notarget Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ikke klag over at du har en prøve hver uke. Vi har rundt 2-3 prøver hver uke for tiden, jævli stress. Men det er verdt å jobbe for det. Går på flylinjen Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Øhm.. Flylinjen? For å bli pilot eller? Kanskje du vil utdype det litt for meg? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Øhm.. Flylinjen?For å bli pilot eller? Kanskje du vil utdype det litt for meg? Tror han mener at han går på flymekaniker-linja. Er det på sola du går på denne linja? Er vel ikke så mange andre plassene enn her der det er flylinje. En eller 2 plasser til i hele landet kanskje? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Går på avionikk innen fly, det vil si det elektriske, elektronikk, instrumenter og radio på fly. Altså flytekniker. Det er rundt 3-4skoler i Norge. Jeg går på Skedsmo sin. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 For å bli pilot eller? Jeg kan gå den veien videre etter fullført de 2årene på flylinjen. Men da må jeg ha generelt studiekompentanse og ta utdanning i militæret for eksempel. Mener det var noe slikt. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 VK1 suger hardt! Får 3 i matte og fysikk, tysk og samfunnslære er det eneste jeg får bra i... Norsk er vanskeligere i år også. Kjemi ligger jeg foreløpig på fem i men det varer ikke lenge når jeg får hatt en prøve til siden jeg ikke kan noe av det vi har nå. Menmen, får gjøre mitt beste på å skjerpe meg etter jul tror jeg.. Bare for å muntre deg opp litt: Folk med 3 i 2MX/2FY har en tendens til å stryke i 3MX/3FY hvis de ikke skjerper seg. Ops, da sliter jeg litt... Joiner klubben...er så redd for å stryke nå.... Lenke til kommentar
Mozilla Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ah, en fin topic hvor man kan dele tanker og følelser. Jeg har i år startet på GK Allmenn. Jeg er kommet i en finfin klasse med flotte lærere. Karakterene mine har svingt en del. I det siste har jeg fått 4-ere og 5-ere. Jeg fikk 4/5 på en norsk tentamen. Jeg er fornøyd. I 10. klasse var jeg veldig skolelei. Noe alle i grunn var. Men jeg brukte fritiden på venner, kom meg ut og var sosial. Det hjalp enormt. Det er et lite tips til dere som er skolelei nå, og ikke ser noe lys i tunellen. Jeg kan berolige dere med at det går over Man har sine perioder hvor man er lei. Dette forekommer ikke bare når det gjelder skole, men også når det gjelder trening etc. Men det ordner seg til slutt. Nå er det snart juleferie (den er ikke lang, men alle monner drar) og da tror jeg mange vil få nye krefter til et nytt halvt år. Jeg vil til slutt si at min post ikke på noen måte skal være en skrytepost. Jeg har fått både 3-ere og 2-ere i løpet av min skolegang. Vil bare dele mine følelser og tanker. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 For å bli pilot eller? Jeg kan gå den veien videre etter fullført de 2årene på flylinjen. Men da må jeg ha generelt studiekompentanse og ta utdanning i militæret for eksempel. Mener det var noe slikt. Skal du bli pilot må du nok ha generell studiekompetanse, men det er nok ikke det vanskeligste kravet å bestå.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hva studerer du da? Forresten, hva med å ta studiene seriøst slik at du slipper å ta opp igjen ett år. Da kommer du raskere ut i arbeidslivet, og det er noe de fleste vil kan jeg tenke meg Studerer (som signaturen sier) Mediemanagement, dvs noe lignende Grafisk Ingeniør som det het før. Det går over 3 år, og gir (om man står, that is) Bachelorgrad.. Om det å komme ut i arbeidslivet, så kan jeg si at det var det jeg ville når jeg gikk VGS. Nå tenker jeg ikke så mye slik lenger.. Hva er vel bedre enn å sove til langt på dag og generelt sett har ferie hele tiden..? Har møtt opp på mesteparten av forelesningene, men de var jo slutt i oktober ellerno. Eneste som er kjedelig, er at Lånekassen krever at jeg må stå på eksamen for å få stipend.. @Anette: *host*, mener å huske noen som sa at fysikk og matte og slikt var noe du ikke skulle ta Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 *sukk* Vel, hva ellers kan man vente seg av en klagetråd. Jeg har selv allmenn, og trives meget godt med det. Jeg gjør meg ferdig med siste heldagsprøve i morgen, og kan da regne meg som halvferdig med min videregående utdanning. Det vil med andre ord si at jeg går VK1. Jeg har fysikk, matte og kjemi, og triver relativt godt med dette, selv om snittet mitt har sunket betraktelig fra i fjor. Apropos i fjor. Jeg arbeidet målrettet, gjorde mitt beste for å oppføre meg pent og ikke sluntre unna. Dette, og at jeg gjorde mitt aller beste for å tilpasse meg kravene, gav meg et snitt på 5,75. Jeg er ellers temmelig fornøyd med min situasjon, og vet at det er andre som har det verre. Allmenn kan være morsomt. Fysikk er et av de mest interessante fagene jeg har hatt noensinne, og skolen min har gitt meg informasjon om mulige studier i Toulouse, Frankrike. Selvsagt har jeg da franks C-språk, dagens fag i rekken av heldagsprøver. De som tenker på å ta allmenn bør vite at det er mye arbeid, men at det er her drømmer skapes . Poesi satt til sides; jeg undrer meg på hvorfor så mange klager, når det er selvsagt at det er hardt. Jeg har mine perioder med arbeidstopper, og det hender jeg virkelig må ta meg selv i nakken for å gjøre noe. Eksempler er HL2, som satte med tilbake mange dager Uansett: Mitt råd er at dere bør arbeide hardt, og tenke på hva fremtiden kan bringe. Jeg er overbevist om at i det jeg er ferdig vil jeg se tilbake på det og vite at det var verdt det. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Dette, og at jeg gjorde mitt aller beste for å tilpasse meg kravene, gav meg et snitt på 5,75. Sykt. Men du har vel fransk B skulle jeg mene, og ikke C. Du kan sikkert få det gøy i Toulouse. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det er rundt 3-4skoler i Norge.Jeg går på Skedsmo sin. Veit du om en som heter Vegard Lindrup der? Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Dette, og at jeg gjorde mitt aller beste for å tilpasse meg kravene, gav meg et snitt på 5,75. Sykt. Men du har vel fransk B skulle jeg mene, og ikke C. Du kan sikkert få det gøy i Toulouse. Fransk B? Ungdomsskolen jeg gikk på hadde ikke tilbud om fransk Jeg gjør mitt beste for å lære likevel. De fleste i klassen kommer fra idrettslinjen, og tok fransk "bare for å ta noe". Med andre ord: simpelt, så lenge mine prestasjoner måles etter resten av klassen Jeg må derfor ha fransk siste året også, noe som mildt sagt er urovekkende etter å ha hørt ... "historier" fra eksamen der. "Den tid, den sorg" ? Edit: Toulouse er en slags drøm nå, som jeg håper å oppfylle. Jeg er ikke spesielt utadvendt, og kvier meg for å hoppe på noe slikt uten videre. I tillegg er det inntakseksamener. Jeg blir lett nervøs på viktige prøver. Jeg vil uansett klare å komme inn et sted. Om det er Norge eller Frankriker er ikke viktig, siden jeg vet at Norge har mye bra å tilby Endret 9. desember 2004 av Fasces Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ok, trodde at skole i Frankrike bare var aktuelt med B-språk og fordypning skjønner du, men der tok jeg visst feil. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ok, trodde at skole i Frankrike bare var aktuelt med B-språk og fordypning skjønner du, men der tok jeg visst feil. Praktisk sett er det vel ikke dumt å kunne litt fransk. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Ok, trodde at skole i Frankrike bare var aktuelt med B-språk og fordypning skjønner du, men der tok jeg visst feil. Praktisk sett er det vel ikke dumt å kunne litt fransk. Jepp, siden de j****** tror at fransk er det nasjonale verdensspråket fremfor engelsk. Kommer ikke på tale.... Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jepp, siden de j****** tror at fransk er det nasjonale verdensspråket fremfor engelsk. Har du vært i Frankrike? Noen få ønsker det, mens kun noen innavla bønder på landsbygda tror det. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Jepp, siden de j****** tror at fransk er det nasjonale verdensspråket fremfor engelsk. Har du vært i Frankrike? Noen få ønsker det, mens kun noen innavla bønder på landsbygda tror det. Jepp, har vært i Frankrike 4 ganger Trodde de fleste ville det jeg?! Var ikke lenge siden det var slik iallfall Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Jepp, har vært i Frankrike 4 ganger Ok, daså. Joda, det er nok mange som vil at fransk skal ha større betydning enn det har nå. Men de fleste har jo for lengst innsett at fransk ikke erstatter engelsk som verdensspråk uten videre. Endret 9. desember 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ok, trodde at skole i Frankrike bare var aktuelt med B-språk og fordypning skjønner du, men der tok jeg visst feil. Vel, alt de bryr seg om er at du har en viss basiskunnskap i fransk. Karakteren din er irrelevant tror jeg, bare du består. Ellers er matte og fysikk mye, mye viktigere. Finnes det en tråd om dette? For lat til å søke Og, for å ta med det: En god del franskmenn er hårsåre når det kommer til språket deres. Det er fint at det er viktig å preservere kulturen, men det bør finnes grenser. Chirac har vel gått til åpen krig mot engelsken, har han ikke? (Ingen bryr seg så mye om man er litt OT i søppel, neeee? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå