2(-?) i fjor Da kan jeg fortelle deg det at fransk, tysk, spansk o.l. teller ikke på vitnemålet fra ungdomsskolen. Derfor ville jeg gitt faen i det faget, og konsentrert meg om de andre og mer viktige fagene, om du ikke skal gå på allmenn da (der du må ha fransk i nye 2 år). Gir du faen i frks fransk og har det som b-språk senere, så sliter du. Hvis du hadde lest nøye hadde du sett at jeg har skrevet Derfor ville jeg gitt faen i det faget, og konsentrert meg om de andre og mer viktige fagene, om du ikke skal gå på allmenn da (der du må ha fransk i nye 2 år). Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg er smålei, men har det utrolig kult ift allmenn. I det siste har vi lagd to filmer (jobber med nr. tre), har trening hver dag av den morsomme typen (stupetrening, trampett, akrobattrening() og parkour.) Vi er veldig overlatt til oss selv og får bestemme hvordan vi vil jobbe med pensum. Har prosjekt i nesten alle fagene og trenger ikke å være i timene. Går idrettsfag. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Så, komklusjonen er vel at almen er et helvete, mens andre linjer fungerer mye bedre? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Så, komklusjonen er vel at almen er et helvete, mens andre linjer fungerer mye bedre? Noe sånn ja. Men kunne allikevel ikke tenkt meg å gått på en annen linje om jeg kunne velge på nytt. Intereserer meg ikke for praktiske-linjer, og idrett hadde vært for stress Men kanskje media & komunikasjon hadde vært noe? Uansett, allmenn er best, for meg i alle fall Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Awh, allmenn er stress, men nå er det ikke lenge igjen til jeg er ferdig. Gir beng i timene og leksene, jeg pleier å klare meg med å nilese til prøvene kvelden før og få de karakterene jeg vil. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Så, komklusjonen er vel at almen er et helvete, mens andre linjer fungerer mye bedre? Du får kanskje jobbe med noe du interesserer deg mer for, men skal love deg at det ikke er ferie for det. (er jo litt forskjell fra linje til linja self) Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Personlig er jeg glad for at jeg tok allmen.. Bra sosialt miljø, Greie fag, gode lærere (Fins unntak) og mye fritimer.. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Begynner å bli litt lei av skolen jeg også. Har bare et år igjen nå før lærlingetiden. Går VK1 Elektro. Når vi har elektro timer er det skikkelig sløvt på skolen. Hadde jeg hatt et videokamera, så skulle jeg ha tatt opp en dag på skolen og lagt det ut, så får dere se hvordan det er på Ladejarlen i Trondheim Lenke til kommentar
zatan Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 fy faen er jeg ikke aleine om og vre så drit lei skolen som det går an og bli!! men jeg er da enda ikke ferdig med 10. da og det og gjøre det dritt siste året på u.skolen er ikke det lureste. men faen 10 år med samme type skole er faen meg slit og tenk hvor mange år vi kunne hoppa over. hadde ikke tregnt 2, 4, 6, eller 8 unytige år syntes jeg bare repetisjon! Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Bah. Enig med de fleste av dere. Videregående allmennfaglig er et slit. (Går VKII). Føler meg ganske sliten av det jeg og. Og det blir ikke bedre av at jeg får dårlige karakterer. Ligger vel på 2 i nesten _alle_ fag jeg har. Snittet var på 3.4 eller noe i fjor. Blir heller ikke bedre av at jeg skal ta Systemutvikling som privatist til sommeren. *grue seg til å lempe ansvaret over på meg selv* Etter VGS skal jeg i militæret, og deretter søke meg inn på Informatikk. Håper jeg kommer inn. Hvis ikke ender jeg nok opp som arbeidsledig og pensjonerer meg som 30-åring. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Fet holdning, da, CobraM Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Går i niende klasse. Har gode karakterer og blir respektert. Men i dag hadde vi engelsk tentamen....overimorgen matte fra TO HELE KAPITLER Fredda'n prøve i Romantikken...øve øve øve *tørke støvet av haugen med ark på pulten* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg er veldig skolelei, men jeg ble særdeles opplyst hva stress + skole angår, forrige uke. Jeg sliter i et fag, matte. Man må som kjent jobbe i alle fall pittelitt for å ikke stryke. Jeg stryker, men tenker at det er neste halvår som teller. Den tid den sorg. Så har vi de andre fagene. Heldigvis kan jeg skrive og slipper å trene meg opp til tekster i både norsk å engelsk. I tillegg har jeg funnet ut at det faktisk funker å lese dagen før på en prøve og få gode karakterer. Kan ha noe med at dette er VK2 og alt bare er repetisjon uansett. Hvor mange år har vi ikke blitt belært om romantikken, realismen og "di derre greian der"? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Som jeg skulle sagt det selv, angående det med repetisjon, White Lenke til kommentar
brillan Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Går ikt, og kan ikke si jeg er skolelei. Har ikke fått noe annet en 4,5 og 6ere siden vi startet, og kjenner fortsatt at jeg har mer å gi. Men om det er noen stor jobbfremtid ikt er en annen sak. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Kan ha noe med at dette er VK2 og alt bare er repetisjon uansett. Hvor mange år har vi ikke blitt belært om romantikken, realismen og "di derre greian der"? Det er nettopp slik opplæringen i skolen har som hensikt - å skape "fotfeste" for kunnskapene ved å gradvis indoktrinere informasjonen og erfaringen fra lavt nivå og oppover. Fra begynnelsen får elevene derfor kun begrenset informasjon om emnene, mens det tar seg oppover med repetisjon og ny læring gjennom årene. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Arg, har skrivedag imorgen i norsk:S Og det er ikke hvilken som helst skrivedag, neida, det er pensumrelatert der norrøn mytologi er inne i bilde Jeg kan ingenting, og derfor kommer det til å gå deretter.......rett til h****** Wish me good luck......... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Fy faen, en lærer på skolen hater meg, og jeg hater han òg, for så vidt, han sørger for å gi meg så dårlige poengsummer på skolen som mulig. I dag fersket jeg ham NOK EN GANG i tå ta fra meg poeng og karakterer. Han skrev først at jeg fikk 4, noe jeg ikke skjønte, da jeg ikke kunne se hvor jeg hadde mistet poengene mine. Etter at han tok en ny titt, med meg ved siden av, så fant han ut at han hadde "glemt" å se på et par av oppgavene, som var 6 poeng. Jeg fikk da 5-. Dette var ikke første gangen, for å si det sånn. DRITT! Endret 9. november 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hmm syntes det var positiv overgang ifra Ungdomskolen til vgs ! Går nå elektro GK og er veldig fornøyd med det ,lite lekser (ikke noe egentlig ) det eneste kjipe er at at det er ganske lange skoledager.! Men ellers bra, det gjelder og tenke positivt og ikke negativt , det gjør det ikke akkurat bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå