Gå til innhold

LEI og atter LEI av skole........:S

vanilla ice

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Skolen er uansett så dårlig lagt opp, man blir så dårlig motivert til å arbeide.

Enig. Jeg sitter faktisk i norsktimene og oversetter fra norrønt til bokmål. Hvor motiverende er det? (Lær meg heller urdu, som folk faktisk snakker i dagens Norge.) Den totale mangelen av interessant stoff/stoff relevant for samfunns- eller arbeidslivet gjennomsyrer pensum i en rekke fag.

Går VK1, allmenn.

Lenke til kommentar
Skolen er uansett så dårlig lagt opp, man blir så dårlig motivert til å arbeide.

Enig. Jeg sitter faktisk i norsktimene og oversetter fra norrønt til bokmål. Hvor motiverende er det? (Lær meg heller urdu, som folk faktisk snakker i dagens Norge.) Den totale mangelen av interessant stoff/stoff relevant for samfunns- eller arbeidslivet gjennomsyrer pensum i en rekke fag.

Går VK1, allmenn.

Helt enig. :thumbup: Går akkurat på det samme selv (vk1 allmenn), og jeg må si at det er utrolig frustrerende å sitte å holde på med ting og tang som du vet du aldri, (og da mener jeg aldri) kommer til å få brukt for. Å lære norrønt, hva faen er det for noe tull da??? :ermm: Norsk er det desidert værste faget, hver time blir brukt til å tegne i den vel så dekorerte kladdeboken min ;):p Må være drit å være norsklærer å stå der oppe ved katateret å snakke mens 90% av elevene mer eller mindre ligger og sover. :roll:

Lenke til kommentar
litt lei, men ikke veldig.. Skolen er jo stort sett bare sosial da.. Litt jobb av og til, men går fett.. Blir nok 1000x verre på høyskolen!

Det tror jeg ikke, der har man jo sjansen til å lære noe, i motsetning til vgs.

Pfft..

er hverken værre eller bedre.. eller jo, på høgskolen/etc. har man full kontroll over hele sin skolengang. men utover det, så blir man drit lei uansett er jeg overbevist om.

jeg ble ihverftall helt utrolig lei av skolen de to siste årene av bachelor'en.. godt å være ferdig med all skole, og være i jobb.

Lenke til kommentar
litt lei, men ikke veldig.. Skolen er jo stort sett bare sosial da.. Litt jobb av og til, men går fett.. Blir nok 1000x verre på høyskolen!

Det tror jeg ikke, der har man jo sjansen til å lære noe, i motsetning til vgs.

Pfft..

er hverken værre eller bedre.. eller jo, på høgskolen/etc. har man full kontroll over hele sin skolengang. men utover det, så blir man drit lei uansett er jeg overbevist om.

jeg ble ihverftall helt utrolig lei av skolen de to siste årene av bachelor'en.. godt å være ferdig med all skole, og være i jobb.

Lucky fool :p

Gleder meg maks til jeg er ferdig med alt som heter skole, og skal ta fatt på en eller annen jobb :roll::)

Lenke til kommentar

nå går jeg bare i 10.ende men,

jeg kan ikke fordra skolen.

det er bra og ha og sånt for at man ikke skal være stokk dum men..

man må stå opp grytidlig, samle seg sammen og slepe seg til og fra skolen.

alt er under press med innleveringer og hvor lang tid man har på seg på selve skolen..

i det sisste har jeg faktisk snorka i krl timen fordi jeg sovna i stolen ..

det sier noe om hvor kjedelig det er ...

jeg gir da egentlig blaffen i jesus og alt det der hvor han går på vannet .

har dere noen gang tenkt på at det kanskje var lavvann ?? :p

og alle lærere forventer 100 % ytelse og sier : dette er viktig, og det er det helt sikkert....

men hvis jeg har en matte og gjøre og ikke blir ferdig med norsk for eksempel blir jo læreren sur på meg fordi jeg ikke er ferdig, selv om jeg ikke har hatt tid o.l .

mattelærern vår blir frustrert og sinna hvis vi ikke forstår hva han mener .. det er som oftes hele klassen som ikke forstår fordi han forklarer så jævli dårlig.

norsk lærern vår ser ut som ei svær støgg torsk og behandler elevene forskjellig ..

her om dagen da jeg kom på skolen ( har norsk i første time på mandag ) så fikk jeg kjeft fordi at jeg hadde skrivi på pulten ... jeg hadde ikke satt meg ned også anklaga hu meg for og gjøre det når jeg ikke kan ha hatt kjangs til og gjøre det ... jeg var jo ikke på skolen en gang ( og det blei skrivi den dagen )..

også har vi gullunga på skolen .. de får faen meg 6 i absolutt alt fordi de er gullunger..

jeg orker ikke og følge etter hva hver jævla detalj, lærern sier til meg ..

jeg blir bare provosert av de.

vi hadde nynorsk fuckings skrivedag i dag.. kunne ikke levere før halv 1 .. jeg var ferdig kvart over 12 eller 10 på halv ... jeg fikk faen ikke lov og levere ... er det for noe a?? jeg var ferdig og hadde ikke tenkt til og sitte der i 10 minutter og stirre i taket. så jeg gikk bare opp la den på pulten ignorerte hva lærern sa og gikk hjem.

så det jeg ville fram til for og si det kort : skole er bra for og lære, men de får da prøve og lære oss det på en litt mindre kjedelig måte ..

sorry hvis jeg skreiv så veldig langt :p :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
[...] så jeg gikk bare opp la den på pulten ignorerte hva lærern sa og gikk hjem.sorry hvis jeg skreiv så veldig langt :p  :!:

Et lite tips for at skolegangen skal bli enklere: føy deg. Det er idiotisk å bli mislikt av lærerene for 10 (elns.) minutters skyld. Å få et dårlig forhold til en lærer har aldri hjulpet noen. Bare smil, nikk og få best mulig karakterer for minst mulig arbeid. :thumbup:

Lenke til kommentar
[...] så jeg gikk bare opp la den på pulten ignorerte hva lærern sa og gikk hjem.sorry hvis jeg skreiv så veldig langt :p  :!:

Et lite tips for at skolegangen skal bli enklere: føy deg. Det er idiotisk å bli mislikt av lærerene for 10 (elns.) minutters skyld. Å få et dårlig forhold til en lærer har aldri hjulpet noen. Bare smil, nikk og få best mulig karakterer for minst mulig arbeid. :thumbup:

Støttes :D:thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis noe er urettferdig sier jeg ifra... Å provosere en lærer unødvendig er jo idiotisk. Men man må kunne si ifra om noe uten at læreren bærer nag over lengre tid til deg.

btw: skole er en ferie i forhold til lærlinge tilværelsen

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Konferanse time for noen dager siden ... "Ja, æ har fulgt opp han Jonas litt i det siste." Mega-kult :dribble:

Blir hvertfall litt bedre med praktisk prosjektarbeid. Får programmere da :) Blir vel en 6'er der.

Er det slik at hvis jeg dropper en innlevering, så skal ikke det gå utover fag-karakteren, men heller orden eller oppførsel?

Lenke til kommentar
Konferanse time for noen dager siden ... "Ja, æ har fulgt opp han Jonas litt i det siste." Mega-kult :dribble:

Blir hvertfall litt bedre med praktisk prosjektarbeid. Får programmere da :) Blir vel en 6'er der.

Er det slik at hvis jeg dropper en innlevering, så skal ikke det gå utover fag-karakteren, men heller orden eller oppførsel?

Går utover fagkarakteren ;)

Lenke til kommentar

jeg tror jeg er så skolelei som det går ann og bli, vi hadde et prosjekt sist uke; alle gledet seg og hadde faktisk litt arbeidslyst. men så kommer neket av en dårlig lærer og sier han har lagd gruppene, ingen kommer sammen med dem som di hadde lyst til og komme på gruppe med. ALLE mister all arbeidslyst, når man skal sammerbeide med folk man knapt hvet hva heter og bor langt fra hverandre. hvordan skal det gå???

og itilleg skal vi skrive 2 stiler (en norsk og en engelsk) på 2-4sider hver.

norsklæreren behandler gutter og jenter svært forskjelligt,(jenter er gullongene)

og mattelæreren kan søren meg ikke undervise i matte, og KRL, WTF skal vi med det!!!!

det eneste faget jeg ikke må tvinge meg selv til er naturfag, men i det siste har vi lært om kroppen (som vi har lært alt om i 5klasse),

foreldrene mine tror jeg drikker(har aldri gjort det) lærerene tror jeg røyker (du går atomatisk ned 2 karakterer oss di fleste da), noe jeg ikke gjør.

og i engelsk får jeg nå 3er pågrunn av at vi har hatt en uduglig lærer i 2 år, og når vi får en siklig en er 4er det samme som 6er.

har bare lyst til og skulke resten av året.

går BTW i 9ende

sorry for at dette innleget ble litt langt :roll:

Lenke til kommentar

Selv om jeg er skolelei, så må jeg si at vi har det ordentlig gøy på skolen. Om man bare hadde fjernet prøver og innleveringer, så hadde jeg ikke hatt noen ting imot skolen. Jeg har en herlig klasse, lærere på verdensklassestadiet når det gjelder å spore av/drite seg ut/ikke gidde å undervise i siste time. På samme tid er vi russ til våren, hvor gøy blir ikke det! :dribble:

Vi koser oss på skolen, vi.

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke så skolelei jeg  :)

Går GK almenfag og syntes overgangen fra ungdommskolen var konge, trives mye bedre nå enn jeg gjorde på ungdommskolen. Fagkarakterene har synket litt, men stoffet er greit og jeg får det med meg.

:D

Personlig synes jeg også at overgangen fra ungdomsskolen til videregående gikk glatt. Hadde enormt mye lekser på ungdomsskolen, så det ble ikke noe problem, samt at på videregående var det mye friere. Man trengte ikke meldig om man var vekke fra skolen, og man kunne gå på butikken i friminuttet. (Samt røyke og snuse i all offentlighet for de som gjør det).

Men begynner allikevel å bli lei:P

Forresten, hvilke karakterer har du nå da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...