Gå til innhold

PCen HAR GÅTT I GRØFTA ETTER INNSTALERT ps2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har i dag innstalert den på nytt, og fikk samme problemene som forrige gang.

Da jeg da avinnstalerte programmet, kommer jeg ikke inn på nettet via explorer logoen på skrivebordet.

Står kun kan ikke koble til, når jeg skal koble til nett.

Kommer kun inn på nett hvis jeg aktiverer lokal tilkobling og så trykker på explorer logoen. Ganske så vrien (og utrygg måte) å koble seg til.

Noen som vet hvordan dette kan fikses?

Lenke til kommentar
La meg gjette...: Du kobla ikke fra antiviruset før du oppgraderte.... :yes:

Du kan antakelig starte forberedelser til formatering og nyinstallasjon :(

Jepp, glemte seffølgelig det :mad:

Men hvis jeg innstalereren skiten på nytt, og slår av antivirus og alt, skulle det gå da?

Skal jeg prøve å lage en ny internett kobling?

Lenke til kommentar

Dersom du velger å installere på nytt gjør det på denne måten:

1 Installer XP

2 Installer chipsett drivere (spesielt dersom det er VIA chipset)

3 Installer SP2

4 Installer resten av driverne

5 Installer Antivirus

6 Oppdater (windows update)

7 Gjør hva du vil.

Du bør absolutt laste ned SP2 ( eller kjøpe nyeste "Hjemme PC" eller "PC Pro" (den som har SP2 på CD)). Du kan laste den ned herSP2 NO

På denne måten kan du oppdatere PC-en før du går på nett. (Tror gjennomsnittlig levetid for usikret PC er et minutt eller 2 før den er infisert.. Lykke til

Endret av idos
Lenke til kommentar
Jeg har i dag innstalert den på nytt, og fikk samme problemene som forrige gang.

Da jeg da avinnstalerte programmet, kommer jeg ikke inn på nettet via explorer logoen på skrivebordet.

Står kun kan ikke koble til, når jeg skal koble til nett.

Kommer kun inn på nett hvis jeg aktiverer lokal tilkobling og så trykker på explorer logoen. Ganske så vrien (og utrygg måte) å koble seg til.

Noen som vet hvordan dette kan fikses?

Ikke for å være frekk, men er dette en spøk? Hvis du har bredbånd så lokal tilkobling være aktivert for at du skal komme på nett.

Når det gjelder disse meldingene du får, er det antivirusen som melder eller er det Service Pack 2 som melder? Hvis du har Norton Antivirus så har det kommet oppdateringer til denne som støtter Service Pack 2 nå, kjør i så fall Live Update for å oppdatere Norton. Har du prøvd å avinstallere og reinstallere antivirusen etter Service Pack 2 er installert?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...