vanilla ice Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Videregående har vært et helvete for meg sosialt sett.Der var ungdomsskolen myyye bedre, men det er vel egentlig min feil. Faglig er videregående mye bedre, ikke noe leksemas osv. Hvordan sosialt da mener du? Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 om jeg ikke blir kvitt skolen snart kommer jeg til å komme på riksdekkende nyheter, fordi jeg hogget av hodene til halvparten av lærerne på skolen med samuraisverd. forbanna drit. måtte sitte og lese til en matteprøve i derivasjon på 50års jubileumet til faren min. DEN svir. men ikke så mye som karakteren jeg fikk i den prøven... btw: hvorfor i svarte helvete er det ikke skoler her i landet som begynner til en skikkelig tid??? enten er det 8 om morningen eller så er det 8 om kvelden... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Personlig synes jeg også at overgangen fra ungdomsskolen til videregående gikk glatt. Hadde enormt mye lekser på ungdomsskolen, så det ble ikke noe problem, samt at på videregående var det mye friere. Man trengte ikke meldig om man var vekke fra skolen, og man kunne gå på butikken i friminuttet. (Samt røyke og snuse i all offentlighet for de som gjør det). Men begynner allikevel å bli lei:P Forresten, hvilke karakterer har du nå da? Vel, i matte har jeg hatt to prøver, en 4 og en 5. Standpunkt fra ungdommskolen var 5, og jeg satser på en femmer i år også. (har en veldig grei lærer som er litt snill med karakterene, men uansett, jeg er god for en femmer ) Norsk, en femmer og en firrer der også. Går for fem, men er usikker på om jeg klarer det. Naturfag, en femmer hittil, satser på 5 i standpunkt, ingen tvil. Fikk det på ungsomskolen ivertfall. Gym, ingen prøver ennå, men jeg tror læreren syntes jeg er flink. Tysk, huff da, en treer og en toer. Har aldri vært no særlig flink i tysk, men satser på en treer. Godtar ikke noe annet, basta. Engelsk, en eller to femmer(e)?, har mistet litt oversikt, og der skal jeg ligge også. Økonomi, en 5/4, men det er oppå femmertallet og jeg er aktiv i timene så jeg ligger rundt fem, satser på det til standpunkt også. For å si det sånn, jeg er veldig aktiv i timene, rekker opp hånda hver gang jeg kan osv. jeg er overbevist om at det hjelper. Hvis jeg har bare hatt en engelskprøve hittil har jeg dermed en gjennomsnittskarakter på 4,2222 Men hvis jeg har hatt to engelskprøver er snittet mitt på 4,3. Er sånn passe fornøyd med snittet, (det er tyskprøvene som trekker ned) , men det er bare en vei det skal gå: opp. Btw, snittet ut fra ungdommskolen var 4,7 , også var det da tysken trakk ned. Faen så glad jeg skal bli når jeg kommer til vk2 og slipper tysken, pluss at jeg har mye større frihet angående hvilke fag jeg skal ta, som jo alle har. Eksprimenterte litt og så at hvis jeg hadde fått en firrer og en femmer på tyskprøvene, hadde snittet mitt ligget på 4,66. Må definitivt jobbe mer med tysken. Endret 7. november 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hoho, det er så fint å kunne brife med å ha gått opp i snitt på vgs i forhold til ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Er jeg ikke heldig? Går i 10. klasse på ungds. og det er "bare" ca. 7 år igjen (inkl. høyskole) Og 10 klasse er et helvete! Lærerne sier de pusher på litt slik at vi skal vende oss til å jobbe så mye som man må på VGS. Så på en måte så er det ikke noe hardere her enn på VGS tror jeg. Bortsett fra at vi ikke har prøver hver uke osv. Men lekser er det nok av. Jeg driter i å gjøre det jeg ikke liker. Jeg satser på å gjøre det bra i matte, engelsk og naturfag slik at jeg kan ta med meg det til VGS på almenn og så syns jeg jo det er de beste fagene. Men det blir jo en del ordens anmerkinger på meg da Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Hoho, det er så fint å kunne brife med å ha gått opp i snitt på vgs i forhold til ungdomsskolen. Det må man jo få lov til. (tror ikke jeg gidder for det om ) Uff, men til nå dette året har det vært hardt, dette er første helgen der jeg ikke har sittet med lekser, bortsett fra at jeg skal ha prøve i morgen da. Endret 7. november 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Må si først at skolen er noe herk. Jeg liker det sosiale, digger masse av folka på skolen, og vi har det fett. Men faglig sett, fy faen. Karakterene er vel ikke så veldig dårlige, ligger mellom 2 og 5 Men, jeg har 0 motivasjon til å lese til prøver, lærerne suger til å forklare, og er bare sure og sinte hele tiden. Og, de lever for å gjøre det mest mulig kjipt for oss. Jeg kan seriøst ikke forklare hvor mye jeg gleder meg til jeg er ferdig med vgs... bare 1 1/2 år igjen snart! Uffameg, det blir deilig. So long, skal gå og grue meg til morgendagen. Hardt. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Videregående var jo bare digg da.. For min del.. Ungdomskolen var tragisk kjedelig. Gikk 3 år på Media på VGS, og det var konge, untatt det siste året kanskje, da det blei endel mer allmennfag. Høyskolen er iallefall mye hardere en VGS, 2 timer forelesning hver dag, også lær resten selv.. jaja.. Ikke uten grunn at jeg droppa ut, og tar meg et friår for å velge en annen linje... Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Er litt morsomt med alle de som tar det som en selvfølge at når skolen er slutt, er det bar fryd etterpå. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Og det er morsomt hvordan folk på andre linjer enn almen synes det er moro og lett på skolen. jeg skulle aldri gått på almen Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Er litt morsomt med alle de som tar det som en selvfølge at når skolen er slutt, er det bar fryd etterpå. Da slipper man iallfall å sitte på skolebenken. Og så har man sikkert fått seg den jobben man har strevet etter ved å gå masse skole. Lenke til kommentar
notnA Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jaja... Away we go: Tysk-prøve (Vk1 allmen) Bare bra det er avsluttende da Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 .... så lærte jeg meg å programmere kalkulatoren i mattetimene når de andre satt å jobbet med deg jeg var ferdig med Hmmm, programmere en kalkulator Hvordan gjør du det? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 .... så lærte jeg meg å programmere kalkulatoren i mattetimene når de andre satt å jobbet med deg jeg var ferdig med Hmmm, programmere en kalkulator Hvordan gjør du det? Du trenger først en veldig avansert kalkulator. Dere bruker ikke sånne på UDS. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Arg, sitter på skolen og vet ikke helt hva jeg skal ta meg til. Møtte opp til time kl. 08.00, men vi hadde visst fått fri uten at jeg hadde fått vite noe. Selv om jeg bor ganske så nærme skolen gadd jeg ikke gå hjem, men så viste det seg at vi fikk fri 3 og 4 time også. Bare tanken på at jeg kunne vært hjemme og sovet gjør meg forbanna Gidder ikke gå hjem nå heller, får vel sitte å campe på forummet tenker jeg Lenke til kommentar
magio Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Går i 10'ende og er enormt lei av skolen, lekser er noe jeg ikke har gjort på flere uker, eneste jeg gjør er å øve i max 1 time kvelden før prøver hvis jeg gidder. Vet heller ikke hvilken linje jeg skal gå på vgs. Skal prøve på en femmer i snitt så jeg kan komme meg inn på media og komunikasjon Men så er det fransken da Jaja, er kommet opp på en 3'er mot 2(-?) i fjor Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 gikk opp i snitt fra ungdoms skolen til vgs. (GK Elektro) 4.4 til 5.08 gadd ikke jobbe så veldig på ungdomsskolen Mye bedre på videregående, mye friere. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Går i 10'ende og er enormt lei av skolen, lekser er noe jeg ikke har gjort på flere uker, eneste jeg gjør er å øve i max 1 time kvelden før prøver hvis jeg gidder.Vet heller ikke hvilken linje jeg skal gå på vgs. Skal prøve på en femmer i snitt så jeg kan komme meg inn på media og komunikasjon Men så er det fransken da Jaja, er kommet opp på en 3'er mot 2(-?) i fjor Da kan jeg fortelle deg det at fransk, tysk, spansk o.l. teller ikke på vitnemålet fra ungdomsskolen. Derfor ville jeg gitt faen i det faget, og konsentrert meg om de andre og mer viktige fagene, om du ikke skal gå på allmenn da (der du må ha fransk i nye 2 år). Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Må si først at skolen er noe herk. Jeg liker det sosiale, digger masse av folka på skolen, og vi har det fett. Men faglig sett, fy faen. Karakterene er vel ikke så veldig dårlige, ligger mellom 2 og 5 Men, jeg har 0 motivasjon til å lese til prøver, lærerne suger til å forklare, og er bare sure og sinte hele tiden. Og, de lever for å gjøre det mest mulig kjipt for oss. Jeg kan seriøst ikke forklare hvor mye jeg gleder meg til jeg er ferdig med vgs... bare 1 1/2 år igjen snart! Uffameg, det blir deilig. So long, skal gå og grue meg til morgendagen. Hardt. Samme her, bortsett fra at karakterene varierer fra 1 til 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå