TheGuard Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Har fått høre at Mamut sine programmer ikke er særlig fornøyd med OKI5100 laserskriverene. Fikk et tips om å bruke HP Laserjet 4MV drivere på denne OKI'en. Men får ikke helt dette til. Når jeg går inn på AVANSERT i EGENSKAPER for OKI skriveren, velger jeg å bruke driveren fra HP. Men når jeg foretar en utskrift, får jeg opp en feilmelding i displayet på OKI'n, som sier noe sånt som: ERROR eller TIME OUT. Har noen noe erfaring med dette? Da jeg spurte OKI support om dette problemet, fikk jeg dette til svar: "Hei, jeg har mistanke om at Mamut benytter såkallte PCL-koder i programmet. C5100 har ikke støtte for PCL koder, og det er desverre ingen andre drivere som kan benyttes på C5100." Anyone? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Fant denne hos Mamut: Problem: Jeg får feilmeldingen "Mamut har problemer med kommunikasjon med skriver" ved utskrift eller utskrifter kommer ikke ut på min skriver. -------------------------------------------------------------------------------- Løsning: Slik går du frem for å løse problemet: I programkatalogen til Mamut finner du en fil som heter mamut.ini. For å komme til programkatalogen til Mamut kan du høyreklikke på til din Mamut-snarvei på skrivebordet i Windows og velg Egenskaper. Trykk på knappen Gå til mål/målmappe. Finn filen som heter Mamut.ini og dobbeltklikk på denne. Helt nederst i denne filen legger du inn følgende linjer: [PRINTERS] INIT=True Lagre filen og problemet skal være løst. Hvis ikke kan jo en telefon eller en mail til Mamut Support være løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå